Bekijk volle/desktop versie : Hoe dienen wij omgaan, met het massaal verwesterende moslim jeugd ?



Pagina's : [1] 2 3

09-02-2013, 11:44


De moslim jeugd is sinds zo 5 a 7 jaar massaal aan ontsporen. Grenzen die vroeger echt niet overschreden konden worden zijn nu dood normaal en niks bijzonders meer.

Vroeger was er sociale controle, en hield de omgeving de moslim jeugd beetje in de gaten. Ook was er angst voor de mensen die hun erop aanspraken. Mensen die hun herinnerde dat roken niet kon, dat bepaalde schaarse kleding echt niet gedragen kon worden.


Sinds de komst van lounges en cabarets is uitgaan voor moslims de normaalste zaak geworden. Elke nachten staan de lounges en clubs vol, dit leidt tot steeds grotere gat tussen de normen en waarden van de Islam en die personen.

Roken alcohol drinken worde mede door die lounges dood normaal, de overstap naar clubs/dischtoeken is ook zo gemaakt. Wat gepaart gaat met schaarse kleding (tongpiercingen, tatoeages etc etc). Wanneer men uitgaat en een motto heeft van ''We leven maar een keer'' zie je dat ze zichzelf gaan spiegelen aan Chris Brown, Kim Kardashian en dit hun soort voorbeeld rolmodellen worden.

Hier kleine impressie:
[video=youtube;1DX7JcEE-pU]http://www.youtube.com/watch?v=1DX7JcEE-pU&feature=youtube_gdata_player[/video]
[video=youtube;eh7gvu-d2fM]http://www.youtube.com/watch?v=eh7gvu-d2fM[/video]

Als ik nu kijk naar bepaalde mannen en vrouwen, dan ben ik echt bang dat de nieuwe generatie letterlijk niks meer van de Islam zullen meekrijgen.

Hoe moeten wij als moslims omgaan met een steeds verdere assimilerende moslim generatie ?

09-02-2013, 12:34


Ga eens in Frankrijk kijken waar de Algerijnen ong 6/7 generaties verder zijn, het zijn gewoon Fransen geworden. Je ziet gewoon een Algerijns oma'tje een hond uitlaten, in een bar zitten, op het strand in bikini etc. Nou zijn wij Marokkanen (in NL) nog niets zo ver el7amdulillaah maar als ik naar derde generatie kijk dan hou ik mijn hart vast...(dat worden straks onze vaders/moeders oma's/opa's)

Wat hier tegen te doen valt is je gezin beschermen tegen het hellevuur en ze niet opvoeden in zo een maatschappij....

{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ


Ps: die clips zijn onnodig je punt is duidelijk zonder..

09-02-2013, 12:39

Citaat door breakd:
Ga eens in Frankrijk kijken waar de Algerijnen ong 6/7 generaties verder zijn, het zijn gewoon Fransen geworden. Je ziet gewoon een Algerijns oma'tje een hond uitlaten, in een bar zitten, op het strand in bikini etc. Nou zijn wij Marokkanen (in NL) nog niets zo ver el7amdulillaah maar als ik naar derde generatie kijk dan hou ik mijn hart vast...

Wat hier tegen te doen valt is je gezin beschermen tegen het hellevuur en ze niet opvoeden in zo een maatschappij....

{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ


Ps: die clips zijn onnodig je punt is duidelijk zonder..
Allah hu akbar !


Eigenlijk was het een grote fout dat ze vertrokken zn uit Noord Afrika naar Europa. Ondanks dat in noord afrika zulke dingen ook gebeuren, maar in veel kleinere mate er heerst gewoon enorme sociale controle. In Europa geldt hoe meer losbandiger bent hoe stoerder je bent en hoe meer status je krijgt op bijvoorbeeld sociale media.

Ja als we kijken naar Belgie, dan is het daar alhamdoelillah helemaal niet zo erg. Maar het is onze plicht om dit aan te wakkeren, mensen aan te spreken.

Het is echt lastig zit in dillema, je ziet iedereen nu gewoon van leef en laat leven roepen het is niet meer te redden we moeten het maar gewoon aanzien.

