Bekijk volle/desktop versie : Het huwelijk en waarom onze ouders nog steeds bijelkaar zijn



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

13-02-2013, 11:39
In hun tijd was er geen internet, telefoons of wat dan ook. De romantici onder hen spraken wel soms af bij een waterbron waar ze kleren ging wassen. En zelfs toen kwam hij niet eens bij haar in de buurt en keek hij van een afstand. Ja zelfs in die tijd waren er dates, maar heel minimaal. Het was nog steeds niet gepast en het was heel gevaarlijk. Afspreken met iemand die je wel aantrekkelijk vind, misschien zijn z'n intenties niet zo puur als de jouwe. Misschien spreekt hij met je af op een afgelegen plek om daarna verkracht te worden. Ja, leg dan maar een baby uit in die oude stammen ...

Iets waar de naïevelingen over mogen nadenken.

Maar veelal was het concept van eer iets wat niet vreemd is. Mannen kenden hun plek en vrouwen wisten wat hun rol was in de gemeenschap. Dat ontmoeten bij de bronnen werd dan ook hard aangepakt, meestal tot de dood van de staarderals gevolg. Een man en een vrouw werden aan elkaar gekoppeld op basis van familie relaties en meestal hadden ze niks te willen. Maar alsnog bleven zij bij elkaar. Wat is hun geheim? Waarom slagen zij wel in het huwelijk en hededaagse Fatima en Khalid niet?

Het geheim mijn beste dames en heren is geen geheim. Je moeder kan het je vertellen en je vader kan je als de alfa wel het een en het ander uitleggen. Bouw je fundering niet op liefde en pluizige gevoelens of op icing on the cake (uiterlijk), want dat zijn zaken die even snel gaan als ze zijn gekomen. Het gaat om geduld voor elkaar, elkaars rollen kennen, angst hebben voor God in plaats van angst voor hem, met elkaar blijven praten en weten dat je tegen een man praat of een vrouw. Dus je man niet op zijn trots trappen (ik weet dat veel van jullie achterlijke vrouwen dat graag doen) en niet je vrouw als een man behandelen tijdens een ruzie, maak jezelf niet breed alsof je haar wil slaan. En boven alles, respect voor elkaars rollen in een huwelijk en respect voor elkaar. En dit is goud! En naast vrees voor God dan kan het onmogelijk mis gaan in je huwelijk.

Iets wat onze ouders hebben en iets waar wij met praatjes de kamers mee vullen.

13-02-2013, 11:44



Citaat door JohnHowar5:
tsja toen kon je je vrouw nog een corrigerende knal voor d'r kop verkopen zonder justitieel vervolgt te worden of enige andere vorm van tegenspraak
VervolgD.

13-02-2013, 11:45

Citaat door JohnHowar5:
tsja toen kon je je vrouw nog een corrigerende knal voor d'r kop verkopen zonder justitieel vervolgt te worden of enige andere vorm van tegenspraak
Kaadshuk dat is het echte geheim waarom ze bijelkaar zijn. Vrouw is te bang om te vluchten

13-02-2013, 11:47

Citaat door JohnHowar5:
mierenneukertttttttttttttttttttttttttttttttttttt
Wat ga je mijn post editen?! En 'dr zat al zoveel onzin in jouw post, dat je ook nog verkeerd spelde, kon ik echt niet door de vingers zien.

13-02-2013, 11:50



Citaat door JohnHowar5:
niet alleen dat, alhoewel daar zijn zat zaken over terug te vinden op google vrouw wordt opgehangen achtergelaten in marokko etc je had iets waar je je macht verder op kon bouwen. tegenwoordig kunnen ze een uitkering krijgen, een woning in het oosten van het land en je hoort er nooit meer wat van
Broer, je kan toch niet zeggen dat je ma daarom bij je pa is. Omdat ze dan wordt opgehangen. Je bent een echte vrouw of je bent het niet.

