Bekijk volle/desktop versie : Rotjochies!



Pagina's : [1] 2 3

05-01-2005, 22:09
Vandaag liep ik door de stad, en zag twee kinderen geld inzamelen voor Azië. Ik heb niet gegeven maar dacht er nog wel aan toen ik thuis kwam, lief toch dat ze dat willen doen?

Maar dan lees ik iets anders:


Citaat door Dagblad van het Noorden:


Valse collecte voor Azië

VELP - Twee jongens van rond de 15 jaar hebben dinsdag in Velp valselijk geld ingezameld voor de slachtoffers van de ramp in Zuid-Oost-Azië. Volgens een woordvoerder van de politie hebben zij daarbij van een 75-jarige inwoonster van Velp een aanzienlijk geldbedrag buitgemaakt.
De jongens belden bij de vrouw aan met het verzoek of zij geld kon wisselen voor een buurtbewoonster. Zij zouden het wisselbedrag meteen komen terugbrengen. Terwijl de vrouw wisselgeld zocht, zagen de jongens kans om een geldbedrag weg te nemen. Zij kwamen ook niet terug met het beloofde wisselgeld.

Volgens de politiewoordvoerder is het niet uitgesloten dat de zogenaamde collectanten meer geld opgehaald hebben in Velp. Hij stelt dat het veel vaker voorkomt dat oplichters hun kans schoon zien in een periode dat overal spontane inzamelingen voor een goed doel worden gehouden. De veiligste methode om geld te schenken is volgens de politie storten op een opengesteld gironummer, in dit geval 555.
Rotjochies, een stevig pak rammel hebben ze nodig!

05-01-2005, 22:30


Intelligente dieven.

05-01-2005, 22:32

Citaat door Qutylaa:
Intelligente dieven.
Rotjochies, dat zijn het. Ik heb er gewoon geen ander woord voor, dat kinderen al zo bedorven kunnen zijn!

05-01-2005, 22:42

Citaat door Rebel_1963:
Rotjochies, dat zijn het. Ik heb er gewoon geen ander woord voor, dat kinderen al zo bedorven kunnen zijn!
Ja. Een goede opvoeding doet wonderen.

05-01-2005, 22:47



Citaat door sneakynawal:
Ja. Een goede opvoeding doet wonderen.
Elke ouder heeft de intentie om zijn kinderen goed op te voeden, tenminste dat denk ik. Wat kinderen met die opvoeding doen is een ander verhaal. Alleen in dit geval denk ik dat deze kinderen geen goed voorbeeld hebben gehad, of in iedergeval geen respect kennen.

Mijn handen jeuken als ik zoiets lees, 'k heb gelijk een gesprek met mijn koters gehad, wee je gebeente dat je dit doet!

05-01-2005, 22:48

Citaat door Rebel_1963:

Mijn handen jeuken als ik zoiets lees, 'k heb gelijk een gesprek met mijn koters gehad, wee je gebeente dat je dit doet!


Ik merk nu al dat je een goede mama bent

05-01-2005, 22:53

Citaat door sneakynawal:


Ik merk nu al dat je een goede mama bent
Ik doe in iedergeval mijn best, normaliter zou dit gesprek niet in me opkomen, maar nav dit artikel moest ik toch even kwijt aan mijn kinderen. Gelukkig denken zij er net zo over, mijn jongst zei zelfs: 'Als ik zulke jongens tegen kom, dan pak ik ze'...dat heb ik gelijk uit zijn hoofd gepraat, maar ik kan zijn reactie heel goed begrijpen.

05-01-2005, 23:03

Citaat door Rebel_1963:
Rotjochies, dat zijn het. Ik heb er gewoon geen ander woord voor, dat kinderen al zo bedorven kunnen zijn!
Diep van binnen ben je gewoon boos omdat jij je geld kwijt bent en niet om het feit dat ze over het algemeen diefstal plegen hmm?

05-01-2005, 23:07

Citaat door Qutylaa:
Diep van binnen ben je gewoon boos omdat jij je geld kwijt bent en niet om het feit dat ze over het algemeen diefstal plegen hmm?
Ach, niet iedereen heeft dezelfde gevoelens als jij hebt...

06-01-2005, 10:08

Citaat door esiyaa:
Ach, niet iedereen heeft dezelfde gevoelens als jij hebt...
Zolang we maar niet de zelfde gevoelens hebben..

06-01-2005, 10:31
Oww wat schattg zo sweet vind ik het,is maar kattekwaad joh deden wij vroeger toch ook

06-01-2005, 10:40

Citaat door Rebel_1963:
Vandaag liep ik door de stad, en zag twee kinderen geld inzamelen voor Azië. Ik heb niet gegeven maar dacht er nog wel aan toen ik thuis kwam, lief toch dat ze dat willen doen?

Maar dan lees ik iets anders:



Rotjochies, een stevig pak rammel hebben ze nodig!
Uiteraard rotjochies (kutknapen )

Aan de andere kant heb ik ook mijn twijfels bij de meeste hulporganisaties, de gemiddelde overhead van deze organisaties is ook meer dan 25 % van de totale opbrengsten. Dus als er 100 mln wordt opgehaald blijft 25 mln in de organisatie achter.

06-01-2005, 10:55



Citaat door TheStef:
Uiteraard rotjochies (kutknapen )

Aan de andere kant heb ik ook mijn twijfels bij de meeste hulporganisaties, de gemiddelde overhead van deze organisaties is ook meer dan 25 % van de totale opbrengsten. Dus als er 100 mln wordt opgehaald blijft 25 mln in de organisatie achter.
Jij maakt het helemaal bont met je 25 % het is 6 % niet 25 % en de fiscus profiteert ook nogeens aangezien er veel is bij gezameld, het lijkt wel een hype om te doneren ipv goed willigheid, ik kan me niet herinneren dat Iran zoveel kreeg toen zij ook door een beving werden getroffen.

06-01-2005, 11:02
een goed pak slaag en in de hoek ermee voor minstens enkele uren .

06-01-2005, 11:22

Citaat door Qutylaa:
Jij maakt het helemaal bont met je 25 % het is 6 % niet 25 % en de fiscus profiteert ook nogeens aangezien er veel is bij gezameld, het lijkt wel een hype om te doneren ipv goed willigheid, ik kan me niet herinneren dat Iran zoveel kreeg toen zij ook door een beving werden getroffen.
Er zijn verschillende bronnen die spreken van een overhead tussen de 2 en 50 % bij verschillende organisaties.

Zover ik weet is de fiscale behandeling van Hulporganisaties anders dan die van reguliere bedrijven. Over de giften hoeven geen belastingen worden betaald, dit geldt echter niet voor de uitbetaalde salarissen.

Wat betreft Iran, dit ging maar om 1 land en niet over zo een groot aantal als nu het geval is, de hoeveelheid kapotte zaken bestrijken een veel groter gebied dan maar 1 stad.

Maar wat bedoel je met de opmerking dat Iran minder kreeg? Dat daar een of ander duivelse samenzwering achter zou zitten? Wat dat aangaat maakt dat eigenlijk niet uit, Iran is islamitisch maar dat zijn de nu getroffen staten ook. Gelukkig ook je hoort bij een dergelijke ramp niet naar de geloofsachtergrond te kijken (dat behoor je eigenlijk nooit te doen) alleen naar de mensen en hoe deze het beste te helpen zijn.

Pagina's : [1] 2 3