Bekijk volle/desktop versie : Dit baart mij zorgen



14-02-2013, 01:09
Aboe Hoerairah zei: De Profeet zei: ‘Het Uur zal niet aan-breken voordat de Eufraat een berg goud zal blootleggen waar-om de mensen zullen vechten. Van elke honderd zullen er negenennegentig sterven, maar ieder van hen zal zeggen dat hij misschien degene is die het zal overleven (en het goud zal be-zitten).’(Moeslim.)


Citaat:
NASA: "Midden-Oosten stevent af op watercrisis"

Het Midden-Oosten kampt met een alarmerend gebrek aan zoet water, meldt de NASA. Een hoeveelheid met de omvang van de Dode Zee is verdwenen als gevolg van slecht waterbeheer, de toegenomen vraag naar grondwater en de gevolgen van de droogte in 2007.

De studie verschijnt vrijdag in het wetenschappelijk tijdschrift Water Resources Research van de American Geophysical Union. Er zijn gegevens onderzocht uit de periode 2003-2010 met behulp van een aantal speciale NASA-satellieten.

Delen van Turkije, Syrië, Irak en Iran die te boek staan als zoetwaterreservoir, raakten in die periode 144 kubieke kilometer zoet water kwijt. Het is, na een vergelijkbare situatie in India, het grootste verlies van grondwater dat ooit is gemeten.

Oorzaken
Van het waterverlies wordt 60 procent toegeschreven aan het oppompen van ondergrondse reserves. 20 procent wordt geweten aan droogte, inclusief het wegsmelten van sneeuw en ijs en het verdrogen van de bodem. Nog eens 20 procent is te wijten aan het verlies van oppervlaktewater uit meren en andere reservoirs.

Het onderzoek is nieuw bewijs voor de stelling dat het Midden-Oosten afstevent op een watercrisis, aldus de NASA.
nu het Einde nadert en de tijd bijna om is terwijl ik weet dat ik niet voldoende proviand heb om op terug te vallen,

14-02-2013, 03:07



Citaat door oemlidlbrood:
Aboe Hoerairah zei: De Profeet zei: ‘Het Uur zal niet aan-breken voordat de Eufraat een berg goud zal blootleggen waar-om de mensen zullen vechten. Van elke honderd zullen er negenennegentig sterven, maar ieder van hen zal zeggen dat hij misschien degene is die het zal overleven (en het goud zal be-zitten).’(Moeslim.)

nu het Einde nadert en de tijd bijna om is terwijl ik weet dat ik niet voldoende proviand heb om op terug te vallen,
Alle tekenen wijzen er inderdaad op dat we dichtbij zijn...

Wat je kan doen is houdbare voedingsmiddelen inslaan. Zoals rijst en ingeblikt eten voor een paar jaar.

Zelf heb ik de droom om naar een dunbevolkt gebied te verhuizen en zelfvoorzienend te zijn, maar ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is. Ghair insha Allaah. En moge Allaah ons behoeden van het kwade. Amien.

14-02-2013, 03:13
haha Allahi zidek, kbedoelde ''proviand'' voor het Hiernamaals,

Allahumma ameen

14-02-2013, 03:21

Citaat door oemlidlbrood:
haha Allahi zidek, kbedoelde ''proviand'' voor het Hiernamaals,

Allahumma ameen
Haha, verkeerd begrepen.

Geen garantie dat we morgen halen, dat is in dat opzicht de vereiste instelling.

14-02-2013, 12:39


masha Allah

we moeten ons elke dag zorgen maken of we wel genoeg proviand hebben voor aghira. dat zal bij lange na niet zo zijn maar wanhoop nooit aan de genade van Allah beste moslims.