Bekijk volle/desktop versie : baby 6 maanden wil geen melk meer



Pagina's : [1] 2

13-02-2013, 06:39
Hallo dames,

Ik ben ten einde raad, mijn zoontje van 6 maanden is nooit een goede 'eter' geweest maar nu is het helemaal een drama . Hij dronk altijd 180ml per keer, maar zijn flesje was nooit leeg, behalve s'avonds maar hij kwam wel aan genoeg melk per dag.

Sinds zaterdag wil hij gewoon geen melk meer, ik krijg er met moeite 300 ml per dag in. Als hij nu goed fruit en groenten zou eten zou ik het nog niet zo erg vinden maar hij eet alleen fruit, met moeite 200gr per dag, groenten lukt totaal niet. Ik heb al elke combinatie geprobeerd maar walou. Ik dacht eerst dat het aan mij lag maar in de opvang wil hij ook niks weten van groenten.

Ik heb ook al een ander merk van melk gekocht maar dat wil hij ook niet, ik heb er al van die vanille vlokken in gedaan maar dat wil hij ook niet, ik heb al pap geprobeerd maar dat wil hij ook niet, ik weet het echt niet meer

En als totale ramp word hij s'nachts continu wakker, ik dacht misschien is het van de honger maar als ik hem dan melk geef dan drinkt hij paar slokjes en valt terug in slaap. Ik ben echt gesloopt, van de nachten, van mij zorgen te maken of hij wel genoeg drinkt....

De dokter zegt dat hij niks mankeert er komt ook geen tandje aan ofzo.

Weet er iemand raad?

Dankje alvast

13-02-2013, 10:30


Klinkt toch als het doorkomen van tandjes, vooral het wakker worden in de nacht. Ze kunnen heel misselijk worden, dus dan kan verklaren waarom hij liever niks eet of drinkt. Je hoeft er ook nog niks van te zien, mijn zoontje heeft ook 2 maanden lang zulk gedrag vertoont maar hij dronk wel zijn melk (groente wilde hij niet meer) en ik zag niks, maar daarna zag je het tandvlees wat dikker worden en nu komen ze erdoorheen en is de pijn weg....

13-02-2013, 12:11
Mijn zoontje was ook zo met 6 maanden gaf ik hem een Pyamapapje die dronk hij wel..toen hij daaraan gewend was gaf ik hem opvolgmelk van nestle op de een of andere manier vond hij die lekker.
Hij krihgt nog steeds 1 Pyamapapje per dag

13-02-2013, 12:23
Mag hij nu al die opvolgmelk van nestlé? Dacht dat pas vanaf 1 jaar was!

Oh god 2 maanden, mijn oudste zoontje had ook met elke tand een maand last maar hij dronk ook gewoon zen melk op, is toch belangrijk melk of niet?

Ik ga die pyamapapje eens proberen (nooit van gehoord eerlijk gezegd) Is dat ook van nestlé?

13-02-2013, 13:22


Het is belangrijk dat hij voldoende vocht binnenkrijgt, dus ik zou er wel iets aan doen anders kan hij uitdrogen. In fruit zit ook vocht, maar hij moet een bepaalde hoeveelheid ml per dag drinken. Geef je hem ook water? Of diksap?

Misschien wil hij uit een bekertje drinken? Mijn zoontje drinkt geen water uit de fles, alleen uit een beker

13-02-2013, 13:31
Mijn zoontje vertoonde dit gedrag ook met 7 maanden.. heb allerlei verschillende melk en pap geprobeerd.. uiteindelijk dronk hij nestle melk en bambi pap met appel of peer smaak.. andere pap hoeft hij niet.. pyjamapap heb ik ook een tijdje gegeven.. je kan kruidvat merk geven of friso of nestle.. zodra hij weer eet kan je melk met beetje pap in zijn flesje geven.. is veel beter dan pyjamapap..

13-02-2013, 14:02
Hij drinkt wel beetje water uit zijn flesje maar ook niet veel, diksap wil hij ook niet..echt een wijsneusje ik hoop dat hij snel terug normaal zijn melk gaat drinken vind dat zo raar

13-02-2013, 14:13

Citaat:
Mag hij nu al die opvolgmelk van nestlé? Dacht dat pas vanaf 1 jaar was!<br />
<br />
Oh god 2 maanden, mijn oudste zoontje had ook met elke tand een maand last maar hij dronk ook gewoon zen melk op, is toch belangrijk melk of niet?<br />
<br />
Ik ga die pyamapapje eens proberen (nooit van gehoord eerlijk gezegd) Is dat ook van nestlé?
Ja die mag hij is van 6 tot 10 maanden. Pyamapapjes zijn ook van Nestlé het zijn drie kleine pakjes en ik gebruik altijd biscuit die vind elk kind wel lekker ik ga zo foto voor je opzoeken

13-02-2013, 14:19

13-02-2013, 14:20
Kleine foto maar lukt mij niet via telefoon

13-02-2013, 15:59
thx lieverd ik zie het is duidelijk genoeg
ga er straks om ik ga gewoon al blij zijn als hij IETS drinkt
heb echt gepropt vandaag en nu zit hij aan 250, hij moet nog 1 flesje die van de avond
ik ga hem straks nog een yochurtje geven ook

13-02-2013, 21:36
Komt goed mop incha'Allah.

13-02-2013, 23:00


Mijn meisje (7 mnd) lust geen opvolgmelk meer tenzij ik flink wat schepjes bambix erdoor doe. Ik geef nu ook weleens biologische halfvolle melk. Dat drinkt ze wel. Maar ze eet hmdl wel goed.

13-02-2013, 23:52
hier nog een. Ze dronk nooit haar fles leeg. ze liet soms 100ml maar ook 150 ml staan terwijl ze 250 ml moet drinken. Kinderarts heeft mij Staaltjes geven van andere melk. Nutrillion 2 Verzadigd en Nestle ook verzadigd. ik geloofde niet wat ik zag. toen ik haar dat gaf GELIJK OP!!! ze is nu bijna 11 maanden en het gaat super ze drinkt nog steeds de Nutrillon 2 Verzadigd.

19-02-2013, 12:29

Citaat door frappuccino__:
Het is belangrijk dat hij voldoende vocht binnenkrijgt, dus ik zou er wel iets aan doen anders kan hij uitdrogen. In fruit zit ook vocht, maar hij moet een bepaalde hoeveelheid ml per dag drinken. Geef je hem ook water? Of diksap?

Misschien wil hij uit een bekertje drinken? Mijn zoontje drinkt geen water uit de fles, alleen uit een beker
SubhanAllaah dat heeft mijn dochtertje(6 maanden) nou ook. De fles is bij haar echt alleen voor melk. En water/diksap/appelsap/sinaasapelsap moet uit een glaasje of beker.
Wat ik ook soms doe; is een papje maken van 1 banaan, 3 maria0biscuit koekjes, en 180 ml melk en dat drinkt ze met volle teugen

Pagina's : [1] 2