Bekijk volle/desktop versie : Problemen met mijn man



03-02-2013, 18:11

Citaat door routourout:
hiy hiyy ASI elhaj , waar kom je van die elhadiet vandaan ..
HIER EEN VOORBEELD

De toestemming van de eerste echtgenote is niet één van de voorwaardes voor een tweede huwelijk.




Alle lof is aan Allah.

De toestemming van de eerste echtgenote is niet één van de voorwaardes voor
een tweede huwelijk. De echtgenoot is dus ook niet verplicht om toestemming
te hebben van zijn eerste echtgenote wanneer hij een tweede echtgenote wil.
Maar het is een vorm van goede omgang en vriendelijke manieren om deze zaak
op de juiste wijze te benaderen. Dit doet men met als doel om de natuurlijke
pijn, die een vrouw voelt in zo'n situatie, te verzachten. Je kan dit doen
door naar haar te glimlachen, haar op een warme wijze te begroeten, aardig
tegen haar te praten en geld aan haar uit te geven naar jouw vermogen, om op
deze wijze haar goedkeuring te verkrijgen. Fataawa Islamiyyah, 3/204.
Als een echtgenoot een tweede vrouw neemt, is hij verplicht om zijn
echtgenotes zoveel mogelijk gelijk te behandelen. Wanneer hij hen niet
gelijk behandelt geldt de volgende waarschuwing voor hem. Abu Hurayrah (moge
Allah de verhevene tevreden met hem zijn) verhaalde dat de Profeet (vrede en
zegeningen van Allah zij met hem) zei: “Degene die twee echtgenotes heeft en
meer genegenheid toont jegens één van hen dan naar de ander, hij zal op de
Dag des Oordeels met de helft van zijn lichaam scheef staan." (overgeleverd
door al-Nisaa’i, ‘Ushrat al-Nisaa’, 3881; saheeh verklaard door al-Albaani
in Saheeh Sunan al-Nasaa’i, no. 3682).
Toen Allah ons toestemming gaf om meer dan 1 vrouw te trouwen zei Hij (de
verhevene) (interpretatie van de betekenis):
“en als gij vreest, dat gij niet (hen) niet rechtvaardig zult handelen, dan
één of wat uw rechterhanden bezitten (slavinnen). Dat is voor u de beste
weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen.”[al-Nisaa’ 4:3]
Dus Allah beveelt dat een man zich moet beperken tot het trouwen van één
vrouw wanneer hij weet dat hij niet rechtvaardig kan zijn. En Allah is de
bron van kracht.
Zie Fataawa Manaar al-Islam, 2/570.


Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (http://www.islam-qa.com)

03-02-2013, 18:13


iwa ga ander hatied zoeken ..waar het allemaal andersom staat.

03-02-2013, 18:14

Citaat door routourout:
voor de meiden die hun mannen likken ...

als het straks niet goed gaat tussen jullie ... of Allah yster gaan scheiden .. dan hebben jullie hun goed gelikt.

iwa profiteren ..

,,,,

03-02-2013, 18:15

Citaat door routourout:
iwa ga ander hatied zoeken ..waar het allemaal andersom staat.
Het is toegestaan in de islam om met 4 vrouwen te trouwen. Het bewijs is te vinden in de koran in surah nisa aya 3. Allah swt zegt :

En als gij vreest dat gij niet rechtschapen zult zijn bij het behandelen der wezen, huwt dan vrouwen die u behagen, twee of drie, of vier en als gij vreest, dat gij niet rechtvaardig zult handelen, dan één of wat uw rechter handen bezitten. Dat is voor u de beste weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen.

(Of wat u rechterhand bezitten, daar worden slafen mee bedoeld, die iemand bezit!)

Pas als je vreest dat je ze niet allemaal gelijk kunt behandelen, huw er dan een. Het is natuurlijk beter als de 1e vrouw toestemming geeft aan haar man om een 2e vrouw te huwen. Maar als jij je kunt houden aan aya 3 uit surah nisa. Dan heb je ALLAh swt aan je kant. Allah swt zegt als je 2, 3 of 4 vrouwen rechtvaardig kunt behandelen, dan mag je van mij met ze trouwen. En ALLAH swt zijn woord telt. Allah swt weet wat beter is.

