Bekijk volle/desktop versie : Beste broeders / zusters. wie merkt de veranderingen en de crisis



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

10-02-2013, 17:04
Ik ben van mening, dat als iemand niet kan leven hoe hij of zij wilt
dat er dan niet iets mis is met diegene maar ook voor een groot deel met zijn omgeving.

Ik heb zonet een discussie gehad met 2 hollandse dames over de situatie nu in nl

De verzekeringen vragen nu veel meer, eten is veel duurder geworden, huis huren is moeilijker gemaakt, studeren word moeilijker gemaakt.

kort samen gevat alles word moeilijker gemaakt en ik had t over politie boetes de dames zeiden
wij hebben er nog nooit 1 gehad en die krijg je toch ook nooit zomaar (met andere woorden als je een boete krijgt is hij altijd terecht)
hun vonden het allemaal bullshit dat alles duurder werd, dat is zogenaamd om sterker uit de crisis te komen

mijn mening is dat ze ons alleen leeg willen zuigen kaal plukken. Ik noem dit geen crisis
ik weet precies dat ze ons willen leeg zuigen

Ik wil heel graag jullie gedachtes/ meningen hier over weten
of ik ongelijk heb

10-02-2013, 17:11


Ik ben broeder, noch zuster, maar woon wel in dit land.

De staatsschuld gaat rap naar de 500.000.000.000 euro.
Iedere dag moet de overheid ca 80.000.000 euro meer uitgeven dan er in de schatkist binnen komt.

Jaarlijks moet Nederland ca 11.000.000.000 euro alleen al aan rente op de staatsleningen betalen, doodzonde, daar zou zoveel goede dingen mee kunnen worden gedaan.

Er zal dus financieel orde op zaken moeten worden gesteld. Uitgaven van het rijk en de ontvangsten beter op elkaar afstemmen.
Dat kan alleen door minder geld uitgeven en/of hogere belastingen heffen.

Zie Griekenland waar men jaren enorm meer heeft uitgegeven dan aan belastingen werd ontvangen.
Boven hun stand geleefd. Regeringen die niet durfden te bezuinigen uit angst voor de volgende verkiezingen.
Nu in feite failliet, en draconische ingrepen.

10-02-2013, 17:16
ik had jou dus ook niks gevraagd
er zijn tich manieren op tafel gegooid om de crisis op te lossen
ze geven liever geld uit aan flitspalen voor brommers scooters binnenkort
break up the banks of ruilhandel
goud en zilver als betaal middel
brussel loslaten
er zijn miljoenen manieren
dit is geen crisis dit is kapitalisme

10-02-2013, 17:18

Citaat door Kaasburger:
Ik ben van mening, dat als iemand niet kan leven hoe hij of zij wilt
dat er dan niet iets mis is met diegene maar ook voor een groot deel met zijn omgeving.

Ik heb zonet een discussie gehad met 2 hollandse dames over de situatie nu in nl

De verzekeringen vragen nu veel meer, eten is veel duurder geworden, huis huren is moeilijker gemaakt, studeren word moeilijker gemaakt.

kort samen gevat alles word moeilijker gemaakt en ik had t over politie boetes de dames zeiden
wij hebben er nog nooit 1 gehad en die krijg je toch ook nooit zomaar (met andere woorden als je een boete krijgt is hij altijd terecht)
hun vonden het allemaal bullshit dat alles duurder werd, dat is zogenaamd om sterker uit de crisis te komen

mijn mening is dat ze ons alleen leeg willen zuigen kaal plukken. Ik noem dit geen crisis
ik weet precies dat ze ons willen leeg zuigen

Ik wil heel graag jullie gedachtes/ meningen hier over weten
of ik ongelijk heb
Je bent een simpele ziel die niets weet over economie. Ik denk dat we daar dit verhaal kunnen afsluiten.

10-02-2013, 17:18


sterker uit de crisis is zoooo een grappige fabel
mensen gaan gwn niet meer op vakantie kunnen of een mooie auto kunnen rijden
tenzij ze crimineel worden ( diegenen die t nu minder hebben)

10-02-2013, 17:20

Citaat door Globi:
Je bent een simpele ziel die niets weet over economie. Ik denk dat we daar dit verhaal kunnen afsluiten.
jah gwn beter uit de crisis komen eh?? al onze centen af geven en we komen zeker beter uit de crisis jongens
globi miss als jij echt letterlijk alles afgeeft komen we miss sneller sterker uit de crisis

goud en zilver als betaal middel was niet mij idee en let op me woorden uiteindelijk gaat dat ook gebeuren
mag je globi ass terug denken aan me

10-02-2013, 17:21

Citaat door Kaasburger:
ik had jou dus ook niks gevraagd
er zijn tich manieren op tafel gegooid om de crisis op te lossen
ze geven liever geld uit aan flitspalen voor brommers scooters binnenkort
break up the banks of ruilhandel
goud en zilver als betaal middel
brussel loslaten
er zijn miljoenen manieren
dit is geen crisis dit is kapitalisme
Oke, als jij onder medemensen alleen moslims beschouwd, fijn leven nog verder.