Was laatste lezing bij as soennah, ze waren bijna aan huilen zowat. Van wat is er gaande hoofddoeken met (leren) leggings, bijna iedereen loopt er zo bij en niemand spreekt deze dames erop aan. Mode trends zn heel moeilijk te stoppen tegenwoordig.

Mode van uitgaan, mode van klede, mode van gedrag zn bepalend in de maatschappij.

09-02-2013, 13:08
Algerijnen in Frankrijk zijn niet te vergelijken met Marokkanen hier in Nederland, want Algerijnen leefden al lange tijd samen Fransen in hun eigen land voordat ze emigreerde naar Europa. Er leefde ruim een miljoen Franse kolonisten in Algerije, voor meer dan een eeuw lang, en toen verspreidde ze hun cultuur al enorm onder de Algerijnen. Ook werd het door Fransen geregeerd, en drongen ze het volk hardhandig deze Franse levensstijl en integratie op.

09-02-2013, 13:09



Citaat door Shaakir:
Algerijnen in Frankrijk zijn niet te vergelijken met Marokkanen hier, want Algerijnen leefden al lange tijd samen Fransen in hun eigen land voordat ze emigreerde naar Europa. Er leefde ruim een miljoen Fransen kolonisten in Algerije, en toen verspreidde ze hun cultuur al enorm onder de Algerijnen. Ook werd het door Fransen geregeerd, en drongen de Franse levensstijl en integratie op.
Slimme aanvulling. De Algerijnen die naar Frankrijk kwamen waren genationaliseerde elites uit Algerije

Deze hadden niks met de ISlam en waren calloborateurs met de bezetters. Ze kregen franse nationaliteit als ze de franse cultuur en normen hadden omarmd en de bezetters steunden.

De gelovige algerijnen behoorde vaak niet tot deze groep

09-02-2013, 13:13
Moge Allah ons alle leiden.

09-02-2013, 13:13
Ik zou zeggen als men meer stil staat bij zich zelf en bij zijn of haar gezin.
En zichzelf probeert te verbeteren en zijn of haar gezin dan doet men al het belangrijkst.

Waardoor heel veel van de jongeren en kinderen de foute pad zijn gaan volgen, komt 90% door de ouders.
Of zij zijn zelf onwetenden en weten niets van opvoeding, of er word aandacht geschonken aan zeer onbelangrijke dingen terwijl ze het belangrijkste hun kinderen aan het verliezen zijn.

09-02-2013, 22:31

Citaat door breakd:
Ga eens in Frankrijk kijken waar de Algerijnen ong 6/7 generaties verder zijn, het zijn gewoon Fransen geworden. Je ziet gewoon een Algerijns oma'tje een hond uitlaten, in een bar zitten, op het strand in bikini etc. Nou zijn wij Marokkanen (in NL) nog niets zo ver el7amdulillaah maar als ik naar derde generatie kijk dan hou ik mijn hart vast...(dat worden straks onze vaders/moeders oma's/opa's)

Wat hier tegen te doen valt is je gezin beschermen tegen het hellevuur en ze niet opvoeden in zo een maatschappij....

{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ


Ps: die clips zijn onnodig je punt is duidelijk zonder..
daar heb je wel gelijk ja, fransen zijn de mensen hier een paar stappen voor. Jammer genoeg want het blijft een deel van deze ummah..

09-02-2013, 22:53
Moge ALLAH ons leiden!! ik zie de ummah hier juist sterker worden, en zusters en broeders juist maar gaan praktiseren! hier en daar heb je nog verwesterde moslims, maar in het algemeen valt het best nog goed mee! alle toch wel in mijn omgeving! islam is echt aan het groeien, mensen worden meer bewuster en zien dat het niet zo verder kan! wallahi grote groepen die er echt alles aan doen om de mensen wakker te schudden, ik zie ze juist allemaal meer gaan praktiseren!

Alhamdoullilah

09-02-2013, 22:55
Mana 5 of 7 jaar, veeeeel langer broeder, want waarvan zijn die bovenstaande clipmakers het product?
Als je het wereld van vandaag beter wil begrijpen moet je naar Imran hosein luisteren.

Wat een vieze clips, moge allah hen leiden zoniet hun tegenhouden om nog van die vieze clips te maken, ameen

@miss-love: welke ummah zie je hier sterker worden?? Aub maak jezelf niets wijs. Al hijra van al deze shirk rondom ons zal de ummah sterker maken! Hier is het zo dat als 1 tawba heeft gedaan er 99 in de put vallen...