13-02-2013, 11:52

Citaat door JohnHowar5:
we zijn sowieso in een kut tijdperk geboren. nederland was vroeger ook een paradijs als manzijde. tot 1956 waren ze hier nog niet handelingsbekwaam en deden alle slagers, bakkers, supermarketen mohim heel de maatschappij met je mee en stond aan jou zijde. zonder machtiging kon ze geen brood kopen of aan een baan komen. dat is wel jammer. want de vrouw is naar mijn weten nog steeds niet handelingsbekwaam
Interessant punt. Waar is de hedendaagse fatma niet handelingsbekwaam in?

13-02-2013, 11:52

Citaat door JohnHowar5:
kijk dit bedoel ik, deze kan toch nooit handelingsbekwaam zijn? onverantwoord
!!

13-02-2013, 11:53

Citaat door JohnHowar5:
kijk dit bedoel ik, deze kan toch nooit handelingsbekwaam zijn? onverantwoord
Niet bekwaam nee. Enkel competent.

13-02-2013, 11:57

Citaat door JohnHowar5:
nee maar je vrouw moet dat wel van je weten. ik zal je een vb geven zodat je mij beter kunt begrijpen. stel je bent die echte man waar je op doelt, en je vrouw scheid van je waar je kinderen mee hebt en vervolgens zit ze elke dag te wippen met allemaal mannen en je kinderen zijn er bij. dat is toch triest en moet je kunnen voorkomen.
Ik ben sowieso niet de man waarmee je gratis en voor niks kunt scheiden. Ik accepteer alleen bloed als betaling.

Ik snap je punt.

13-02-2013, 12:00

Citaat door Orochimaru:
In hun tijd was er geen internet, telefoons of wat dan ook. De romantici onder hen spraken wel soms af bij een waterbron waar ze kleren ging wassen. En zelfs toen kwam hij niet eens bij haar in de buurt en keek hij van een afstand. Ja zelfs in die tijd waren er dates, maar heel minimaal. Het was nog steeds niet gepast en het was heel gevaarlijk. Afspreken met iemand die je wel aantrekkelijk vind, misschien zijn z'n intenties niet zo puur als de jouwe. Misschien spreekt hij met je af op een afgelegen plek om daarna verkracht te worden. Ja, leg dan maar een baby uit in die oude stammen ...

Iets waar de naïevelingen over mogen nadenken.

Maar veelal was het concept van eer iets wat niet vreemd is. Mannen kenden hun plek en vrouwen wisten wat hun rol was in de gemeenschap. Dat ontmoeten bij de bronnen werd dan ook hard aangepakt, meestal tot de dood van de staarderals gevolg. Een man en een vrouw werden aan elkaar gekoppeld op basis van familie relaties en meestal hadden ze niks te willen. Maar alsnog bleven zij bij elkaar. Wat is hun geheim? Waarom slagen zij wel in het huwelijk en hededaagse Fatima en Khalid niet?

Het geheim mijn beste dames en heren is geen geheim. Je moeder kan het je vertellen en je vader kan je als de alfa wel het een en het ander uitleggen. Bouw je fundering niet op liefde en pluizige gevoelens of op icing on the cake (uiterlijk), want dat zijn zaken die even snel gaan als ze zijn gekomen. Het gaat om geduld voor elkaar, elkaars rollen kennen, angst hebben voor God in plaats van angst voor hem, met elkaar blijven praten en weten dat je tegen een man praat of een vrouw. Dus je man niet op zijn trots trappen (ik weet dat veel van jullie achterlijke vrouwen dat graag doen) en niet je vrouw als een man behandelen tijdens een ruzie, maak jezelf niet breed alsof je haar wil slaan. En boven alles, respect voor elkaars rollen in een huwelijk en respect voor elkaar. En dit is goud! En naast vrees voor God dan kan het onmogelijk mis gaan in je huwelijk.
Iets wat onze ouders hebben en iets waar wij met praatjes de kamers mee vullen.
Vooral met het dikgedrukte ben ik het met u eens. Dat zijn namelijk de ingrediënten die het huwelijk doen slagen.
En het gaat gepaard met dozijnen vol geduld, anders wankelt het huwelijk aan alle kanten.