10-02-2013, 17:21

Citaat door Kaasburger:
sterker uit de crisis is zoooo een grappige fabel
mensen gaan gwn niet meer op vakantie kunnen of een mooie auto kunnen rijden
tenzij ze crimineel worden ( diegenen die t nu minder hebben)
Dus niet op vakantie kunnen of een mooie auto rijden noem jij crisis. Je bent gewoon een verwend jong.

Nederland staat in de top tien of top vijf van beste landen in de wereld om te leven. Zowel materieel al immaterieel. Misschien zijn we allemaal wel te verwend geweest in de afgelopen decennia.

Maar gelukkig dwingt niemand jou om hier te leven. Dan vertrek je toch lekker naar een land zonder zorgverzekeringen en banken. Waar jij je tandarts mag betalen met een stukje goud of zilver.

10-02-2013, 17:22

Citaat door Kaasburger:
Ik ben van mening, dat als iemand niet kan leven hoe hij of zij wilt
dat er dan niet iets mis is met diegene maar ook voor een groot deel met zijn omgeving.

Ik heb zonet een discussie gehad met 2 hollandse dames over de situatie nu in nl

De verzekeringen vragen nu veel meer, eten is veel duurder geworden, huis huren is moeilijker gemaakt, studeren word moeilijker gemaakt.

kort samen gevat alles word moeilijker gemaakt en ik had t over politie boetes de dames zeiden
wij hebben er nog nooit 1 gehad en die krijg je toch ook nooit zomaar (met andere woorden als je een boete krijgt is hij altijd terecht)
hun vonden het allemaal bullshit dat alles duurder werd, dat is zogenaamd om sterker uit de crisis te komen

mijn mening is dat ze ons alleen leeg willen zuigen kaal plukken. Ik noem dit geen crisis
ik weet precies dat ze ons willen leeg zuigen

Ik wil heel graag jullie gedachtes/ meningen hier over weten
of ik ongelijk heb
ik ben van mening dat onze economie op basis van groei verworden is tot een rijkmaakmachine voor de mensen die nu geld hebben en dat dit kosten gaat van de middeninkomens en mensen die toch al niets hadden.

Rijken werden rijker in 2012 NEW YORK (AFN) - De 100 rijkste mensen ter wereld zijn afgelopen jaar samen 241 miljard dollar (182 miljard euro) rijker geworden. Dat bleek maandag uit de meest recente stand van de Bloomberg Billionaires Index

10-02-2013, 17:23

Citaat door Kaasburger:
jah gwn beter uit de crisis komen eh?? al onze centen af geven en we komen zeker beter uit de crisis jongens
globi miss als jij echt letterlijk alles afgeeft komen we miss sneller sterker uit de crisis

goud en zilver als betaal middel was niet mij idee en let op me woorden uiteindelijk gaat dat ook gebeuren
mag je globi ass terug denken aan me
We komen gewoon uit deze crisis inderdaad. Maar niet met de luxe die we nu gewend zijn.

10-02-2013, 17:23

Citaat door Leonidas:
Oke, als jij onder medemensen alleen moslims beschouwd, fijn leven nog verder.
er stond broeders zusters
geen medemensen omdat ik weet, als ik dingen aan globi en jou ga vragen
krijg ik te horen wat ik op tv zie op het nieuws dagelijks
jullie zijn zo verblind door media, dat dat de geloof van mensen is geworden

10-02-2013, 17:23
Als je het niet bolwerkt in NL moet je bij jezelf te rade gaan. In welk land was het je wel gelukt dan? Je kan wel proberen de wereld te veranderen, maar je hebt meer succes als je je zelf verbetert. En vergeet positief denken, concentreer je op positief handelen.

10-02-2013, 17:25



Citaat door Peej:
Dus niet op vakantie kunnen of een mooie auto rijden noem jij crisis. Je bent gewoon een verwend jong.
als een mens niet kan leven hoe hij of zij wil leeft diegene niet

we zijn niet geboren om alleen hard te werken (slavernij is voorbij)
als jij dat vind moet jeje vooral daarmee bezig houden

10-02-2013, 17:26

Citaat door Mathijs:
ik ben van mening dat onze economie op basis van groei verworden is tot een rijkmaakmachine voor de mensen die nu geld hebben en dat dit kosten gaat van de middeninkomens en mensen die toch al niets hadden.

Rijken werden rijker in 2012 NEW YORK (AFN) - De 100 rijkste mensen ter wereld zijn afgelopen jaar samen 241 miljard dollar (182 miljard euro) rijker geworden. Dat bleek maandag uit de meest recente stand van de Bloomberg Billionaires Index
wat mathijs verteld is zeker bullshit
nogmaals dit is geen crisis dit is kapitalisme

10-02-2013, 17:27

Citaat door Globi:
We komen gewoon uit deze crisis inderdaad. Maar niet met de luxe die we nu gewend zijn.
en wat als jij je internet nie meer kan betalen
of je hobby of je vervoersmiddel
vind je dat normaal?????

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13