Bekijk volle/desktop versie : Peuter doodgereden door gezinsplanner



05-02-2013, 23:28

Citaat:
Een gezinsplanner in China die een boete kwam geven aan ouders die meer dan de toegestande hoeveelheid kinderen hebben, heeft na zijn bezoek met zijn busje over een van de kinderen heengereden.


De peuter, een jongen van 13 maanden, heeft het ongeval niet overleefd. De jongen viel maandag uit de armen van zijn vader toen deze buiten aan het ruziën was met de functionarissen die over gezinsplanning gaan. Eenmaal op de grond werd de jongen overreden. Hij overleed een dag later in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.
De ouders, die op het Chinese platteland wonen, hebben drie kinderen. In China mogen ouders in de stad één kind hebben, ouders op het platteland twee. Omdat er toch een derde kind was geboren kreeg de familie een boete van bijna 5000 euro.
De politie onderzoekt de zaak.
China heeft met 1,3 miljard inwoners de grootste bevolking ter wereld. Maar door de maatregel uit 1979 telt het land onevenredig veel bejaarden. Ook zijn er onevenredig veel mannen, omdat ouders liever een zoon krijgen.
OMYGOD

05-02-2013, 23:31



Citaat door marokchik:
OMYGOD
Er worden(werden?) daar heel veel meisjesbabies vermoord.
Daarom zijn er zoveel mannen.

05-02-2013, 23:35

Citaat door Doortje:
Er worden(werden?) daar heel veel meisjesbabies vermoord.
Daarom zijn er zoveel mannen.
Klopt daar wist ik wel van. En ze werden ook erg vaak te vondeling gelegd mocht het een meisje zijn. Achterlijk

05-02-2013, 23:40
La hawla wa la quwata illa billah....

05-02-2013, 23:43



Citaat door marokchik:
Klopt daar wist ik wel van. En ze werden ook erg vaak te vondeling gelegd mocht het een meisje zijn. Achterlijk
Ja, zeker erg, Maar als je maar 1 kind mag hebben, dan wil je liever een zoon, omdat hij later voor jou gaat zorgen ,als je oud en hulpbehoevend bent. Ze hebben daar in China volgens mij geen pensioenen en AOW.
Bij een dochter kan je niet inwonen want die hoort, als ze getrouwd is, bij een andere familie. Zij moet voor haar schoonouders zorgen.

Moeilijk hoor.

05-02-2013, 23:49
Zo erg ...

06-02-2013, 00:05
Wat erg en zielig