Bekijk volle/desktop versie : mohafada in marokko



03-02-2013, 09:51
Heb afgelopen jaar een appartement gekocht in marokko. Alleen de mohafada ligt nog bij de notaris. Ik heb wel een koopakte ondertekend en meegekregen. Kan ik iemand machtigen in marokko om deze mohafada op te halen?zoja, hoe werkt dit?

wa salam.

03-02-2013, 11:08


je kunt hem laten opsturen per post. heb ik ook gedaan.

03-02-2013, 11:14
subhanallah, per post naar nederland??

04-02-2013, 11:22

Citaat door piew:
subhanallah, per post naar nederland??
Niet zo sarcastisch a boer . Je moet postZegel erop plakken. Eerst likken ...dat kun je vast wel !

06-02-2013, 13:30


?????????????????????????????????// Beste broeders voordat jullie iemand naar de consulaat of ergens willen sturen even nadenken.......................................... ...Mohafada betekent KADASTER stelletje EZE.S

. Het zal denk ik gaan om Shahada Melkia = eigendomsbewijs= Openbaar voor iedereen die er eentje wil hebben , deze kan en mag iedereen ophalen bij de kadaster zelf ,
, nodig zijn lacarte en Rakem titre / Titre Foncier ( bijv T450097C ) en geloof ik ergens rond de 50 dh . binnen een paar uur heb je deze in handen en is enkele maanden geldig. voor de rest laat je alles gewoon liggen bij de notaris. alleen koopakte krijg je mee en betaalbewijs dat je alle kosten hebt betaald ,

Shahada Melkia krijg je niet van de Notaris of hij wil je er een cadeau doen , maar kan je het altijd zelf ophalen bij de kadaster en zo iedereen.


En voor de andere onwetende broeders en zusters , voordat je iets gaat kopen in marokko altijd vragen om Rakem Titre en ga je naar de Kadaster (mohafada) en haal je de eigendomsakte op waarin je kan lezen wie de eigenaar is , hoeveel M2 , rusten er schulden op etc....