Bekijk volle/desktop versie : Besmettelijke tuberculose ontdekt bij patiënt



29-01-2013, 09:39
Momenteel onderzoekt de GGD de mensen met wie hij in aanraking kwam.





Bij een patiënt van het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch is vorige week open longtuberculose vastgesteld. Het gaat om een patiënt die sinds 11 januari in het ziekenhuis lag, meldt het ziekenhuis dinsdag. De patiënt wordt geïsoleerd verpleegd sinds vorige week dinsdag bleek dat hij de ziekte bij zich droeg. Hij krijgt ook een medicijnenkuur. De GGD onderzoekt of de mensen met wie hij veel contact heeft gehad ook besmet zijn geraakt.

Het gaat om familie en vrienden. Zij moeten een röntgenfoto van de longen laten maken. Ook krijgen ze een prik in de onderarm. Dat moet na drie tot vijf dagen duidelijkheid geven.
Omdat tuberculose veel tijd nodig heeft om zich te ontwikkelen en zichtbaar te worden, worden de verplegers en de patiënten met wie hij op de afdeling lag pas in maart onderzocht.

Als meer mensen besmet zijn, worden ook mensen met wie hij minder contact had onderzocht. De resultaten van het onderzoek worden in april verwacht. Tuberculose is een infectieziekte en is alleen overdraagbaar als iemand met open longtuberculose de bacterie uithoest en een ander deze inademt.

De kans is dan tien procent dat deze persoon de ziekte ontwikkelt. Tuberculose is tegenwoordig goed te behandelen.

29-01-2013, 12:44


Sexy nek op de foto ik wil het likken


29-01-2013, 12:51
Hoe weet je dan dat je die ziekte hebt? waaraan kun je het merken of moet je langere tijd wachten totdat je wat merkt ervan?


29-01-2013, 13:05

Citaat door Saliiss:
Hoe weet je dan dat je die ziekte hebt? waaraan kun je het merken of moet je langere tijd wachten totdat je wat merkt ervan?

ga eens ff googlen..........

29-01-2013, 13:25


@adje

sorry, dat gaat hem niet worden... ik ben te lui haha . Ik was gewoon benieuwd want dat hoort eigenlijk in die nieuwsbericht vrij gegeven te worden..


29-01-2013, 15:19

Citaat door Saliiss:
@adje

sorry, dat gaat hem niet worden... ik ben te lui haha . Ik was gewoon benieuwd want dat hoort eigenlijk in die nieuwsbericht vrij gegeven te worden..

Daar heb je gelijk aan, maar dat is altijd zo met postings van "redactie "........................

29-01-2013, 17:48
@adje

Daarom, ze mogen daar wel aan werken, ik hou er niet van wanneer er maar halve werk gedaan word of verteld word