Bekijk volle/desktop versie : Wat is jullie favo surat en waarom?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

12-02-2013, 22:00
[ de mijne is surat Ar-Rahman
Vind het zo mooi dat die zin steeds herhaald wordt. Is ook een aangrijpende zin vind ik.

dan heb ik het over deze zin:
Welke gunsten van je Heer zul jij ontkennen?
Weer even een reminder voor me dat ik dankbaar moet zijn ]

Welke is jullie favo?

12-02-2013, 22:11


Weet niet hoe die heet maar die van Laylatul Qader. Over de Engelen enz....prachtig.

12-02-2013, 22:16
Er zijn heel veel die ik mooi vind, maar eentje wat ik als kind altijd mooi heb gevonden is surat al Fadjr.

12-02-2013, 22:18
die zin is idd heel aangrijpend'

Ik heb niet echt een favoriet maar wel surah of ayats die extra aankomen.

de surah abasa, over de blinde man die naar de profeet sallahei waleih wassalam ging en werd weg genegeerd raakt ook extra

en in een surah waarvan ik de naam niet meer weet, de zin die me de rillingen geeft;'' en de benen (in doodsangst) zullen over elkaar liggen.''

12-02-2013, 22:21


Ik ken niet de betekenis van genoeg surahs om te weten welke ik de mooiste vind, maar ik vond dit stukje van al haqqah wel mooi, even een reminder dat je je moet voorbereiden om dag des oordeels, die zal komen

13. En wanneer een enkele stoot op de bazuin zal worden geblazen,

14. En de aarde en de bergen van hun plaats zullen worden opgeheven en terstond zullen worden verbrijzeld,

15. Op die Dag zal de grote gebeurtenis plaats vinden.

16. En de hemelen zullen uiteen splijten, zodat deze op die Dag zwak zullen zijn.

17. En de engelen zullen op de zijden ervan staan. En op die Dag zullen acht engelen de troon van uw Heer boven zich houden.

18. Dan zult gij worden bloot gelegd en geen uwer geheimen zal verborgen blijven.

19. En hij, aan wie zijn boek in de rechter hand wordt gegeven, zal zeggen: "Komt, leest mijn boek.

20. Voorzeker, ik wist dat ik mijn afrekening tegemoet moest gaan."

21. Deze zal dan een heerlijk leven krijgen

22. In een verheven tuin,

23. Waarvan het fruit gemakkeljik bereikbaar zal zijn.

24. "Eet en drinkt smakelijk als loon voor hetgeen gij in vroeger dagen hebt gedaan."

25. Maar, hij wiens boek in de linker hand wordt gegeven, zal zeggen: "O was mijn boek mij maar niet gegeven!

26. En had ik maar niet geweten wat mijn oordeel was!

27. O, had de dood maar aan mij een einde gemaakt!

28. Mijn rijkdom heeft mij niet gebaat,

29. Mijn macht is van mij weg gegaan."

30. Grijpt hem en boeit hem.

31. Werpt hem dan in de hel.

12-02-2013, 22:21
Arra7maan indd erg mooi.

12-02-2013, 22:23
Ook ja, en surah Al Qasas.

12-02-2013, 22:28

Citaat door Maryaaam96:
Ik ken niet de betekenis van genoeg surahs om te weten welke ik de mooiste vind, maar ik vond dit stukje van al haqqah wel mooi, even een reminder dat je je moet voorbereiden om dag des oordeels, die zal komen

13. En wanneer een enkele stoot op de bazuin zal worden geblazen,

14. En de aarde en de bergen van hun plaats zullen worden opgeheven en terstond zullen worden verbrijzeld,

15. Op die Dag zal de grote gebeurtenis plaats vinden.

16. En de hemelen zullen uiteen splijten, zodat deze op die Dag zwak zullen zijn.

17. En de engelen zullen op de zijden ervan staan. En op die Dag zullen acht engelen de troon van uw Heer boven zich houden.

18. Dan zult gij worden bloot gelegd en geen uwer geheimen zal verborgen blijven.

19. En hij, aan wie zijn boek in de rechter hand wordt gegeven, zal zeggen: "Komt, leest mijn boek.

20. Voorzeker, ik wist dat ik mijn afrekening tegemoet moest gaan."

21. Deze zal dan een heerlijk leven krijgen

22. In een verheven tuin,

23. Waarvan het fruit gemakkeljik bereikbaar zal zijn.

24. "Eet en drinkt smakelijk als loon voor hetgeen gij in vroeger dagen hebt gedaan."

25. Maar, hij wiens boek in de linker hand wordt gegeven, zal zeggen: "O was mijn boek mij maar niet gegeven!

26. En had ik maar niet geweten wat mijn oordeel was!

27. O, had de dood maar aan mij een einde gemaakt!

28. Mijn rijkdom heeft mij niet gebaat,

29. Mijn macht is van mij weg gegaan."

30. Grijpt hem en boeit hem.

31. Werpt hem dan in de hel.
Ook mijn favo! E surat el9iyamaah!

12-02-2013, 22:31
Er zijn vele suwar die ik graag lees omdat ze mij altijd wakker schudden.

12-02-2013, 22:32
Al Balad
Surah die mijn moeder mij heeft geleerd.

12-02-2013, 22:33

Citaat door Doornroosjeroos:
Er zijn vele suwar die ik prachtig vind.
Zijn allemaal prachtig.

12-02-2013, 22:33
Heb meerdere suraats. Maar suraat alkahf (dit om de uitgebreide uitleg over de djoez oemma djoez en dhul 9arnain etc) ongeloofelijk interessant vooral de recitatie van elmenshawi. En suraat alanaam mijn hart als ik die sourrat hoor pff vooral als idries abkar die reciteerd. Alles wordt er besproken het verhaal van ibraheem en isaa wordt er ook besproken, abortus, en nog zoveel meer die souraat zit echt in me hart.

Deze 2 mijn favoriet en ook van die reciteurs !!

12-02-2013, 22:34



Citaat door Tralalaa:
Zijn allemaal prachtig.
Mn reactie is veranderd Je bent snel.

12-02-2013, 22:36

Citaat door Doornroosjeroos:
Mn reactie is veranderd Je bent snel.

12-02-2013, 22:36
Surah al baqarah, mooie betekenis en de surah raakt me iedere keer.

Pagina's : [1] 2 3 4 5