Bekijk volle/desktop versie : Studie Hbo



14-02-2013, 14:01

Citaat door Gers:
Het zit zo:

Ik woon A'dam
Wil een HBO opleiding volgen in Amsterdam zelf..
Mijn profielkeuze is Natuur & Gezondheid, maar zonder Natuurkunde.
Ik wil een studie volgen die niet zo heeeeel moeilijk is, en dat je best lekker verdiend na het afstuderen?

Iemand suggesties?
.

14-02-2013, 19:33


Een studie die niet moeilijk is,maar je wilt wel veel geld verdienen? Haha,een moeilijke! Uiteindelijk gaat het er toch om dat je doet wat je leuk vindt? Anders bezoek een open dag. Aangezien je voor N&G hebt gekozen. Kun je de opleiding Verloskunde doen. Of Farmakunde. Best een brede opleiding. En anders doorstromen na de uni. Misschien harder werken dan op het HBO. Maar als je afgestudeerd bent dan heb je in ieder geval resultaat. En op de meeste opleidingen in de uni verdien je nadat je afgestudeerd bent bakken geld. Denk maar aan Geneeskunde,Tandheelkunde etc.

14-02-2013, 21:45

Citaat door Gers:
Ja, dat is een goede een open dag bezoeken.. Dus verloskunde & farmakunde voldoen aan mijn omschrijving over studies. Ik ga ff nader onderzoek doen haha. Geneeskunde en tandheelkunde moest je volgens mij Natuurkunde hebben gedaan.. Mohim bedankt voor de moeite & en je hulp. Welke opleiding doe jij als ik vragen mag?
Haha,moet je zeker doen. Voordat je een verkeerde keuze maakt. Klopt,maar je kunt voor Natuurkunde dan een differentiatie behalen. Zodat je toch de opleiding kunt doen. Is graag gedaan hoor. Ik doe nog geen opleiding. Ben zelf ook hier en daar aan het kijken wat ik kan en wil gaan doen. Waarschijnlijk wordt het geneeskunde!

16-02-2013, 19:29

Citaat door Gers:
Oh oke, kijk op de Havo kon ik Natuurkunde niet aan..? Dus waarom zou ik het op het HBO wel doen dan is het toch juist veeel moeilijker. Veel succes met zoeken en allahi3awnak!
Ja,maar die cursussen Natuurkunde dan leer je alles binnen een half jaar zo. Wat je eigenlijk op de middelbare in 2 jaar leert. Dus ze gaan niet te diep in op alles. Ik bedoel ik was in de eerste en tweede klas ook niet goed in Wiskunde. Maar als je mij nou stof geeft van 2 jaar geleden. Dan begrijp je het wel. Je hersenen zijn dan wat meer ontwikkelt. Maar ik bedoel hier mee niet dat je verplicht Natuurkunde moet gaan doen ofzo. Walakin,proberen kan geen kwaad. Dank je wel. Geldt ook voor jou. Allaahuma Ameen!