Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse criminelen



Pagina's : [1] 2

05-01-2005, 07:36
Hoewel er nog altijd een taboe rust op het onderwerp, zijn de cijfers eenduidig. Bepaalde groepen allochtonen zijn oververtegenwoordigd onder de plegers van bepaalde delicten. Vooral onder Marokkanen is de situatie ernstig. Zowel het percentage jongens dat in aanraking komt met de politie als het percentage dat in gevangenissen verblijft, is onder Marokkanen vele malen hoger dan onder autochtonen. Tot voor kort relativeerden wetenschappers en politici de oververtegenwoordiging van de allochtonen door te wijzen op vooroordelen en discriminatie bij politie en justitie of op de minder gunstige maatschappelijke positie of afwijkende leeftijdsopbouw van allochtone groeperingen.

De Integrale Veiligheidsrapportages van het ministerie van Binnenlandse Zaken geven een beeld van de criminaliteit onder 9 - 17 jarigen in de vier grote steden. Het percentage geregistreerde aangehouden verdachten was in 1988 onder Marokkaanse jongens zes keer en in 1992 vier keer zo hoog als onder hun autochtone leeftijdsgenoten. De onderzoekers waarschuwen echter dat het op basis van slechts enkele meetjaren niet mogelijk is gefundeerde uitspraken te doen over een trendmatige ontwikkeling in de tijd.

Het overgrote deel van de strafbare feiten die de jongens plegen, betreft diefstal en inbraak. De daders van diefstal met geweld zijn vrijwel zonder uitzonderingen allochtoon en ook hier zijn de Marokkaanse jongens verreweg het actiefst. Wetenschappers zoeken naar verklaringen voor de relatief hoge criminaliteit onder allochtonen. De belangrijkste oorzaak voor de verschillen in criminaliteit tussen jongeren uit diverse etnische groepen ligt in de geringe sociale controle in Marokkaanse en Surinaamse gezinnen.

De oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteitscijfers weerspiegelt zich in de cijfers over de gevangenisbevolking. Het aandeel van Surinamers, Antillianen, Turken en Marokkanen in de gedetineerdenpopulatie is bijna zeven keer zo groot als hun aandeel in de bevolking. Als we kijken naar het type delict dan wordt het beeld minder eenduidig. Het percentage gedetineerden dat vastzit wegens geweldsmisdrijven is onder autochtonen en de verschillende allochtone groepen ongeveer even groot.

Deze tekst is integraal overgenomen van Foquz Etnomarketing, Uw Toegang tot de Allochtone Consumentenmarkt.

05-01-2005, 07:39


Wat wil je hiermee zeggen.. Dat ik ook een crimineel ben??

05-01-2005, 08:40

Citaat door NoNaMe!!:
Wat wil je hiermee zeggen.. Dat ik ook een crimineel ben??
Hij probeert te suggereren dat de kans dat jij crimineel bent groter is dan de kans dat hij crimineel is omdat je tot een andere bevolkingsgroep zou behoren.

Duidelijk geval van een drogreden. Laat je er niet door opfokken.

05-01-2005, 11:30

Citaat door frank herbert:
Hoewel er nog altijd een taboe rust op het onderwerp, zijn de cijfers eenduidig. Bepaalde groepen allochtonen zijn oververtegenwoordigd onder de plegers van bepaalde delicten. Vooral onder Marokkanen is de situatie ernstig. Zowel het percentage jongens dat in aanraking komt met de politie als het percentage dat in gevangenissen verblijft, is onder Marokkanen vele malen hoger dan onder autochtonen. Tot voor kort relativeerden wetenschappers en politici de oververtegenwoordiging van de allochtonen door te wijzen op vooroordelen en discriminatie bij politie en justitie of op de minder gunstige maatschappelijke positie of afwijkende leeftijdsopbouw van allochtone groeperingen.

De Integrale Veiligheidsrapportages van het ministerie van Binnenlandse Zaken geven een beeld van de criminaliteit onder 9 - 17 jarigen in de vier grote steden. Het percentage geregistreerde aangehouden verdachten was in 1988 onder Marokkaanse jongens zes keer en in 1992 vier keer zo hoog als onder hun autochtone leeftijdsgenoten. De onderzoekers waarschuwen echter dat het op basis van slechts enkele meetjaren niet mogelijk is gefundeerde uitspraken te doen over een trendmatige ontwikkeling in de tijd.

Het overgrote deel van de strafbare feiten die de jongens plegen, betreft diefstal en inbraak. De daders van diefstal met geweld zijn vrijwel zonder uitzonderingen allochtoon en ook hier zijn de Marokkaanse jongens verreweg het actiefst. Wetenschappers zoeken naar verklaringen voor de relatief hoge criminaliteit onder allochtonen. De belangrijkste oorzaak voor de verschillen in criminaliteit tussen jongeren uit diverse etnische groepen ligt in de geringe sociale controle in Marokkaanse en Surinaamse gezinnen.

De oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteitscijfers weerspiegelt zich in de cijfers over de gevangenisbevolking. Het aandeel van Surinamers, Antillianen, Turken en Marokkanen in de gedetineerdenpopulatie is bijna zeven keer zo groot als hun aandeel in de bevolking. Als we kijken naar het type delict dan wordt het beeld minder eenduidig. Het percentage gedetineerden dat vastzit wegens geweldsmisdrijven is onder autochtonen en de verschillende allochtone groepen ongeveer even groot.

Deze tekst is integraal overgenomen van Foquz Etnomarketing, Uw Toegang tot de Allochtone Consumentenmarkt.