Dit is voor u de beste weg om onrechtvaardigheid te voorkomen. Een 2e vrouw is altijd beter dan vreemdgaan en zina plegen. Of de hele dag naar andere vrouwen kijken. Dus een 2e vrouw hoeft nog niet zo slecht te zijn. Het heeft ook voordelen voor de masa'allah zusters.

Trouwens waarom zou je als vrouw iets haram voor je zelf verklaren terwijl de al Wetende, de Genadevolle, de enige GOD waardig om aanbeden te worden swt, het halal heeft verklaard.

Verder is toestemming is niet nodig van de 1e vrouw. Dat kun je halen uit de soennah van de profeet saw. Wat ik wel kan zeggen is dat de profeet saw Juwayriya ra trouwde, terwijl Aysha ra, de vrouw van de profeet (saw) jarloers was. Aysha ra was bang als de profeet (saw) het zelfde zou zien in haar als zij zelf deed, dan zou hij vast met haar willen trouwen. Omdat ze erg mooi was. Aysha ra zei Ik zweer op het moment dat ik haar bij mijn deur zag, dat ik haar niet mocht en ik wist dat de profeet saw het zelfde zou zien als ik. Dat ze erg mooi was. Elke man viel voor haar, zo mooi was Juwayriya ra! Normaal dat Aysha ra een beetje jarloers was. Maar voor de rest is Aysha ra een masa allah vrouw. Echt een voorbeeld voor alle zusters. Maar toen ze trouwde legde Aysha ra natuurlijk op de weg van Allah swt zich erbij neer. Echt respect voor Aysha ra en alle vrouwen van de profeet saw!
Juwayriya ra was een slaaf en ze ging naar de profeet om haar probleem voor te leggen. Juwayriya ra was niet meer tevreden met het slaaf zijn. Ze wilde af van het slaaf zijn. (Slafen is in de islam, is iets heel anders dan wat we in het westen verstaan onder slaaf zijn. Slafen in de islam hebben rechten en er zijn in de islam slafen die zelfs koningen werden. Het is een soort beroep.) Dus Juwayriya ra ging naar de profeet saw en ze wilden de hulp van de profeet saw bij het opstellen van dat document. (Vertellen wat ze het beste kon opschrijven of dat iemand anders het zou opschrijven Allah swt weet beter, want we weten dat de profeet saw analfabeet was.)Waarin Juwayriya ra bereid was een tegenprestatie te leveren. En de profeet saw zei heb je niet liever iets beters. Ze zei ra: wat is dat o boodschapper van Allah swt. Hij saw zei ik neem verantwoordelijkheid voor je daad en ik trouw je. Juwayriya ra zei Ja, o boodschapper van Allah, ik ga akkoord. De profeet saw betaalde haar losgeld. En trouwde Juwayriya ra. Aysha ra verteld dat door de huwelijk van hem saw met haar ra 100 familieleden van Juwayriya ra, die ook slaaf waren bevrijd werden. Aysha ra zei ik ken geen andere vrouw die zoveel zegeningen voor haar volk heeft gebracht als Juwayriya ra. Juwayriya ra was een zegening voor haar volk zegt Aysha ra.

De profeet saw heeft zijn vrouw niks gevraagd toen hij nog een vrouw erbij huwde, ook als was ze ra jarloers. Dit is maar een voorbeeld.
Verteld door Aysha ra en overgeleverd door IBN ishaak en hakim. Betrouwbare ketting! Ik heb het verhaal in een lezing gehoord.

Maar ik wil de zusters vragen om ja te zeggen als hun man een 2e vrouw wenst. Het heeft ook veel positieve kanten. De vrouwen kunnen beste vriendinnen worden. Samen zorgen voor het huishouden, lekker samen winkelen en samen islamitische lessen volgen en lekker veel kinderen opvoeden en gewoon gelukkig zijn met zijn allen.

03-02-2013, 18:17


Sommige mensen hebben echt nooit van douchen en de mond goed wassen(tanden/tong poetsen en etc)gehoord. Waarom zeg je anders constant dat je met dezelfde mond je kind of een ander kust Je wast je mond toch goed daarna.

Jullie zijn juist de smeerlappen, gadverdamme zeg.

