Bekijk volle/desktop versie : Nederlandse militairen woedend over onkostenvergoeding in Irak



Pagina's : [1] 2 3

05-01-2005, 09:39


DEN HAAG - De Nederlandse militairen in Irak zijn "enorm woedend" over de financiële vergoeding die zij ontvangen. Vooral hun onkostenvergoeding vinden ze veel te laag. Dat zegt voorzitter Van den Burg van de FNV-vakbond voor defensiepersoneel AFMP. Volgens Van den Burg dreigt een aantal militairen zelfs met een staking.

De militairen in Irak ontvangen een onbelaste onkostenvergoeding van 27 dollar per dag. Dat bedrag is al sinds 1996 niet meer aangepast. De AFMP gaat in het arbeidsvoorwaardenoverleg met Defensie eisen dat dat alsnog met terugwerkende kracht gebeurt.

Van den Burg wijst erop dat de dollar de laatste tijd sterk in waarde is gedaald ten opzichte van de euro. De soldaten van de huidige lichting in Irak krijgen daardoor minder dan hun voorgangers. Dat de onkostenvergeoding in dollars wordt betaald, dateert nog uit de tijd dat Nederland voor het eerst deelnam aan VN-operaties. De VN betaalden Nederland toen en dat gebeurde in dollars.

Van den Burg wijst erop dat de militairen in Irak wel degelijk onkosten hebben. "Dan gaat het bijvoorbeeld om de kosten van bellen of internetten." De AFMP-voorzitter zegt bestookt te worden met brieven en e-mails van boze militairen. Overigens verwacht hij niet dat het echt tot een staking komt. Dat past niet in de militaire cultuur. "Maar dat daarover gesproken wordt is veelzeggend."

Onschuldige mensen vermoorden en dan verwachten dat je salarisverhoging krijgt..

05-01-2005, 10:01



Citaat door MASTERCARD:
Ze hebben nog wat te compenseren met betrekking tot de slachtoffers in Sebrenicia.

Moeten nog een hoop schade-vergoedingen van betaald worden

Zolang het nog onvolwaarige militairen zijn die blunders maken, gewoon op water en brood zetten. Worden ze nog eens echte mannen van.
Zegt degene die lui achter zijn computertje zit. Jij weet er niks van hoe goed "onze" jongens getraind zijn. De commando's en de mariniers die in Irak zitten staan goed aangeschreven. En ja, natuurlijk wordt er weer naar Sebrenica gewezen. De daar aanwezige militairen waren slechts lichtbewapend en kregen geen luchtsteun van de Engelsen. Gek he, dat je dan niet zoveel kan doen En als we dan toch gaan wijzen xkuch kuchx Darfur xkuch kuchx

05-01-2005, 10:02

Citaat door Raihana:




Onschuldige mensen vermoorden en dan verwachten dat je salarisverhoging krijgt..
Natuurlijk hoor, de Nederlandse militairen zijn naar Irak getrokken om ginder onschuldige burgers te vermoorden.
Zou je niet eerst effe goed nadenken alvorens je onzin vertelt?

05-01-2005, 10:10

Citaat door MadEd:
Zegt degene die lui achter zijn computertje zit. Jij weet er niks van hoe goed "onze" jongens getraind zijn. De commando's en de mariniers die in Irak zitten staan goed aangeschreven. En ja, natuurlijk wordt er weer naar Sebrenica gewezen. De daar aanwezige militairen waren slechts lichtbewapend en kregen geen luchtsteun van de Engelsen. Gek he, dat je dan niet zoveel kan doen En als we dan toch gaan wijzen xkuch kuchx Darfur xkuch kuchx
Goed getraind? Erik O. een van de beste jongens toch? Zo goed getraind dat hij een ongewapende hongeringe man die een vrachtwagen met voedsel komt plunderen moest dood schieten? Jullie Hollanders zijn lullen altijd je eigen straatje schoon................. Teveel overgenomen van de joden!?

05-01-2005, 10:13



Citaat door Pista:
Natuurlijk hoor, de Nederlandse militairen zijn naar Irak getrokken om ginder onschuldige burgers te vermoorden.
Zou je niet eerst effe goed nadenken alvorens je onzin vertelt?
Die Irakezen zaten helemaal niet te wachten op jullie hulp! Het westen maakt het voor de Irakies alleen maar erger! Pista, wij betalen belasting. De Militairen worden betaald met mijn en jou belastingcenten. Ik financier indirect de oorlog tegen mijn eigen geloofsgenoten? Nederland zal vast en zeker de prijs hiervoor betalen. Misschien een aanslag op een overvolle Arena of Kuip?

05-01-2005, 10:17

Citaat door LOUIZ:
Goed getraind? Erik O. een van de beste jongens toch? Zo goed getraind dat hij een ongewapende hongeringe man die een vrachtwagen met voedsel komt plunderen moest dood schieten? Jullie Hollanders zijn lullen altijd je eigen straatje schoon................. Teveel overgenomen van de joden!?
En als je der wat van zegt, dan gooien ze gelijk met woorden als Darfur..

