Bekijk volle/desktop versie : Ik ben er overtuigd van dat ik vast en zeker minimaal één keer in mijn leven door



Pagina's : [1] 2

31-01-2013, 10:52
het boze oog ben getroffen. Mijn vraag is: wat doet het precies met je, wat zijn de gevolgen en wat kan je er tegen doen. Hamdoulillah bid ik, verdiep ik me in de islam, lees ik de koran (ayat Al Kursi).

01-02-2013, 12:04


Je bent er nooit door getroffen en je bepaald je eigen acties. Kijk eens heel kritisch naar jezelf op dat moment en bedenk wat jij fout hebt gedaan en wat jij aan je zelf kon verbeteren om destijds de situatie te verbeteren. Zolang je jou problemen afschuift op andere mensen zul je nergens komen. Zodra jij realiseert dat jij het probleem bent zul je zien dat je veel minder vaak getroffen wordt door het "boze oog".

01-02-2013, 12:08

Citaat door Ultra_Neuroot:
Je bent er nooit door getroffen en je bepaald je eigen acties. Kijk eens heel kritisch naar jezelf op dat moment en bedenk wat jij fout hebt gedaan en wat jij aan je zelf kon verbeteren om destijds de situatie te verbeteren. Zolang je jou problemen afschuift op andere mensen zul je nergens komen. Zodra jij realiseert dat jij het probleem bent zul je zien dat je veel minder vaak getroffen wordt door het "boze oog".
Droom verder

01-02-2013, 12:10

Citaat door Ultra_Neuroot:
Je bent er nooit door getroffen en je bepaald je eigen acties. Kijk eens heel kritisch naar jezelf op dat moment en bedenk wat jij fout hebt gedaan en wat jij aan je zelf kon verbeteren om destijds de situatie te verbeteren. Zolang je jou problemen afschuift op andere mensen zul je nergens komen. Zodra jij realiseert dat jij het probleem bent zul je zien dat je veel minder vaak getroffen wordt door het "boze oog".
Allahoe A3lam of ik er ben door getroffen, maar ik heb wel eens gevoel gehad dat mensen jaloers zijn jegens mij en 'oog' geven. Hoe bedoel je met mijn eigen acties? Ik ben bewust van mijn acties, daarnaast is er geen specifieke stiuatie. Mijn problemen schuif ik nooit af op anderen, dat is het laatste wat ik doe. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen daden. Tot slot hoef jij zelf als individu 'het probleem' te zijn, het ligt aan de situatie en andere factoren.... Wat doel je met deze reactie?

01-02-2013, 12:10



Citaat door Fabolousbitch-:
het boze oog ben getroffen. Mijn vraag is: wat doet het precies met je, wat zijn de gevolgen en wat kan je er tegen doen. Hamdoulillah bid ik, verdiep ik me in de islam, lees ik de koran (ayat Al Kursi).
Astu
http://www.excorcism.org/#Startpagina
http://www.excorcism.org/index.php/Zoek.html?ordering=&searchphrase=all&searchword=Bo ze+oog

01-02-2013, 12:11

Citaat door Fabolousbitch-:
Allahoe A3lam of ik er ben door getroffen, maar ik heb wel eens gevoel gehad dat mensen jaloers zijn jegens mij en 'oog' geven. Hoe bedoel je met mijn eigen acties? Ik ben bewust van mijn acties, daarnaast is er geen specifieke stiuatie. Mijn problemen schuif ik nooit af op anderen, dat is het laatste wat ik doe. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen daden. Tot slot hoef jij zelf als individu 'het probleem' te zijn, het ligt aan de situatie en andere factoren.... Wat doel je met deze reactie?
Negeren die hap vraag eerst of die moslim is je hebt er een hoop hier die anderen op een dwaling willen brengen! Heb je weer wat geleerd vandaag..

01-02-2013, 12:15
Rukia als bescherming tegen het boze oog

“De Boodschapper van Allahxdroeg mij en anderen op om rukiaxte verrichten als bescherming tegen het boze oog.”
Deze hadith is overgeleverd door Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn) en staat vermeld in Sahih Bukharie en Sahih Muslim.

01-02-2013, 12:17

Citaat door Fabolousbitch-:
Allahoe A3lam of ik er ben door getroffen, maar ik heb wel eens gevoel gehad dat mensen jaloers zijn jegens mij en 'oog' geven. Hoe bedoel je met mijn eigen acties? Ik ben bewust van mijn acties, daarnaast is er geen specifieke stiuatie. Mijn problemen schuif ik nooit af op anderen, dat is het laatste wat ik doe. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen daden. Tot slot hoef jij zelf als individu 'het probleem' te zijn, het ligt aan de situatie en andere factoren.... Wat doel je met deze reactie?
Zuster, dat is precies wat je nu doet. Je geeft in je tekst aan dat je denkt dat mensen jaloers op je zijn en je daardoor raken met het "boze oog". Dit is jou problemen op anderen afschuiven. Ik durf mijn leven in te zetten op dat de verklaring voor jou "symptomen" bij je zelf ligt en niet bij de jaloerse mensen. Ik geef je daarom als enigste tip om een goede zelfreflectie te doen en niet te zeggen dat jaloezie het veroorzaakt. Daarnaast is het haram om te geloven dat anderen invloed op jou kunnen hebben. Dit kan alleen God en God heeft het beste met je voor.