03-02-2013, 18:19
Hygiene zeer belangrijk mensen

03-02-2013, 18:32

Citaat door Juanito:
Hygiene zeer belangrijk mensen
Je zal maar als manzijnde stukjes brie tegenkomen

03-02-2013, 18:32

Citaat door _Sarah_:
Sommige mensen hebben echt nooit van douchen en de mond goed wassen(tanden/tong poetsen en etc)gehoord. Waarom zeg je anders constant dat je met dezelfde mond je kind of een ander kust Je wast je mond toch goed daarna.

Jullie zijn juist de smeerlappen, gadverdamme zeg.
Het is logisch dat als je gaat vrijen dat je je goed hebt gewassen van onderen. Het is gewoon vies om een geslachtsdeel waar plas uit komt in je mond te doen ook al heb je je goed gewassen van onderen. Degene die aan orale seks doen die zijn de echte smeerlappen. Mijn mond is mij te dierbaar om dat te doen.

03-02-2013, 18:34
@aardigemeid. Ik heb inmiddels genoeg reacties van je gelezen om te weten hoe ongelofelijk achterlijk je bent. Dus beter zwijg je

@1stmanlovingyou, hoe oud ben je Kleine jongetjes hebben hier niks te zoeken.

03-02-2013, 18:35

Citaat door _Sarah_:
@aardigemeid. Ik heb inmiddels genoeg reacties van je gelezen om te weten hoe ongelofelijk achterlijk je bent. Dus beter zwijg je

@1stmanlovingyou, hoe oud ben je Kleine jongetjes hebben hier niks te zoeken.
Wie ben jij om te zeggen wat ik moet doen? Ik bepaal zelf wat ik doe en zeg. Omdat hij hersens heeft en orale seks vies vindt is hij klein Echte mannen die zouden nooit zoiets vragen aan hun vrouw om te doen. Jij bent achterlijk dat je orale seks goedkeurt. Jakkes. Jij bent echt vies.

03-02-2013, 18:41
26 jaar!? Seriously Geloof het bijna niet. Je lijkt 12.
Fijn voor je dat jij er vies van bent, niemand dwingt je het te doen dus wat is je probleem. Waarom moet je dan mensen denigreren en beledigen die het wel doen, laat ze gewoon in hun waarde.

Ga een boek lezen, doe je nog wat nuttigs.

03-02-2013, 18:43
het gaat niet eens om of er een hadieth is want die bestaat niet.
je vrouw dwingen iets te doen wat zij niet wil hoe lekker kan het dan zijn?

oraal bevredigen is alleen lekker als de vrouw het zelf lekker vind anders slaat het nergens op.

03-02-2013, 18:45



Citaat door routourout:
iwa ga ander hatied zoeken ..waar het allemaal andersom staat.
Wat is hatied

Misschien bieter for you ierst Nedrlands koersoes doen, dan jij gaat platen over viese dinnen!

03-02-2013, 18:45

Citaat door Weetmegeenraad:
Nee dat hebben we niet besproken met elkaar. Het is niet zo dat we helemaal niks anders doen dan alleen gemeenschap maar orale dingen komt niet voor in mijn boekje. Hij is vooral boos dat ik het niet vanuit mezelf doe. Hij vroeg het een keer aan me en ik weigerde toen verwees hij me om op de bank te slapen omdat hij niet naast me kan slapen als ik hem NIET GEEF WAT HIJ WIL. Begrijp je mijn woede? Ik ben zijn vrouw en hij behandeld me als een dier.
die gast is ziek

03-02-2013, 18:45

Citaat door _Sarah_:
26 jaar!? Seriously Geloof het bijna niet. Je lijkt 12.
Fijn voor je dat jij er vies van bent, niemand dwingt je het te doen dus wat is je probleem. Waarom moet je dan mensen denigreren en beledigen die het wel doen, laat ze gewoon in hun waarde.

Ga een boek lezen, doe je nog wat nuttigs.
Meid ik ben een volwassen getrouwde vrouw. Ik heb hersens. Jij komt bij mij eerder over als 12. Jij bent begonnen met achterlijk. Denk je dan dat ik aardig terug doe. Vies wijf die je bent. Tfoe.

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 [45] 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74