Bekijk volle/desktop versie : Voldoende slaap leidt tot goed huwelijk



29-01-2013, 19:19
Goed slapen is het geheim van een succesvol huwelijk.





De universiteit van Berkeley in Californië concludeert dat na uitvoerig onderzoek. De wetenschappers analyseerden het gedrag van 60 koppels tussen de 18 en 56 jaar. De mannelijke proefpersonen kregen een dagboek waarin ze moesten schrijven hoeveel uur ze sliepen en of ze zin hadden om hun vrouw te zien. Elk koppel moest daarnaast ook hypothetische problemen proberen op te lossen.

'Te weinig slaap maakt ons egoïstisch. Je verliest je partner eigenlijk wat uit het oog. Als de ene partner voldoende heeft geslapen en de andere niet, dan voelen de twee partijen zich wellicht slecht', zo meldt onderzoek leidster Amie Gordon in The Daily Telegraph.

29-01-2013, 19:24



Citaat door Redactie:
Goed slapen is het geheim van een succesvol huwelijk.





De universiteit van Berkeley in Californië concludeert dat na uitvoerig onderzoek. De wetenschappers analyseerden het gedrag van 60 koppels tussen de 18 en 56 jaar. De mannelijke proefpersonen kregen een dagboek waarin ze moesten schrijven hoeveel uur ze sliepen en of ze zin hadden om hun vrouw te zien. Elk koppel moest daarnaast ook hypothetische problemen proberen op te lossen.

'Te weinig slaap maakt ons egoïstisch. Je verliest je partner eigenlijk wat uit het oog. Als de ene partner voldoende heeft geslapen en de andere niet, dan voelen de twee partijen zich wellicht slecht', zo meldt onderzoek leidster Amie Gordon in The Daily Telegraph.
Voldoende slapen is een must voor je lichaam. Heeft niet erg veel te maken dat je huwelijk opeens succesvol wordt.

Cut the crap.

29-01-2013, 19:43

Citaat door moederskind:
Voldoende slapen is een must voor je lichaam. Heeft niet erg veel te maken dat je huwelijk opeens succesvol wordt.

Cut the crap.
Voldoende slaap is niet alleen een must voor je lichaam, maar ook voor je geest.
Ik geloof er wel in dat als je lekkerder in je geestelijke vel zit, dat dat ten goede komt aan je huwelijk.

Maar de kop 'Goed slapen is het geheim van een succesvol huwelijk.' is natuurlijk overdreven. Communicatie is ook zeer belangrijk.

29-01-2013, 19:44

Citaat door Doortje:
Voldoende slaap is niet alleen een must voor je lichaam, maar ook voor je geest.
Ik geloof er wel in dat als je lekkerder in je geestelijke vel zit, dat dat ten goede komt aan je huwelijk.

Maar de kop 'Goed slapen is het geheim van een succesvol huwelijk.' is natuurlijk overdreven. Communicatie is ook zeer belangrijk.
Precies. Vertrouwen is ook belangrijk in een huwelijk.

29-01-2013, 19:49


Ik geloof er ook wel in hoor. Hoef m echt niet steeds om me heen als ik moe ben. Laat staan intiem zijn enzo.

29-01-2013, 19:52

Citaat door Rania.:
Ik geloof er ook wel in hoor. Hoef m echt niet steeds om me heen als ik moe ben. Laat staan intiem zijn enzo.
Ja maar het is niet het geheim tot een succesvol huwelijk. Geloof je het zelf?

29-01-2013, 19:52
Logisch. Genoeg slaap is echt belangrijk

29-01-2013, 19:53

Citaat door moederskind:
Ja maar het is niet het geheim tot een succesvol huwelijk. Geloof je het zelf?
Een van de geheimen....

29-01-2013, 19:54

Citaat door Doortje:
Een van de geheimen....
Dat staat er niet.

29-01-2013, 19:55
Nu pas bekend maken...tsssss


29-01-2013, 19:58
Logisch....

29-01-2013, 20:11

Citaat door moederskind:
Dat staat er niet.
Ik deed een suggestie voor een betere titel.

29-01-2013, 20:12



Citaat door Doortje:
Ik deed een suggestie voor een betere titel.
Oh. Dat wist ik niet. Ik stem mee.

29-01-2013, 20:20

Citaat door Doortje:
Voldoende slaap is niet alleen een must voor je lichaam, maar ook voor je geest.
Ik geloof er wel in dat als je lekkerder in je geestelijke vel zit, dat dat ten goede komt aan je huwelijk.

Maar de kop 'Goed slapen is het geheim van een succesvol huwelijk.' is natuurlijk overdreven. Communicatie is ook zeer belangrijk.

10-02-2013, 19:02
Hahs nu hebben alle Marokkaanse vrouwen weer een excuus om uit te slapen