05-01-2005, 10:24

Citaat door Raihana:
En als je der wat van zegt, dan gooien ze gelijk met woorden als Darfur..
Daar zijn ze erg goed in................ Maar we zijn niet anders gewend van die joden

05-01-2005, 10:34

Citaat door LOUIZ:
Die Irakezen zaten helemaal niet te wachten op jullie hulp! Het westen maakt het voor de Irakies alleen maar erger! Pista, wij betalen belasting. De Militairen worden betaald met mijn en jou belastingcenten. Ik financier indirect de oorlog tegen mijn eigen geloofsgenoten? Nederland zal vast en zeker de prijs hiervoor betalen. Misschien een aanslag op een overvolle Arena of Kuip?
Erik O vuurde op een woedende massa die niet op mondelinge waarschuwingen reageerde en met stenen in de handen met tientallen opdrong om een groepje van acht militairen te belagen een aantal waarschuwingsschoten af, waarvan één ricocherende kogel zo'n idioot raakte. Geheel volgens het boekje.

Als je een oordeel wilt geven, doe dat dan van dingen waar je verstand van hebt, niet lui achter je computertje over een situatie in oorlogsgebied, wannabe- terrorist!

05-01-2005, 10:35

Citaat door Raihana:
En als je der wat van zegt, dan gooien ze gelijk met woorden als Darfur..
Tja, wie kaatst.........

05-01-2005, 10:51

Citaat door Raihana:
Onschuldige mensen vermoorden en dan verwachten dat je salarisverhoging krijgt..
Stuk onbenul. Het zijn die achterlijke Irakezen die elkaar liever uitmoorden, gisteren is de goeverneur van Bagdad vermoord.

05-01-2005, 10:55

Citaat door LOUIZ:
Die Irakezen zaten helemaal niet te wachten op jullie hulp! Het westen maakt het voor de Irakies alleen maar erger! Pista, wij betalen belasting. De Militairen worden betaald met mijn en jou belastingcenten. Ik financier indirect de oorlog tegen mijn eigen geloofsgenoten? Nederland zal vast en zeker de prijs hiervoor betalen. Misschien een aanslag op een overvolle Arena of Kuip?
Kijk jij wel eens naar actualiteiten programma's? Ik heb namelijk al verschillende irakezen horen en zien vertellen dat "de nederlanders vrede en veiligheid hebben gebracht". Volgens mij zit de gemiddelde marokkaan er hier in nederland meer mee dat de nederlanders daar zitten dan de gemiddelde irakees in irak.

05-01-2005, 11:15

Citaat door ErikS:
Stuk onbenul. Het zijn die achterlijke Irakezen die elkaar liever uitmoorden, gisteren is de goeverneur van Bagdad vermoord.
Het marionetpoppetje van de Amerikanen verdiende niet beter!

05-01-2005, 11:16



Citaat door LOUIZ:
Goed getraind? Erik O. een van de beste jongens toch? Zo goed getraind dat hij een ongewapende hongeringe man die een vrachtwagen met voedsel komt plunderen moest dood schieten? Jullie Hollanders zijn lullen altijd je eigen straatje schoon................. Teveel overgenomen van de joden!?
laten we het dan eens gaan hebben over de inzet van Marokko bij de vredesonderhandelingen tussen israel en palestina. om maar een conflict te noemen. of bij het oplossen van conflicten op het eigen continent.

nee, er zijn zeker dingen mis gegaan, maar als er niemand heen was gegaan, was er een hele bevolkingsgroep uitgemoord.

05-01-2005, 11:21

Citaat door Wodan:
Erik O vuurde op een woedende massa die niet op mondelinge waarschuwingen reageerde en met stenen in de handen met tientallen opdrong om een groepje van acht militairen te belagen een aantal waarschuwingsschoten af, waarvan één ricocherende kogel zo'n idioot raakte. Geheel volgens het boekje.

Als je een oordeel wilt geven, doe dat dan van dingen waar je verstand van hebt, niet lui achter je computertje over een situatie in oorlogsgebied, wannabe- terrorist!
Als ik je twee keer waarschuw om me niet opzij te duwen wanneer we samen in de rij staan en je reageert niet dan trek ik mijn 9mm en schiet ik je voor je overhoop totaal volgens het boekje! Welk boekje man? Waar heb jij het over met je boekje? Die hele Erik O. had daar nooit moeten zijn. De Irakies, waren nog beter af onder het regime van Saddam!

05-01-2005, 11:28

Citaat door SambalBij:
laten we het dan eens gaan hebben over de inzet van Marokko bij de vredesonderhandelingen tussen israel en palestina. om maar een conflict te noemen. of bij het oplossen van conflicten op het eigen continent.

nee, er zijn zeker dingen mis gegaan, maar als er niemand heen was gegaan, was er een hele bevolkingsgroep uitgemoord.
Marokko is een land dat bestuurd word door de joden. Moh 6 zegt ook maar wat zijn adviseur (jood) hem in zijn oortje fluisterd. Hassan 2 heeft zich omgedraaid in zijn graf! Overal kan het Westen en Amerika militair ingrijpen behalve in Israël niet?? Ga nou niet je vingertje wijzen naar een ander land! Omdat Marokko het jodenland niets doet, doen wij ook maar niets. In Marokko hadden mensen zoals Saddam en Oussama aan de macht moeten staan en niet iemand die joden en homo's de vrije hand in Marokko heeft gegeven!

Pagina's : [1] 2 3