Bekijk volle/desktop versie : Vanaf vandaag ga jij officieel stoppen met het epileren van je wenkbrauwen.



Pagina's : [1] 2 3 4

30-01-2013, 19:58
in sha Allaah...


Citaat:
Fatwanr. 32

Alle lofprijzingen komen Allaah toe.

Het vormen van de wenkbrauwen, door de kanten te trimmen (bij te werken), te scheren of te plukken, om er mooi uit te zien, zoals wordt gedaan door sommige vrouwen vandaag de dag, is haraam, omdat het het veranderen van de schepping van Allaah inhoudt en het volgen van de Shaytaan in zijn verleiding van de mensheid om de schepping van Allaah te veranderen. Allaah zegt (in vertaling):

Voorwaar, Allaah vergeeft niet dat aan Hem deelgenoten worden toegekend, maar Hij vergeeft daarbuiten aan wie Hij wil. En wie deelgenoten aan Allaah toekent, waarlijk, hij heeft ver gedwaald.

Zij aanbidden naast Hem slechts afgodsbeelden en zij aanbidden slechts de opstandige Satan.

Allaah vervloekte hem (de Satan) en hij (de Satan) zei: "Ik zal van Uw dienaren zeker een bepaald gedeelte nemen.

En ik zal hen doen dwalen en ik zal hun ijdelheid opwekken en ik zal hen bevelen de oren van het vee te snijden en ik zal hen bevelen de schepping van Allaah te veranderen." En wie in plaats van Allaah de Satan tot wali (beschermer, helper) neemt, die zal waarlijk een duidelijk verlies lijden.

[Soerah An-Nisaa’ (4):116-119]

In al-Saheeh is het overgeleverd, dat ibn Mas'oed (radyallaahoe 'anhoe) heeft gezegd: "Allaah heeft de vrouwen vervloekt, die tattoes zetten en degenen die dit laten zetten, de vrouwen die wenkbrauwen plukken en degenen die dit laten doen, en de vrouwen die hun tanden veilen en de schepping van Allaah veranderen."

Toen zei hij: "Zou ik niet degenen moeten vervloeken, die de Boodschapper van Allaah (salallaahoe 'alayhi wassalam) heeft vervloekt, wanneer er in de Qur'aan wordt gezegd (in vertaling):

En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; maar wat Hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. [Soerah al-Hasjr (59):7]

Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah, 5/179
http://sincerehearts.nl/FB/viewtopic.php?t=61

Word vaak onderschat...

30-01-2013, 20:01


Intressant...

Plucking, trimming and shaping the eyebrows: what the scholars say

http://al-athariyyah.com/media/pdf/sisters/adjusting_eyebrows.pdf

30-01-2013, 20:04
En dat is ook de reden dat ik ze nooit heb aangeraakt. Grote, dikke en volle wenkbrauwtjes!! Helemaal niks mis mee.. Ik word niet ineens geweigerd of zo..

30-01-2013, 20:45
Zeg nou zelf geëpileerde wenkbrauwen zien er gewoon mooier/netter uit dan zo een woud.

30-01-2013, 20:49



Citaat door HOceima_:
Zeg nou zelf geëpileerde wenkbrauwen zien er gewoon mooier/netter uit dan zo een woud.
right.

30-01-2013, 20:51
Gelukkig dat ik het nooit moet doen heb al mooie wenkbrauwen

30-01-2013, 20:52

Citaat door I_S:
right.
Even rechtop staan mens. Klopt he. Maar haram dus

30-01-2013, 20:55

Citaat door HOceima_:
Even rechtop staan mens. Klopt he. Maar haram dus
Juist ja haram.. Keep that in Mind

01-02-2013, 21:45
het is zoiezo zo pijnlijk als wat, vooral wanneer ze met die touwtjes komen, tranen met tuiten

dus ladies, dan maar sinterklaas wenkies, who cares

01-02-2013, 21:53
nee sorry kan ik niet
mijn mooie ogen komen er beter uit als ik ze ipileer

01-02-2013, 22:16
Geëpileerde wenkbrauwen zijn lelijk, en die stoppels, bah ziet er zo onverzorgd uit.

Ziet er niet uit.

01-02-2013, 22:18
ik heb het een jaar niet gedaan meer en vind het knap van me alleen me man zit me wel af te kraken dat me wenkbrauwen lelijk zijn..

01-02-2013, 22:24


Wel of niet mooi is toch niet de discussie? Haram is haram valt niks over te discusseren. Wie bevelen van Allah negeert weten we ook wat daar mee gebeurd, dus doe vooral waar je je lekker bij voelt maar wie garandeert jou morgen?

01-02-2013, 22:26
ik ben ook al 5 maanden gestopt en alhamdulah het ziet er goed uit.

01-02-2013, 22:26

Citaat door Bahiyya:
ik heb het een jaar niet gedaan meer en vind het knap van me alleen me man zit me wel af te kraken dat me wenkbrauwen lelijk zijn..
Zeg maar tegen hem dat hij straks lekker op zijn eigen weegschaal moet staan en jij op die van jou ;-)

Pagina's : [1] 2 3 4