Bekijk volle/desktop versie : groep 1



Pagina's : [1] 2

05-02-2013, 19:18
lieve dames wie heeft er kinderen in groep 1
en vraag me af hoe jullie kindjes het doen , mijn zoontje zit net 4 maanden
op school maar vanaf dag 1 is de juf alleen maar aan het klagen
Dat hij niet luistert en druk is , zodra hij best mee valt hij heeft ze momenten maar hij heeft natuurlijk 4 jaar thuis gezeten en okok de peuterspeelzaal en daar ging het altijd goed.
ik ben bang dat de juf nu zo negatief is opgesteld tegen over hem dat ze niets positiefs ziet.

graag jullie ervaring

05-02-2013, 21:32


Waarom zou ze zomaar negatief doen??

05-02-2013, 21:35
ligt denk ik aan jou
mijn zus heeft haar zoontje goed opgevoed, juf is altijd vol lof over hem.

05-02-2013, 21:38
Wat zegt de juf precies dan... En wat doet ze er zelf aan...

05-02-2013, 21:40



Citaat door Youngest:
ligt denk ik aan jou
mijn zus heeft haar zoontje goed opgevoed, juf is altijd vol lof over hem.
wat een izzan opmeking!!

Ts meteeen de kop indrukken..

racisten heb je overal.. het kan zo zijn dat ze de pik op hem heeft.. en dat kan slecht uitpakken.

wees op je hoede en houd alles bij..

Want die juf doet dossieropbouw voor je het weet is de toekomst van jouw kind verpest...

05-02-2013, 21:54
Ik heb een zoontje in groep 1 en hij heeft aan het begin ook erg moeite gehad met de regels en de grote groep kinderen. Hij wilde zelf ook niet meer gaan maar met geduld en praten kom je verder. Het is de taak van de juf om hem op gepaste pedagogische manier bij te staan ipv bij zijn moeder te klagen. Je kunt ook voorstellen om schrifje bij te houden over hoe de dag is verlopen en als het goed is gegaan hem te belonen met iets kleins. Geloof me ik had aan het begin echt buikpijn als ik hem moest afleveren maar na maanden inspanningen van de juf en onsis het helemaal goed gekomen en mijn zoontje gaat met plezier naar school en is onmisbaar geworden in de klas.

05-02-2013, 21:58
Zolang je zoontje niet agressief is en kinderen slaat of dergelijk
Mag ze zeuren wat ze wil.
Het is niet voor niets een kleuter klas.
Ze leren rustig aan tafel zitten, samen spelen en vooral spelen.
Jou zoontje moet gewoon nog aan de regeltjes wennen.

05-02-2013, 22:06

Citaat door horia20:
lieve dames wie heeft er kinderen in groep 1
en vraag me af hoe jullie kindjes het doen , mijn zoontje zit net 4 maanden
op school maar vanaf dag 1 is de juf alleen maar aan het klagen
Dat hij niet luistert en druk is , zodra hij best mee valt hij heeft ze momenten maar hij heeft natuurlijk 4 jaar thuis gezeten en okok de peuterspeelzaal en daar ging het altijd goed.
ik ben bang dat de juf nu zo negatief is opgesteld tegen over hem dat ze niets positiefs ziet.

graag jullie ervaring
Ik heb ook een zoontje die in december is begonnen in groep 1, en hij is superdrukkk, hij kan niet op zijn stoel blijven zitten, hij luistert niet en neemt zijn juffrouw niet serieus, maar hamdouliilah heeft hij een lieve juffrouw die geduld met hem heeft, zij ziet wel in dat hij nog moet leren om zn werkjes te maken en stil te zitten, zowiezo zijn jongens vaak drukker dan meisjes.

Je moet gewoon tegen de juffrouw zeggen, dat jouw zoontje blijkbaar tijd nodig heeft om zich aan te passen en dat ze geduld met hem moet hebben, als hij in de peuterspeelzaal gezeten heeft, dan hebben zij ook een dossier van hem, als hij daar gewoon als normaal is ervaren en zij daar verder niets over zijn gedrag op te merken hadden, dan moet dat ook iets zeggen, het kan niet zo zijn dat de juf in 4 maanden tijd een oordeel over hem kan vellen.

