Bekijk volle/desktop versie : Tanzania - Marokko: 'Nederlands' viertal valt buiten de boot



10-02-2013, 22:21
Het 'Nederlands' viertal dat onlangs deelnam aan de Afrika Cup 2013, Karim El Ahmadi, Nordin Amrabat, Mounir El Hamdaoui en Oussama Assaidi, hoeft volgens bronnen binnen de Marokkaanse bond niet te hopen op een uitnodiging voor de WK 2014 kwalificatiewedstrijd van volgende maand tegen Tanzania.

De bronnen bevestigen dat bondscoach Rachid Taoussi heeft verklaard dat het viertal bij de nationale ploeg niet serieus bezig is en dat het tenkoste gaat aan het teambelang. Taoussi neemt El Ahmadi en Amrabat vooral het zwakke optreden tegen Kaapvedie zeer kwalijk en besloot daarom om tegen Zuid-Afrika het 'Nederlands' viertal op de bank te laten starten.

Naast de mogelijke afwezigheid van dit viertal wil Taoussi wel weer beschikken over de spelers Houssine Kharja, Adel Taarabt, Mbark Boussoufa en Mehdi Carcela.

10-02-2013, 22:35


Hij moet geen hopeloze beslissingen nemen en die jongens aan het voetballen krijgen. Tot nu toe nog geen een overtuigende wedstrijd gezien als ik kijk naar de mogelijkheden die er zijn. Maakt mij niet uit wie er wel of niet zijn, maar ik wil graag na zoveel jaren een echt team aan het werk zien.

10-02-2013, 22:37

Citaat door allroundguy:
Hij moet geen hopeloze beslissingen nemen en die jongens aan het voetballen krijgen. Tot nu toe nog geen een overtuigende wedstrijd gezien als ik kijk naar de mogelijkheden die er zijn. Maakt mij niet uit wie er wel of niet zijn, maar ik wil graag na zoveel jaren een echt team aan het werk zien.
Blijf jij maar hopen op iets wat er nooit gaat komen

10-02-2013, 22:43

Citaat door casaoui01:
Blijf jij maar hopen op iets wat er nooit gaat komen
Ik hoop niet op iets wat er niet gaat komen, maar weet dat er mogelijkheden zijn en het is echt wachten op iemand die het gaat doen.
Het kan een coach zijn.. Het kunnen de fans zijn die er opeens massaal achter gaan staan.. Het kan misschien de bond zijn,
Maar het meest logische zal zijn dat er een speler op zal staan en die het gaat brengen en doen voor ons. Een Barrada heeft laten zien dat het mogelijk is, maar een Taarabt kan die man echt worden bijvoorbeeld.

10-02-2013, 23:25


is toch goed .. geen van hun is afrika waardig. sorry maar ook al ben ik berber en wil ik hun alles gunnen dan nog wil ik ze niet in het marokkaans elftal. Het marokkaans elftal heeft strijders nodig die een bewezen staat van dienst hebben bij hun club en constant spelen in een sterke competitie. Afrika heeft niks aan combinatievoetbal en al die dingen.. het gaat namelijk niet lukken want al die teams waar je tegen speelt zijn namelijk fysiek sterk en zeeer snel.

Benatia, Taarabt, Barrada en El adoua MOETEN mee. Amrabat zou ik ook meenemen eigenlijk... maar of hij serieus is ik weet niet. Hij heeft zich goed ontwikkeld en is sterk enzo.. Assaidi heeft het in Marokko wel beter gedaan dan Amrabat maar ik denk dat met de tijd dat Amrabat zich steeds beter gaat voelen. En als hij niet meegaat moet ie zo snel mogelijk naar een engelse club als Newcastle ofzo zodat ie in Engeland ff laat zien hoe sterk hij is.. Ik denk namelijk dat er veel meer inzit. Hij kan met een goed seizoen misschien naar een top 5 club. Kharja zou ik niet meenemen dan maar liever Chamakh.

10-02-2013, 23:29
2015 ons jaar, WK? Vergeet het maar! ;o

10-02-2013, 23:40
zolang deze trainer aan de roer is,moet je niet te veel verwachten.die man heeft geen verstand van voetbal,tacties heel slecht.