01-02-2013, 12:20
http://www.youtube.com/watch?v=Nl9-cX9pjX0&feature=youtube_gdata_player

01-02-2013, 12:22
Hey Benn. Ik weet dat jij niet realiseert wat je werkelijk bereikt met jou acties op Marokko.nl, maar ik ga jou verzekeren dat jij het tegenovergestelde aan het bereiken ben van wat je denkt en wilt bereiken. Denk hier hartstikke goed over na.

01-02-2013, 12:22

Citaat door Ultra_Neuroot:
Zuster, dat is precies wat je nu doet. Je geeft in je tekst aan dat je denkt dat mensen jaloers op je zijn en je daardoor raken met het "boze oog". Dit is jou problemen op anderen afschuiven. Ik durf mijn leven in te zetten op dat de verklaring voor jou "symptomen" bij je zelf ligt en niet bij de jaloerse mensen. Ik geef je daarom als enigste tip om een goede zelfreflectie te doen en niet te zeggen dat jaloezie het veroorzaakt. Daarnaast is het haram om te geloven dat anderen invloed op jou kunnen hebben. Dit kan alleen God en God heeft het beste met je voor.
Betekenis van Surah Al-Falaq
Allah zegt in de Koran (interpretatie van de betekenis):

Zeg: “Ik zoek bescherming bij de Heer der dageraad.
Tegen het kwaad dat Hij geschapen heeft.
En tegen het kwaad van de donkere nacht wanneer hij aanbreekt.
En tegen het kwaad van hen die op knopen blazen.
[color="#blue"]En tegen het kwaad van een jaloerse wanneer deze jaloers is.”
[/COLOR]

01-02-2013, 12:25

Citaat door Ultra_Neuroot:
Hey Benn. Ik weet dat jij niet realiseert wat je werkelijk bereikt met jou acties op Marokko.nl, maar ik ga jou verzekeren dat jij het tegenovergestelde aan het bereiken ben van wat je denkt en wilt bereiken. Denk hier hartstikke goed over na.
Bij Allah ligt het succes

En naar hem is de terugkeer



01-02-2013, 12:26


dit stukje is zo waar, heb zelf meegemaakt zoals vele dat hebben meegemaakt. moge Allah ons allen beschermen, zuster klein als je bv naar feest gaat of ander bijeenkomst doe dua /koraan voordat je vertrekt , advies voor mezelf als eerst.[video=youtube;_xqBKkm6cXc]http://www.youtube.com/watch?v=_xqBKkm6cXc[/video]

01-02-2013, 12:33

Citaat door Ultra_Neuroot:
Hey Benn. Ik weet dat jij niet realiseert wat je werkelijk bereikt met jou acties op Marokko.nl, maar ik ga jou verzekeren dat jij het tegenovergestelde aan het bereiken ben van wat je denkt en wilt bereiken. Denk hier hartstikke goed over na.
[color="#blue"]
De Profeet (salalahu alaihi wa sallam) zei, “Wie dan ook een Sunnah van mijn Sunnah doet herleven, en de mensen praktiseren deze, zal dezelfde beloning krijgen van degenen die het praktiseren zonder dat hun beloning wordt verminderd…” (Ibn Majah)
--------------------------------------------------
[B][SIZE=2][color="#red"]
Gewoon je plek kennen zwijgen is beter als je niks nuttigs te vertellen hebt
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4525707&highlight=
[/COLOR][/SIZE]
[/COLOR][/B]

01-02-2013, 12:57
Er zijn zoveel moslims die al ayn(boze oog) ontkennen. Dit zeker een ernstige zaak. Zij ontkennen namelijk iets wat de profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd! Om in te gaan op je vraag zal ik mijn persoonlijke ervaring met je delen. Kort nadat al ayn plaatsvond werd ik doodziek. Net een zware griep terwijl je de dag ervoor nog kerngezond was. Ik had geen kracht meer in mijn lichaam en huilde uit machteloosheid. Daarna kreeg ik symptomen als continu vermoeid zijn, vaak hoofdpijn, alleen willen zijn en muur om me heen bouwen, benauwdheid, mensen verdenken en het gevoel hebben dat er iemand naar je kijkt zelfs als ik alleen bent, enge dromen, moeite hebben met bidden (zodra ik takbier deed werd ik licht in mijn hoofd en kreeg ik slaap), bij het beluiseren van roqya rillingen, tranen, benauwdheid..Somber zijn zonder reden.. En dat was het ongeveer. Ik hoop dat je er wat aan hebt. En als je wat verdenkt gewoon roqya beluisteren om te zien of je anders reageert. Moge Allah je behoeden voor het kwade van de jaloerse wanneer deze jaloers is. amien

Pagina's : [1] 2