05-02-2013, 22:20
dank lieve dames voor jullie reacties

hij slaat niet en is ook niet agressief hmdl, maar meer dat hij niet op 1 plek kan zitten en ik denk niet dat ze
racistisch is maar omdat hij op het begin zo druk was dus niet meteen op ze plek willen zitten , niet meteen ze werkjes wil maken etc. heb ik het gevoel dat ze nu niks meer positief ik zie dat hij zo vooruit gaat maar zei zegt nee hoor hij luisterd nog steeds heel slecht , heb er idd echt buikpijn van en ze maakt hem ook onzeker door elke keer tegen hem te zeggen dat hij het niet goed doet

05-02-2013, 22:22

Citaat door _Ketkouta_:
Ik heb ook een zoontje die in december is begonnen in groep 1, en hij is superdrukkk, hij kan niet op zijn stoel blijven zitten, hij luistert niet en neemt zijn juffrouw niet serieus, maar hamdouliilah heeft hij een lieve juffrouw die geduld met hem heeft, zij ziet wel in dat hij nog moet leren om zn werkjes te maken en stil te zitten, zowiezo zijn jongens vaak drukker dan meisjes.

Je moet gewoon tegen de juffrouw zeggen, dat jouw zoontje blijkbaar tijd nodig heeft om zich aan te passen en dat ze geduld met hem moet hebben, als hij in de peuterspeelzaal gezeten heeft, dan hebben zij ook een dossier van hem, als hij daar gewoon als normaal is ervaren en zij daar verder niets over zijn gedrag op te merken hadden, dan moet dat ook iets zeggen, het kan niet zo zijn dat de juf in 4 maanden tijd een oordeel over hem kan vellen.
idd!

05-02-2013, 22:25

Citaat door Youngest:
ligt denk ik aan jou
mijn zus heeft haar zoontje goed opgevoed, juf is altijd vol lof over hem.


iedere kind is anders en juich niet te vroeg kinderen veranderen elk jaar , maar hmdl is me kindje goed opgevoed en kan hij zelfstandig heel veel.doen en al arabisch praten en soerat mijn kindje is hmdl in mijn ogen goed bezig alleen kan hij niet goed op een plek zitten

dus meid als je alleen onzin toe te voegen hebt dan kun je beyer niet reageren en al helemaal niet zo , en ooit zal jij ook kinderen krijgen ....

05-02-2013, 22:27

Citaat door amira00:
wat een izzan opmeking!!

Ts meteeen de kop indrukken..

racisten heb je overal.. het kan zo zijn dat ze de pik op hem heeft.. en dat kan slecht uitpakken.

wees op je hoede en houd alles bij..

Want die juf doet dossieropbouw voor je het weet is de toekomst van jouw kind verpest...
dank je wel lieverd ik ga het zeker in de gate houden ik heb morgen 10 min.gesprek en dan zal ik haar zeker uithoren

nogmaals bedankt

06-02-2013, 10:26



Citaat door horia20:
dank je wel lieverd ik ga het zeker in de gate houden ik heb morgen 10 min.gesprek en dan zal ik haar zeker uithoren

nogmaals bedankt
succes! laat wat horen wat ze heeft gezegt

06-02-2013, 10:27

Citaat door amira00:
wat een izzan opmeking!!

Ts meteeen de kop indrukken..

racisten heb je overal.. het kan zo zijn dat ze de pik op hem heeft.. en dat kan slecht uitpakken.

wees op je hoede en houd alles bij..

Want die juf doet dossieropbouw voor je het weet is de toekomst van jouw kind verpest...
-

06-02-2013, 10:32
Achter aan gaan, je kind zit nog maar 4 maanden op school, hij is aan het wennen natuurlijk sommige kinderen
kunnen zich beter concentreren dan anderen en dat is helemaal niet erg, ieder zijn kwaliteiten en hij gaat het vast nog wel leren.

Waar ik me drukker om zou maken is dat zij hem niet positief benaderd, een kind is heel gevoelig voor complimenten, hij is dan trots en wil het nog beter doen. als hij elke keer hoort dat het niet goed is, is niet goed voor zijn zelfvertrouwen en kan dat een negatieve invloed worden op zijn gedrag in alles.

Als het goed is heeft ze een pedagogische opleiding gedaan, dat neem ik aan. Zij hoort te weten hoe ze met kinderen om moet gaan en dat je ze positief moet benaderen, want dat werkt het meest.

Ik zou het zeker aankaarten en er bovenop zitten, je kind complimenten geven, ook al is het een blaadje met wat gekras erop, voor je kind is het iets groots, want hij heeft het gemaakt en is er trots op.

Pagina's : [1] 2