Bekijk volle/desktop versie : Op korte termijn lijkt het ellende maar op langere termijn is het een zegening.



Pagina's : [1] 2 3

03-02-2013, 21:19
★★★ Soms wil je iets omdat je DENKT dat je er "gelukkig" van wordt en soms weiger je iets omdat je DENKT dat je er "ongelukkig" van wordt.

Een arme man vroeg aan een wijze man: "Kun je me helpen? Ik ben een oude man en heb velen kinderen, mijn kinderen zullen geen toekomst hebben als ik sterf, kan je mij wat geld lenen, zij zullen het later terug betalen." De wijze man glimlachte en zei: Ik geef je geen geld, ik geef je iets beters, hier is een zak met zaadjes, plant de zaadjes, wees geduldig en heb vertrouwen." De arme man was teleurgesteld en ging het slechte nieuws aan zijn kinderen vertellen. De kinderen namen de zaadjes en begonnen deze te planten. Jaren later toen de kinderen ouder werden en de oude man stierf waren de kinderen in het BEZIT van velen boomgaarden vol met vruchten. Dankzij deze SIMPELE zaadjes werden ze rijk en konden ze een mooie toekomst opbouwen. Allah subhanahu wa ta'ala zegt: “...het kan zijn dat jullie afkeer van iets hebben, terwijl het goed is voor jullie; en het kan zijn dat jullie van iets houden, terwijl het slecht voor jullie is. En Allah weet, terwijl jullie niet weten.” (Soerat al-Baqarah: 216). Op dit moment maak jij wellicht een moeilijke periode mee, jouw gevoel zegt dat je "pech" hebt maar Allah subhanahu wa ta'ala heeft er een Plan van gemaakt. Een Plan wat in UITEINDELIJK in je eigen voordeel is. Op korte termijn lijkt het ellende maar op langere termijn is het een zegening. Allah subhanahu wa ta'ala geeft je niet altijd alles wat je wilt.., maar Hij geeft je wel altijd alles wat je NODIG hebt.

03-02-2013, 21:24


★★★ Soms moet je dingen laten gaan zodat er betere dingen ervoor in plaats terug kunnen komen.

Als eerste wil ik je het volgende zeggen: wanneer je een smeekbeden of een gebed doet om GELUKKIG te zijn kan het proces meteen werken. Als eerste kan Allah subhanahu wa ta’ala ALLE zaken die jou ONGELUKKIG zouden maken uit je leven doen verdwijnen zodat ze plaats zullen maken voor datgene wat je WEL gelukkig zal maken. Allah subhanahu wa ta’ala zegt: “Maar het kan zijn dat jullie afkeer van iets hebben, terwijl het goed is voor jullie; en het kan zijn dat jullie van iets houden, terwijl het slecht is voor jullie. En Allah weet, terwijl jullie niet weten.” (Soerah 2:216). Weet je wat jouw probleem is? Je kijkt naar het KORTE TERMIJN plaatje terwijl Allah subhanahu wa ta'ala naar het LANGERE TERMIJN plaatje kijkt, dat is wat je zo angstig maakt. En weet je wat..., JIJ bent degene die heeft gesmeekt om GELUKKIG te zijn, en JIJ bent degene die om hulp schreeuwde, heb dus vertrouwen. Als jij ziek bent dan zul je medicijnen moeten slikken, laten we eerlijk zijn, de meeste medicijnen smaken vies, maar ze zijn wel GOED voor je. Zo is dat ook met het proces om je gelukkig te maken. Onthoud het volgende: "Als Allah subhanahu wa ta'ala MET je is dan kan NIETS tegen je zijn". Niets kan datgene tegenhouden wat voor jou is bestemd. Een boom verliest in de herfst al haar bladeren, deze bladeren zijn dood dus de boom zal ze moeten laten vallen, nu de bladeren zijn gevallen wil dat niet zeggen dat er nooit meer bladeren zullen groeien? De boom maakt zich klaar voor de winter zodat straks in de lente nieuwe bladeren kunnen groeien, zo is dat ook met jouw zaken. Heb geduld met wat je moet laten gaan want weet dat Allah subhanahu wa ta'ala met iets beters gaat komen.

03-02-2013, 21:34
erg bedankt voor het plaatsen !

