Bekijk volle/desktop versie : trouwen lukt niet jullie doua voor iedereen met de zelfde probleem



07-02-2013, 10:40
Assalaam alaykom warahmato allah wabarakaatoh

Trouwen lukt niet, jullie duaa aub?!

Beste broeders en zusters,

Ik ben een dame die graag wil trouwen maar bij wie het niet wil lukken. Ik ben 2x verloofd geweest en steeds kom er weer iets tussen en gaat het niet door. Ik ben oprecht, ik heb een goede intentie, ik ben eerlijk, trouw etc etc, ik doe niets verkeerds en ga er met mijn hart en ziel helemaal voor. Ik ben best wel naïef en kom alleen mannen tegen die met mij willen trouwen om er financieel gezien beter van te worden. Dit is me dus 2 keer overkomen tijdens mijn verlovingen. De eertse man had een schuld van 19000 en is daar niet eerlijk over geweest en begon mij steeds geld te vragen, kortom om het kort te houden, zijn intentie was niet zuiver, hij wilde met mij trouwen om er beter van te worden, er was totaal geen liefde, ik zag het niet eens en was blind, later pas ben ik tot besef gekomen. Hij wilde mij ook geen bruidschat geven!

Ik dacht dat ik er wat van geleerd had en was ervan overtuigd dat het me niet weer zou overkomen. Tot dat ik weer verloofd ben geweest met een jongen waarvan ik echt dacht dat hij van me hield en dat hij zuiver was. Het begon al bij het hand vragen, hij kwam zowat met lege handen. Ik heb daar een naar gevoel aan overgehouden, maar omdat ik niet op het materiële let heb ik daar totaal geen punt van gemaakt en ben doorgegaan. Mijn ouders hebben hem met open armen ontvangen en in de watten gelegd samen met zijn fam, tijdens hun bezoeken aan ons. Hij raakte gedurende onze relatie zijn baan kwijt. Hij wist al dat het eraan zat te komen en dat het niet goed ging met het bedrijf waar hij werkte (ik had het niet door). Hij was wel bezig met het zoeken naar een andere baan. Ik heb daar in gesteund en heb een jaar lang op hem gewacht. Ik heb hem nooit onderdrukt en altijd geduldig geweest. Tot hij ineens vroeg of ik een grote vaste last van zijn (onze toekomstige woning ) op me wilde nemen. Het ging om een bedrag van 600 euro per maand, terwijl we niet eens getrouwd waren. Hij stelde me voor de keus, of je helpt me of we kunnen geen bruiloft geven. Dus als ik die vaste last zou overnemen dan zou hij zijn ww voor de bruiloft kunnen sparen (zijn deel van de kosten, want de bruiloft zouden we samen betalen). Dus dan moet ik die grote last betalen van 600 en dan nog eens sparen voor mijn deel van de bruiloft? Dat werd me teveel. Ik had tegen hem gezegd dat ik niet bereid was om die last op mij te nemen, omdat we nog niet getrouwd zijn en hij zoiets niet kan vragen van mij. Hij zei dat hij het begreep….Drie weken later had hij een baan, eindelijk dacht ik, eindelijk kunnen we nu trouwen en heeft hij een goed inkomen. In die week werd ik ook ziek van de stress van de afgelopen periode. Hij had me totaal genegeerd en eigenlijk gedumpt. Sinds hij een baan had, heb ik niets meer van hem gehoord, (we hebben wel ruzie gehad in de tussentijd, weer over geld) zelfs na vele pogingen om alles uit te praten, wilde hij niets meer met me te maken hebben. Ik kon maar 1 conclusie trekken, hij had me al die tijd nodig omdat hij geen baan had, en toen hij een baan had , had hij mij niet meer nodig en heeft hij mij gedumpt!
Weer een teleurstelling!!!! Ik ben er nog kapot van!!! Weer een trap op mijn ziel, weer een man die bij me was omdat hij er financieel beter van dacht te worden!

Ik heb een jaar op hem gewacht en hem gesteund en hij heeft mij toen hij een baan kreeg gedumpt!
Hopelijk wordt hij gestraft door Allah. Ik heb een jaar van mijn leven verspild en dat doet zo een pijn.

Ik heb het nu alleen nog maar over de 2 verlovingen die op niets zijn uitgelopen. Laat staan de vele pogingen die mislukt zijn, mensen die beloofde langs te komen maar die af lieten weten, mannen die zonder reden contact hadden verbroken. Terwijl er lieve zusters en broeders niets mis met me is, iedereen in mijn omgeving snapt gewoon niet dat ik niet getrouwd ben en dat mensen er vanaf zien. Ook op straat k krijg nooit aandacht, mannen kijken over mij heen, net of ik niet bestaa. Ik ben een nette meid, en heb daar ook geen behoefte aan, maar ik vind het gewoon vreemd, het lijkt alsof ik onzichtbaar ben, subhanallah.

Lieve zusters en broeders, ik ben ten einde raad. Ik weet niet meer wat ik moet doen, en waarom mij dit overkomt. Mijn intentie is zuiver, en ik ben er met al mijn niaa bij. Waarom zijn mensen zo harteloos en zo gemeen. Waar heb ik dit aan verdiend? Miss heeft iemand sihr bij mij gedaan of el3ks??