Newsflash dit is algemeen bekend! Taboe?? Haahahaha het wordt bij iedere programma naar je hoofd gesmeten en jij ziet het als taboe? Ga naar je bed slaap uit en kom verder praten als je een interessant onderwerp hebt.

05-01-2005, 11:32


Een pikant voorbeeld van bullshi t, en oud nieuws!

05-01-2005, 11:35

Citaat door frank herbert:
Hoewel er nog altijd een taboe rust op het onderwerp, zijn de cijfers eenduidig. Bepaalde groepen allochtonen zijn oververtegenwoordigd onder de plegers van bepaalde delicten. Vooral onder Marokkanen is de situatie ernstig. Zowel het percentage jongens dat in aanraking komt met de politie als het percentage dat in gevangenissen verblijft, is onder Marokkanen vele malen hoger dan onder autochtonen. Tot voor kort relativeerden wetenschappers en politici de oververtegenwoordiging van de allochtonen door te wijzen op vooroordelen en discriminatie bij politie en justitie of op de minder gunstige maatschappelijke positie of afwijkende leeftijdsopbouw van allochtone groeperingen.

De Integrale Veiligheidsrapportages van het ministerie van Binnenlandse Zaken geven een beeld van de criminaliteit onder 9 - 17 jarigen in de vier grote steden. Het percentage geregistreerde aangehouden verdachten was in 1988 onder Marokkaanse jongens zes keer en in 1992 vier keer zo hoog als onder hun autochtone leeftijdsgenoten. De onderzoekers waarschuwen echter dat het op basis van slechts enkele meetjaren niet mogelijk is gefundeerde uitspraken te doen over een trendmatige ontwikkeling in de tijd.

Het overgrote deel van de strafbare feiten die de jongens plegen, betreft diefstal en inbraak. De daders van diefstal met geweld zijn vrijwel zonder uitzonderingen allochtoon en ook hier zijn de Marokkaanse jongens verreweg het actiefst. Wetenschappers zoeken naar verklaringen voor de relatief hoge criminaliteit onder allochtonen. De belangrijkste oorzaak voor de verschillen in criminaliteit tussen jongeren uit diverse etnische groepen ligt in de geringe sociale controle in Marokkaanse en Surinaamse gezinnen.

De oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteitscijfers weerspiegelt zich in de cijfers over de gevangenisbevolking. Het aandeel van Surinamers, Antillianen, Turken en Marokkanen in de gedetineerdenpopulatie is bijna zeven keer zo groot als hun aandeel in de bevolking. Als we kijken naar het type delict dan wordt het beeld minder eenduidig. Het percentage gedetineerden dat vastzit wegens geweldsmisdrijven is onder autochtonen en de verschillende allochtone groepen ongeveer even groot.

Deze tekst is integraal overgenomen van Foquz Etnomarketing, Uw Toegang tot de Allochtone Consumentenmarkt.
Niet elke Marokkaan is een crimineel herbert, 90% van hen verpest het voor de overige 10%.

05-01-2005, 11:38
99% van de Nederlanders verpest van de overige 1%

05-01-2005, 11:39
Wat willen de mensen met zulke berichten bereiken??

05-01-2005, 11:56
De oorspronkelijke titel van het artikel was "De allochtone factor: een heet hangijzer". Ik was benieuwd hoe heet.

Ik stuitte op het artikel nadat ik op Elqalem had gelezen: Criminaliteit onder autochtonen is nog altijd vele malen hoger.

06-01-2005, 00:20

Citaat door frank herbert:
De oorspronkelijke titel van het artikel was "De allochtone factor: een heet hangijzer". Ik was benieuwd hoe heet.

Ik stuitte op het artikel nadat ik op Elqalem had gelezen: Criminaliteit onder autochtonen is nog altijd vele malen hoger.
Jouw obsessie voor Elqalem.nl is bewonderswaardig. Al jouw voorbeelden schijn je te halen van die site, om vervolgens bepaalde zaken tegen te spreken. Grappig hoe iemand die zich als islamofoob opstelt zijn feiten checkt en toetst op waarheid met behulp van een Islamitische site.

Maar wel leuk.

06-01-2005, 00:51
Blijkbaar kunnen er een paar zwijnen niet meer rekenen

ik begin met basis-sommen

1+1=2

en niet 11

06-01-2005, 00:58
Topic wordt U gebracht door:



The best a Somali can get.

06-01-2005, 04:02



Citaat door PaRaNoYa:
kom op hey marokaanse criminelen???? je bedoelt marokaanse kruimeldiefen,junkies,tassjesdiefen,domme kinderen die ouwe oma's lastig vallen enzo

ik heb een keer gezeten met 6 marokaanse jongens ik moest lachen toen ik erachter kwam voor wat ze allemaal zatten haha dealen,inbraak etc allemaal kleine dingetjes You now

noem een grote marokaanse mafia???? nooit gehoord maar je hebt wel genoeg kruimeldiefen die je vaak in de media hoort stellen niks voor geloof me
Onderstaande onderschrijft jouw ervaring:

Als we kijken naar het type delict dan wordt het beeld minder eenduidig. Het percentage gedetineerden dat vastzit wegens geweldsmisdrijven is onder autochtonen en de verschillende allochtone groepen ongeveer even groot.

06-01-2005, 18:24
Lang leven de criminelen en moge 2005 weer een leuke jaar voor hun zijn

06-01-2005, 18:39
Spaart iemand hier Pikachu plaatjes


Pagina's : [1] 2