03-02-2013, 21:36
★★★ Voel je niet TE oud om de "hoop" op te geven om insj'Allah nog te gaan trouwen,voel je niet wanhopig omdat je gescheiden bent. Ja mensen praten je dat gevoel aan "wanneer ga je trouwen" of "je bent gescheiden en hebt kinderen, wie wil nou iemand die gescheiden is met kinderen". Luister goed: dat je nog niet getrouwd bent wil dat nog niet zeggen dat je nooit zult trouwen, dat je gescheiden bent wil dat nog niet zeggen dat je nooit meer zult hertrouwen? Alles heeft een GOEDE reden. Allah subhanahu wa ta'ala heeft van DIE reden een zaak gemaakt. Al ben je 30+ dan zijn er nog mogelijkheden, al ben je een aantal keren gescheiden, dan zijn er nog mogelijkheden. Allah subhanahu wa ta'ala zegt: “En wie Allah vreest, die zal Hij een uitweg geven. En Hij voorziet hem van waar hij het niet verwacht. En (voor) wie op Allah vertrouwt, is Hij voldoende. Zeker, Allah voert Zijn zaak uit.”(Soerat at-Talaaq: 2-3). Misschien vraag je je af waarom sommige mensen die TOTAAL niks aan hen geloof doen "een partner hebben gevonden en nu gelukkig lijken". Dat is STILTE voor de storm. Luister goed: Allah subhanahu wa ta'ala wil voor jou het beste. Soms maak jij de verkeerde keuzes of ben je van BINNEN er nog niet klaar voor, al zegt je gevoel van wel. In dát geval zal Allah subhanahu wa ta'ala het huwelijk voor je uitstellen of je iets BETERS ervoor terug geven. Stop met de gedachten dat er alleen maar slechte mannen zijn, stop met de gedachten dat er alleen maar slechte vrouwen zijn. Er is een ma'sa'Allah persoon voor jou (indien bestemd) maar als jij met die persoon wilt trouwen dan moet je vertrouwen in Allah subhanahu wa ta'ala stellen. Je moet dua(smeekbeden) doen, je moet werken aan je geloof en aan je leven. Liever nog niet getrouwd dan een huwelijk vol met nachtmerries.

03-02-2013, 21:44


- Baaraka Allaahoe feeki

03-02-2013, 22:37
Wa feeki Baaraka!

03-02-2013, 22:42
Djazaak Allah bi Gair voor het plaatsen

03-02-2013, 22:57
Djazaak Allah ou ghair voor het plaatsen

04-02-2013, 10:55
Baralkallahoefiekk voor het plaatsen!!

04-02-2013, 10:58
Baaraka Allaahoe feeki voor het plaatsen

04-02-2013, 11:01

Citaat door Dahab__:
★★★ Soms wil je iets omdat je DENKT dat je er "gelukkig" van wordt en soms weiger je iets omdat je DENKT dat je er "ongelukkig" van wordt.

Een arme man vroeg aan een wijze man: "Kun je me helpen? Ik ben een oude man en heb velen kinderen, mijn kinderen zullen geen toekomst hebben als ik sterf, kan je mij wat geld lenen, zij zullen het later terug betalen." De wijze man glimlachte en zei: Ik geef je geen geld, ik geef je iets beters, hier is een zak met zaadjes, plant de zaadjes, wees geduldig en heb vertrouwen." De arme man was teleurgesteld en ging het slechte nieuws aan zijn kinderen vertellen. De kinderen namen de zaadjes en begonnen deze te planten. Jaren later toen de kinderen ouder werden en de oude man stierf waren de kinderen in het BEZIT van velen boomgaarden vol met vruchten. Dankzij deze SIMPELE zaadjes werden ze rijk en konden ze een mooie toekomst opbouwen. Allah subhanahu wa ta'ala zegt: “...het kan zijn dat jullie afkeer van iets hebben, terwijl het goed is voor jullie; en het kan zijn dat jullie van iets houden, terwijl het slecht voor jullie is. En Allah weet, terwijl jullie niet weten.” (Soerat al-Baqarah: 216). Op dit moment maak jij wellicht een moeilijke periode mee, jouw gevoel zegt dat je "pech" hebt maar Allah subhanahu wa ta'ala heeft er een Plan van gemaakt. Een Plan wat in UITEINDELIJK in je eigen voordeel is. Op korte termijn lijkt het ellende maar op langere termijn is het een zegening. Allah subhanahu wa ta'ala geeft je niet altijd alles wat je wilt.., maar Hij geeft je wel altijd alles wat je NODIG hebt.
Dank, je hebt me geraakt. Sommige zaken weet je in je hart, maar soms nodig dat je het tegenkomt in zo'n stukje.

04-02-2013, 11:02
Djazaak Allahoelghier

04-02-2013, 11:10


MaschAllah .. Moge Allah jou belonen voor de kennis die je met ons deelt

04-02-2013, 11:29
Shokran voor het plaatsen ts

04-02-2013, 11:57

Citaat door Hamoet:
Dank, je hebt me geraakt. Sommige zaken weet je in je hart, maar soms nodig dat je het tegenkomt in zo'n stukje.
agree

Pagina's : [1] 2 3