13-02-2013, 12:02

Citaat door Orochimaru:
In hun tijd was er geen internet, telefoons of wat dan ook. De romantici onder hen spraken wel soms af bij een waterbron waar ze kleren ging wassen. En zelfs toen kwam hij niet eens bij haar in de buurt en keek hij van een afstand. Ja zelfs in die tijd waren er dates, maar heel minimaal. Het was nog steeds niet gepast en het was heel gevaarlijk. Afspreken met iemand die je wel aantrekkelijk vind, misschien zijn z'n intenties niet zo puur als de jouwe. Misschien spreekt hij met je af op een afgelegen plek om daarna verkracht te worden. Ja, leg dan maar een baby uit in die oude stammen ...

Iets waar de naïevelingen over mogen nadenken.

Maar veelal was het concept van eer iets wat niet vreemd is. Mannen kenden hun plek en vrouwen wisten wat hun rol was in de gemeenschap. Dat ontmoeten bij de bronnen werd dan ook hard aangepakt, meestal tot de dood van de staarderals gevolg. Een man en een vrouw werden aan elkaar gekoppeld op basis van familie relaties en meestal hadden ze niks te willen. Maar alsnog bleven zij bij elkaar. Wat is hun geheim? Waarom slagen zij wel in het huwelijk en hededaagse Fatima en Khalid niet?

Het geheim mijn beste dames en heren is geen geheim. Je moeder kan het je vertellen en je vader kan je als de alfa wel het een en het ander uitleggen. Bouw je fundering niet op liefde en pluizige gevoelens of op icing on the cake (uiterlijk), want dat zijn zaken die even snel gaan als ze zijn gekomen. Het gaat om geduld voor elkaar, elkaars rollen kennen, angst hebben voor God in plaats van angst voor hem, met elkaar blijven praten en weten dat je tegen een man praat of een vrouw. Dus je man niet op zijn trots trappen (ik weet dat veel van jullie achterlijke vrouwen dat graag doen) en niet je vrouw als een man behandelen tijdens een ruzie, maak jezelf niet breed alsof je haar wil slaan. En boven alles, respect voor elkaars rollen in een huwelijk en respect voor elkaar. En dit is goud! En naast vrees voor God dan kan het onmogelijk mis gaan in je huwelijk.

Iets wat onze ouders hebben en iets waar wij met praatjes de kamers mee vullen.
Zo zo wijze woorden deze ochtend

Klinkt soms allemaal zo makkelijk en eenvoudig en toch maken veel mensen dezelfde fouten

De profeet (vzmH) gaf al adviezen hoe je met elkaar moet omgaan, en toch na al die jaren zijn meeste mensen nog steeds ontwetend hoe je met elkaar moet omgaan.

13-02-2013, 12:02

Citaat door Licentia:
Vooral met het dikgedrukte ben ik het met u eens. Dat zijn namelijk de ingrediënten die het huwelijk doen slagen.
En het gaat gepaard met dozijnen vol geduld, anders wankelt het huwelijk aan alle kanten.
Ik ben een uitstekende chef wat dat betreft.

13-02-2013, 12:04


Ik zie juist mislukkelingen in onze ouders' generatie. De theehuizen zitten vol en de kinderen zijn de kluts kwijt.

Lekker hoor.

13-02-2013, 12:05

Citaat door Murrie:
Zo zo wijze woorden deze ochtend

Klinkt soms allemaal zo makkelijk en eenvoudig en toch maken veel mensen dezelfde fouten

De profeet (vzmH) gaf al adviezen hoe je met elkaar moet omgaan, en toch na al die jaren zijn meeste mensen nog steeds ontwetend hoe je met elkaar moet omgaan.
Inderdaad, daarom is zelfreflectie belangrijk. De profeet ging soms dagen in de grot van Hira reflecteren over zijn eigen staat als de staat van anderen. En toen was hij niet eens een profeet.

Ken jezelf eerst, schaaf bij waar nodig en handel daarna uit juiste intentie. En et voila, er gaat niks mis.

13-02-2013, 12:05

Citaat door Orochimaru:
Ik ben een uitstekende chef wat dat betreft.
Dat geloof ik graag! Keep up the good work.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8