Bekijk volle/desktop versie : Vos bijt vinger af van een baby van 4 weken oud



Pagina's : [1] 2

10-02-2013, 14:54
Een vos heeft in een Londense voorstad een vinger van de hand van een baby afgebeten.



De vos wist op de een of andere manier de kamer van het kind in Bromley binnen te dringen. Daarna trok het beest de vier weken oude baby uit zijn wieg. De moeder kwam op het gehuil van haar kind af en zag dat diens hand 'al half in de mond van het beest verdwenen was', aldus de Mail on Sunday.
Het kind werd in allerijl naar het ziekenhuis gebracht, waar chirurgen de vinger weer aan de hand vast wisten te zetten. Het kind herstelt voorspoedig, aldus de artsen.

Veel overlast
Boris Johnson, burgemeester van Londen, vindt dat er meer moet worden gedaan aan het probleem van vossen in de stad. "Ze mogen er schattig en romantisch uitzien, maar vossen zorgen voor veel overlast", zei hij tegen BBC News.
Volgens natuurbeschermers vallen vossen alleen aan als ze angstig zijn. "Het is bijzonder ongebruikelijk dat vossen jonge kinderen aanvallen. Zoiets zit helemaal niet in de aard van een vos. Vossen zoeken wel steeds meer de huizen op als daar iets van hun gading te vinden is. Daarin kunnen ze erg brutaal gedrag vertonen, maar gewoonlijk vluchten ze als er mensen in de buurt zijn."

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2013/02_februari/10/opmerkelijk/vos-bijt-vinger-van-baby-af.xml

10-02-2013, 17:31



Citaat door Truebeauty:
Bizar!
meskien

10-02-2013, 19:16
Vos had vast heel erg honger.

10-02-2013, 19:20
In een voorstadje van Londen? Sow. . .

10-02-2013, 19:33


Feshkel....

10-02-2013, 19:47

Citaat door Rebel_1963:
In een voorstadje van Londen? Sow. . .
Dat is niet zo raar, daar stikt het van de vossen, ook in onze steden zijn er meer dan je denkt.

10-02-2013, 20:00
Ik heb nog nooit een vos gezien.. tenzij ik dacht dat het een hond was..

Wel zielig voor de baby.

10-02-2013, 20:27

Citaat door corrie2:
Dat is niet zo raar, daar stikt het van de vossen, ook in onze steden zijn er meer dan je denkt.
Ik woon in de provincie, zelden zien wij een vos in de stad. . . . voorzover ik weet alleen in het bos verder op.

10-02-2013, 20:31

Citaat door Rebel_1963:
Ik woon in de provincie, zelden zien wij een vos in de stad. . . . voorzover ik weet alleen in het bos verder op.
Toch zijn ze er wel, best wat zelfs.

Ik heb toen we in lelystad woonde nachtdiensten gedraait in productiewerk, dan zag je altijd vossen.
Zag net nog een berichtje dat er in brussel bv al 20 jaar vossen in het centrum zitten. Je ziet ze niet zo heel veel omdat ze vooral in de nacht rondstruinen en zelfs dan zijn ze erg oplettend. Ze doen hun best niet op te vallen.


10-02-2013, 20:35
Hier trouwens wat foto's uit londen met vossen erop...








10-02-2013, 20:35

Citaat door corrie2:
Toch zijn ze er wel, best wat zelfs.

Ik heb toen we in lelystad woonde nachtdiensten gedraait in productiewerk, dan zag je altijd vossen.
Zag net nog een berichtje dat er in brussel bv al 20 jaar vossen in het centrum zitten. Je ziet ze niet zo heel veel omdat ze vooral in de nacht rondstruinen en zelfs dan zijn ze erg oplettend. Ze doen hun best niet op te vallen.

ergens ook wel logisch, hun leefgebied wordt door ons mensen bedreigd. triest eigenlijk.

10-02-2013, 20:41

Citaat door Rebel_1963:
ergens ook wel logisch, hun leefgebied wordt door ons mensen bedreigd. triest eigenlijk.
Dat is een deeltje van de reden, maar een grotere reden is dat we als mensen er een grote zooi van maken, wat weer naar ongedierte aantrekt en daar komen weer vossen op af.
Aan de ene kant is het triest, aan de andere kant is het alleen maar goed voor ons mensen, als oa zij er niet zouden zijn om ratten en muizen e.d. op te eten dan zouden we overlopen worden door die beesten.

Zo zijn er langzaam maar zeker ook steeds meer roofvogels te vinden in de steden bv.
Zie deze in amerika...



Hoe hard we het ook proberen, we kunnen onze rug niet wenden naar de natuur, zelfs onze steden worden deel van de natuur.

10-02-2013, 20:52



Citaat door corrie2:
Dat is een deeltje van de reden, maar een grotere reden is dat we als mensen er een grote zooi van maken, wat weer naar ongedierte aantrekt en daar komen weer vossen op af.
Aan de ene kant is het triest, aan de andere kant is het alleen maar goed voor ons mensen, als oa zij er niet zouden zijn om ratten en muizen e.d. op te eten dan zouden we overlopen worden door die beesten.

Zo zijn er langzaam maar zeker ook steeds meer roofvogels te vinden in de steden bv.
Zie deze in amerika...



Hoe hard we het ook proberen, we kunnen onze rug niet wenden naar de natuur, zelfs onze steden worden deel van de natuur.
ja, Corrie. . die rotzooi die wij maken is vreselijk. Ik zie het iid aan de roofvogels, zag ik ze eerst steeds vaker langs de snelweg, nu ook dichter bij de bebouwde kom.

inderdaad een beetje dubbel. . .als ze de vossen maar niet gaan bestrijden daar in London.

11-02-2013, 06:53
In Marokko heb je dit ook. Daar is het ook oppassen geblazen als je een deur toevallig open hebt staan. Kan er een vos zo naar binnen komen...


11-02-2013, 08:04
Vossen vermijden meestal mensen maar sommige mensen gaan vossen voeren en dan komen ze dichterbij en raken ze aan mensen gewend. Ook als je veel etensresten in de vuilnis buitenzet dan drekt dat allerlei ongedierte aan en dus ook vossen die op zoek zijn naar een makkelijk hapje.
Een beetje vos zal sowieso ook op kleine huisdieren jagen en als je een kleine kat of een konijn hebt die regelmatig buiten is, dan is de kans aanwezig dat deze het volgende maaltje wordt van een vos. Kleine hondjes zijn ook niet altijd veilig.

Er is vast iemand vossen aan het voeren in die wijk waar die baby is gebeten. Ze mogen van geluk spreken dat die vos alleen in een hand heeft gebeten en niet in de keel van die baby. Bijten in de hand is aggressie, bijten in de keel is moordlust. De vos had waarschijnlijk een hapje verwacht in de hand van die baby, zoals dat ook gebeurt bij iemand die ze voert.


Pagina's : [1] 2