Willen jullie allemaal duaaa voor mij doen. Ik wil jullie vragen om duaa voor mij te doen tijdens deze mooie maand ramadan. Duaa dat Allah mijn pijn wegneemt, duaa dat Allah mij snel een weldenaas schenkt, ik wil graag trouwen en mijn gezin stichten, duaa dat Allah alle slechte en kwade bij mij vandaan haalt, duaa dat ik snel zal trouwen met de wil van Allah en dat er niets meer tussen komt.

Ik ben op leeftijd en het lukt me maar niet de juiste partner te vinden, terwijl ik niets verkeerds doe, er komt altijd wel weer iets waardoor alles kapot gaat. Ik hoop dat jullie duaa voor mij willen doen, in deze maand, dat Allah alles voor mij makkelijk maakt en versnelt, ameeeeen

Moge Allah jullie belonen !!

Als jullie tips voor mij hebben en adviezen, graag. Bijvoorbeeld zusters die ook el3ks hebben gehad , en nu wel getrouwd zijn, wat hebben jullie gedaan? Miss heeft iemand wel voedoe bij me gedaan, allahoe3lem? Wat kan ik tegen sihir doen evt, hoe herken ik het? Hoe herken ik foute mannen? Zijn we speciale duaas die ik kan doen, zijn er speciale sites waar mensen duaa voor mij kunnen doen?
Help me aub met tips!


deze topic heb ik van een site gekoppiert .van een zuster deel jou ervaring hier meer en jou tips uit. .

08-02-2013, 10:02


Lieve Dames,

Getrouwd zijn lost niet onze problermen,je kan beter alleen gelukkig zijn in het leven.
dan dat je een blok aan je been hebt omdat je verplicht voelt om te trouwen!!!

A.U.B probeer van het leven te genieten zoals het is en niet willen leven zoals en andere het wil!
Dat is een groot probleem in onze cultuur en gemeenschap.

Denk daar maar eens over na.

Ik schrijf dit op omdat ik het veel om mee heen tegen kom.
zowel bij de jongens als bij de meiden,

Ze geven elkaar de schuld!! hij dit zij zo en ga zo maar door!!!denk dat het bij heel veel herkenbaar is.
op deze manier word het natuurlijk niets!!.

gr

19-02-2013, 23:50
Lieve zuster,

Dit is een herkenbaar probleem bij vrouwen die tegen de dertig lopen. Wist je dat juist je focus op een huwelijk, het ongehuwd zijn als een probleem ziet. Genoeg dames die op latere leeftijd hun droomprins tegenkomen en gelukkiger zijn dan anderen die wat vroeger zijn getrouwd. Lieve zuster, zie het als een zegen van Allah. Hij bespaart je een man met wie je trouwt en pijn gaat leiden. Inna Allah ma3a sabirien. Je word beproefd door Allah en juist door je geduld zal je Insha'Allah een vrome gelovige goede man krijgen.

Het is heel goed om salaat elistighara te doen als je aan een relatie begint.. Volg je onderbuikgevoel en als je voelt dat het een foute boel is, probeer direct te handelen en ermee te kappen. Hoe langer jouw goede intenties misbruikt worden, hoe meer en intenser de pijn. Denk niet, ik heb een man nodig dus maakt het niet uit. Jij bent net zo speciaal als elk ander vrouw, dus waarom moet je tevreden zijn met 'zomaar' een man.

Er bestaan inderdaad dua's. Ik zal het morgen Insha'Allah voor je navragen.

Wassalaam.

24-02-2013, 09:53
Moge Allah je een vrome moslimman schenken, die oprecht veel van je zal houden.
Ik vind dat je je teveel focust op het huwelijk, je moet het gewoon op jou laten afkomen.. Want als je er teveel mee bezig bent, komt er meestal niet van in huis!

En trouw zeker niet om getrouwd te zijn, want ben je pas gedoemd om te mislukken!
Ghair in shaa Allah! Heb vertouwen in Allah .

24-02-2013, 14:45


lieve schat,
de man die voor jou bestemd is, komt nog. hoef je niet op te wachten. trouwen en de dood dat zijn twee dingen waar je niet onderuit komt. gewoon sber!! Idd je moet niet trouwen voor het trouwen. je zou later spijt krijgen. en allah houdt van je dat die twee verlovingen mislukten zijn. want die waren niet goed voor jou. wa 3asa an tohibou chayaa wa howa charon lakoum. wa 3asa an takrahou chayan wa howa khayron lakoum. sada9a laho l3adim.

lah erez9ek bezawj saleh inschallah lieverd

26-02-2013, 14:20
Lieve meid,aantal dingen zijn herkenbaar, maar ga de schuld niet bij jezelf zoeken.
Probeer meer zelfvertrouwen te hebben en vergelijk jezelf niet met anderen.
Echt klote dat die mannen misbruik van je hebben gemaakt, maar weet dat ieder zn straf zal krijgen f diena ola fel aghira!
Jy word ooit beloond inchallah, maar geef niet op. Dit leven is een beproeving en wat jij meemaakt kon niet aan jouw vooorbij zijn gegaan.

Blijf niet al te veel focussen op het trouwen, doe sabab en laat het aan Allah over.

En laat het verleden je toekomst niet bepalen.

01-03-2013, 13:01
ach meid, maak je geen zorgen. ik ken mensen tussen de 28 a 46 nette vrouwen nooit gedate etc, die gewoon niet kunnen trouwen. Leuke en lieve meiden die alleen gestudeerd hebben en bezig houden met hun geloof en geen vriendjes etc gehad hebben.
Dus met jou nog tig andere meis..