Bekijk volle/desktop versie : Umrah verrichten zonder dat je de Hadj hebt verricht toegestaan?



02-02-2013, 14:27
Assalaamou alaikoum broeders/zusters,


Vraagje, graag zou ik willen weten of het toegestaan is om de Umrah te doen zonder dat je de Hadj hebt verricht. Er gaan allemaal verhalen rond, dat je eerst de Hadj moet verrichten wil je de Umrah doen. En mocht je bijvoorbeeld een lening hebben bij de bank, dien je deze dan eerst af te lossen wil je al vorens de Umrah doen.

Graag jullie reacties.

Wa salaamou alaikoum.

02-02-2013, 17:18


Niemand die me kan helpen????????????????

02-02-2013, 17:30
Waleikum salaam wa rahmatu´Allaah wa barakatoe,

De hadj is een verplichting en de Umrah niet. Een verplichting gaat inderdaad voor een vrijwillige daad. Het is uiteraard beter om de Hadj te verrichten, prijzen van Umrah zijn immers ook niet goedkoop. En wie zegt dat je nog de kans krijgt om dan eventueel volgend jaar de Hadj te verrichten.

Wat je lening betreft die moet je sowieso als eerste aflossen omdat je daar waarschijnlijk ribaa over betaald dus die zou ik eerst wegwerken voordat je de Hadj/Umrah gaat verrichten. Omdat het hebben van een lening nadelige gevolgen voor je kan hebben als je bij wijze van spreken morgen overlijdt.

Maarja voor zover ik weet is het niet zo dat het helemaal niet is toegestaan om eerst de Umrah te verrichten. Ik heb het zelf ook eerst zo gedaan, eerst umrah en toen hadj, alhamdolilah.

Maar zoals je ziet ik praat nu even zonder bewijzen.

24-03-2013, 13:04
Hadj is verplicht, Umrah niet. Persoonlijk zou ik eerst op Hadj gaan en dan de umrah. Wat betreft die lening, kan je het beste navragen bij een geleerde. Het ligt namelijk aan het feit wat voor soort lening het is, wat de afspraken zijn etc.

24-03-2013, 13:10


Ik heb een document gevonden waarin het volgende wordt gezegd:

♦ TAMATTU: Making Umrah then Hajj in the prescribed months of Hajj. It is considered the best of the three forms of Hajj that the Prophet Muhammad (Pbuh) urged his followers to perform.
♦ QIRAAN : Making Umrah and Hajj at the same time.
♦ IFRAAD : Making Hajj only; without Umrah.
xIf you select Tamattu or Qiraan you must perform the Udhiya (Sacrifice), (Qurbani in Urdu).

http://islamicbulletin.org/free_downloads/hajj/english/hajj_english_letter_size.pdf

24-03-2013, 14:21
Er is niets verplicht wat je als eerst moet doen, als je de middelen niet hebt om allebei toedoen zou ik eerst Hadj verrichten.maar met een lening Hadj verrichten ineeeeeee wie zegt dat je terug komt en je lening gaat aflossen. En Hadj moet je verrichten zonder enkel schuld te hebben. Zelf als iemand je 5euro heeft geleend, moet je dit eerst aflossen voor je erheen gaan. En ieder met wie een akkefietje heb vergeving vragen ooral is het hun schuld.