09-02-2013, 23:11

Citaat door Mhmd:
Mana 5 of 7 jaar, veeeeel langer broeder, want waarvan zijn die bovenstaande clipmakers het product?
Als je het wereld van vandaag beter wil begrijpen moet je naar Imran hosein luisteren.

Wat een vieze clips, moge allah hen leiden zoniet hun tegenhouden om nog van die vieze clips te maken, ameen

@miss-love: welke ummah zie je hier sterker worden?? Aub maak jezelf niets wijs. Al hijra van al deze shirk rondom ons zal de ummah sterker maken! Hier is het zo dat als 1 tawba heeft gedaan er 99 in de put vallen...
ik maak me zelf niets wijs agie, even voor de duidelijkheid ik heb het niet over NL, in mijn omgeving zie ik iedereen zo hard veranderen en sterker worden! mensen zijn zich juist bewuster en meer met de islam bezig. en juist aan het vechten tegen aldeze shirk gedoe en niemand accepteerd de democratie toch niet van de vele die ik ken in mij omgeving en rondom mijn omgeving.

mensen van wie je het totaal niet hebt verwacht subhanallah die zijn door ALLAH geleid!

Alhamdoullilah in mijn ogen is de ummah juist sterker aan het worden!

09-02-2013, 23:16

Citaat door miss-love:
ik maak me zelf niets wijs agie, even voor de duidelijkheid ik heb het niet over NL, in mijn omgeving zie ik iedereen zo hard veranderen en sterker worden! mensen zijn zich juist bewuster en meer met de islam bezig. en juist aan het vechten tegen aldeze shirk gedoe en niemand accepteerd de democratie toch niet van de vele die ik ken in mij omgeving en rondom mijn omgeving.

mensen van wie je het totaal niet hebt verwacht subhanallah die zijn door ALLAH geleid!

Alhamdoullilah in mijn ogen is de ummah juist sterker aan het worden!
Het is maar hoe je het bekijkt eigenlijk. Insha'allah zal het inderdaad zo zijn van wat jij zegt. Maar ik zie wel inderdaad grotere verschillen ontstaan. Of mensen die beginnen echt in geloof te intresseren, of helemaal niet. Voor zover ik heb gezien zit er niet veel tussen. Het is of, of.

09-02-2013, 23:25


@Bismillah

ooh SubhanALLAH, mischien ervaart iedereen het anders! want ik heb echt gesprekken gehad in mijn groep met verschillende mensen, van onwetend tot praktiserende mensen! de meeste die praktiseren doen echt zo hard hun best om wat te betekenen voor de ummah de waarheid verkondigen! en degene die zo echt met de wereld bezig zijn heb je zo 2 groepen! moslims die totaal niets van de islam afweten, omdat ze het niet mee hebben gekregen en de ouders juist niets op zeggen om hun manier van leven. en moslims die zeggen ja maar ja maar we moeten ons aanpassen aan dit maatschappij etc, maar als je juist die 2 groepen eens flink de waarheid zegt en hun bewuster maakt van de islam staan ze er altijd open voor en zie je hun binnen en korte tijd kei hard veranderen in heel positieve zin! en jij hebt nog een klein groepje die helemaal zijn afgedwaald en zich niets van aantrekken en gwn willen leven hoe ze willen, hun harten zijn gevoel loos jegens de islam! en die groep zie ik in minderheid!

walakien iedereen ervaart het anders! voor mij lijkt het echt dat de islam sterk aan het groeien is!

09-02-2013, 23:28
Zucht.. Die video's..
Moge Allaah ons allen leiden..

09-02-2013, 23:51
ik vind het erg voor de jonge jongens en voor de jonge meiden maar het ergst vind ik het om die jonge meiden te zien het zijn net allemaal jonge prostituees ze lopen er als slettenbakken rond ze lopen rond als goedekope vlees het zullen ets lieve meiden zijn maar het is gewoon walgelijk hoe ze er bij lopen om van te kostsen
voor de jongens is het net zo erg maar als ik die meiden zie dan doet het gewoon pijn want we zien zulke meiden toch als onze zusjes

Pagina's : [1] 2 3