Bekijk volle/desktop versie : Alcohol in kinder siroop sinsas pril ?? 3 maanden tot 12 jaar



Pagina's : [1] 2

03-02-2013, 12:00
had een maand geleden deze gekocht en is nog dicht en las gisteren pas op de achterkant wat ze allemaal erin doen en er stond alcohol en roodmengsel!! ik ga het dan weg gooien en voor de volgende x ga ik voortaan op de achterkant van het pak lezen!

03-02-2013, 12:11


het zit in veel siropen,ik wist het ook niet tot ik vorige keer een siroop voor mijn man kocht,mijn man had het gedronken,en zei het heeft een raar smaakje tot hij de bijsluiter las.er zat alcohol in.
ik ben terug gegaan naar de apotheek,hij vertelde me dat alccohol in verschilende siropen zit
hij zei me:de volgende keer moet je explicitet vragen ik wil een siroop zonder alcohol,en nu doe ik dat steeds.
ik zeg ik wil een hoestsiroop waar geen alcohol in zit.

03-02-2013, 12:15
Het zit ook in die VSM druppeltjes voor als tandjes doorkomen.

03-02-2013, 12:16

Citaat door nasiha_2140:
het zit in veel siropen,ik wist het ook niet tot ik vorige keer een siroop voor mijn man kocht,mijn man had het gedronken,en zei het heeft een raar smaakje tot hij de bijsluiter las.er zat alcohol in.
ik ben terug gegaan naar de apotheek,hij vertelde me dat alccohol in verschilende siropen zit
hij zei me:de volgende keer moet je explicitet vragen ik wil een siroop zonder alcohol,en nu doe ik dat steeds.
ik zeg ik wil een hoestsiroop waar geen alcohol in zit.
ja deze had ik bij de kruidvat gekocht . ik wist het echt niet dat ze dat bij de kinder siropen doen pff ik ga dan maar naar de apotheek en daar vragen of ze kinder siroop waar geen alcohol erin zit ben benieuwd

03-02-2013, 12:17



Citaat door TranQuility:
Het zit ook in die VSM druppeltjes voor als tandjes doorkomen.
die had ik een x of 2 gebruikt niet te geloven zeg

03-02-2013, 12:19
Zit ook in de huismerk hoestsiropen van onze apotheek ik verkoop
Die nooit aan iemand tenzij iemand er specefiek naar vraag zeg ik er wel bij
Zit alcohol in

03-02-2013, 12:29
dames,maar ik denk dat je ze wel mag drinken,als er alcohol in medicijn zit,zolang je er niet van dronken word natuurlijk

03-02-2013, 12:31

Citaat door samiramaghreb:
Zit ook in de huismerk hoestsiropen van onze apotheek ik verkoop
Die nooit aan iemand tenzij iemand er specefiek naar vraag zeg ik er wel bij
Zit alcohol in
ja ik ga het voortaan vragen

03-02-2013, 12:31

Citaat door Mariah:
dames,maar ik denk dat je ze wel mag drinken,als er alcohol in medicijn zit,zolang je er niet van dronken word natuurlijk
ja mij man zegt het is bacterie dodend

03-02-2013, 12:34
Ook in hoestdrank? So nooit bij stilgestaan zeg.. Adhanag i sma7 sidi Arabbi. Ameen!

03-02-2013, 12:35

Citaat door ben_serieus:
ja mij man zegt het is bacterie dodend
je man heeft gelijk,maar volgens mij word het in hoestsiroop gebruikt als bewaarmiddel,niet om bacterie te doden,deze worden gebruikt bij het deppen van wondjes

03-02-2013, 13:10

Citaat door ben_serieus:
ja mij man zegt het is bacterie dodend
Je man zou best gelijk kunnen hebben. Ik dacht daar ook aan.
Alcohol is ook ontsmettend.

03-02-2013, 17:17



Citaat door Mariah:
dames,maar ik denk dat je ze wel mag drinken,als er alcohol in medicijn zit,zolang je er niet van dronken word natuurlijk
Heb je hier ook een bewijs van?
Want van 1 slokje wijn zal je ook niet dronken worden maar dat mag ook niet
Ik vind het ook gewoon geen fijn idee om alcohol binnen te krijgen, en al helemaal niet voor een klein kind.
Er zijn ook siropen zonder alcohol dus als we die keuze hebben waarom een risico nemen?

03-02-2013, 17:25

Citaat door zwanger2012:
Heb je hier ook een bewijs van?
Want van 1 slokje wijn zal je ook niet dronken worden maar dat mag ook niet
Ik vind het ook gewoon geen fijn idee om alcohol binnen te krijgen, en al helemaal niet voor een klein kind.
Er zijn ook siropen zonder alcohol dus als we die keuze hebben waarom een risico nemen?
als er siropen zonder alcohol bestaat is dit natuurlijk beste keuze volgens mij tenzij die met alcohol erin veel effectiever is

wat geleerden zeiden:
http://islamqa.info/en/ref/40530

03-02-2013, 19:03

Citaat door Mariah:
als er siropen zonder alcohol bestaat is dit natuurlijk beste keuze volgens mij tenzij die met alcohol erin veel effectiever is

wat geleerden zeiden:
http://islamqa.info/en/ref/40530
heb je die link ook in het nl s?

Pagina's : [1] 2