Bekijk volle/desktop versie : Boeren in Rif boos om verbod op cannabisteelt



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

28-01-2013, 16:39
De nieuwe wetgeving in Marokko zorgt voor boze reacties in de regio.





Eerder dit jaar voerden de Marokkaanse autoriteiten een verbod in dat het telen van cannabis illegaal maakt. In het Rif-gebied zijn daarom de nodige botsingen ontstaan tussen de veiligheidsdiensten en bewoners. Zaterdag kwamen duizenden Marokkanen, voornamelijk boeren, bij elkaar om te demonstreren tegen het besluit.

Ze scandeerden slogans en eisten het vertrek van de regionale commandant van de Marokkaanse Gendarmerie die volgens de demonstranten de hoofdverantwoordelijke is. Tijdens het protest werden verschillende openbare eigendommen gesloopt en waren er veel andere incidenten die te maken hadden met vandalisme.

Om hun woorden kracht bij te zetten blokkeerden de demonstranten de weg tussen Al Hoceima en Tetouan.

28-01-2013, 16:41


Ik snap aan een kant wel waarom ze boos zijn, het is hen bron van inkomsten, maar beseffen ze wel hoeveel levens ze kapot maken?!


28-01-2013, 16:44
goedzo!! blok de goegang voor die overheid eikels! en schop met zen allen elke amtenaar terug rabat!

28-01-2013, 16:49
alsof ze denken aan mensenleven , geld maken gozer ze verkopen hun eigen bloed voor wat centen. dat is het enige wat ze kunnen het wordt van ouder naar kind geleerd.

als ik baas was zou ik alles met een vuurspuwer neerhalen !!!
RIFFIES ga leren werken , ga producten produceren die halal zijn en waar je medemens wat aan heeft.


28-01-2013, 16:49



Citaat door Saliiss:
Ik snap aan een kant wel waarom ze boos zijn, het is hen bron van inkomsten, maar beseffen ze wel hoeveel levens ze kapot maken?!

Levens kapot? Van wiet/hashj? Alcohol is slechter voor je lichaam, is verslavender, maakt meer slachtoffers, zorgt voor agressie en ongelukken in het verkeer....maar dat mag daar verkocht worden in de Marjane. En dan willen ze zogenaamde de boeren wijs maken dat wat zij doen WEL slecht is. Nog ff...

28-01-2013, 16:50
hele leven dat doen en met dat geld naar mekka en dan ze3ma gelukkig doodgaan , d8 het niet gapie dan begint het pas voor je


28-01-2013, 16:51
alcohol wordt ingekocht , wordt niet op marokkaanse bodem geproduceerd.


28-01-2013, 16:54
@Disputatio
Ik zeg toch dat ik begrip heb voor de boeren, het is hen inkomsten bron. Maar erin werken is en blijft haram,dat geld voor alle verdovende middelen. waarom marokkanen er in die handel actief bezig zijn is en blijft voor mijn een grote raadsel. Over alcoholische dranken denk ik precies hetzelfde ik snap niet waarom het verkocht word in de grotere supermarktketens van marokko


28-01-2013, 16:54

Citaat door no-name:
alcohol wordt ingekocht , wordt niet op marokkaanse bodem geproduceerd.

Oh want dan is het ineens geen probleem...wat een onzinnige opmerking. Alcohol is haram om te verkopen; of jij het nou zelf maakt of ergens anders inkoopt.

Enneh trouwens; leer je eigen land beter kennen. In Marokko heb je gewoon wijngaarden waar men wijn produceert.


28-01-2013, 16:55

Citaat door no-name:
alsof ze denken aan mensenleven , geld maken gozer ze verkopen hun eigen bloed voor wat centen. dat is het enige wat ze kunnen het wordt van ouder naar kind geleerd.

als ik baas was zou ik alles met een vuurspuwer neerhalen !!!
RIFFIES ga leren werken , ga producten produceren die halal zijn en waar je medemens wat aan heeft.

van canabis planten kan je ook kwaliteit kleding maken.
en dit verbod gaat het niet halen! er zijn gebieden waar geen politie agent durft te komen en als die het doet beland ie ergens in de rijfijn! en zo hoort het! optiefen uit rif!! daar lees je de mensen de wet niet voor!

28-01-2013, 16:58
@no-name

Het zijn niet alleen de riffies die zich daarmee bezighouden, en dat is toch ''werken''. Blijkbaar heeft de medemens daar wat aan anders was het geen booming handel. waar men vraag naar heeft word men geleverd


28-01-2013, 17:00

Citaat door Disputatio:
Oh want dan is het ineens geen probleem...wat een onzinnige opmerking. Alcohol is haram om te verkopen; of jij het nou zelf maakt of ergens anders inkoopt.

Enneh trouwens; leer je eigen land beter kennen. In Marokko heb je gewoon wijngaarden waar men wijn produceert.

wist dat je daarmee zou komen , gezien het laatst
was gemeld , wijngaarden zijn druivenplanten.

28-01-2013, 17:02



Citaat door no-name:
wist dat je daarmee zou komen , gezien het laatst
was gemeld , wijngaarden zijn druivenplanten.
Meskien. Denk je dat de druiven daar gekweekt worden en dan klaar? De druiven worden gewoon daar omgezet in wijn hoor Of denk jij dat ze de alcohol uit het buitenland halen en die bij hun druivensap doen. Want dan snap je niet echt hoe wijn gemaakt wordt.

28-01-2013, 17:07
@Disputatio

haha precies druiven zijn het hoofdingredient voor wijn,halfjaartje gisten in eikenhouten vaten en je hebt een chardonnay (Alcoholische dranken, kan iedereen zo maken, mist je beschikt over de juiste tools en kennis)


28-01-2013, 17:07

Citaat door Saliiss:
@Disputatio

haha precies druiven zijn het hoofdingredient voor wijn,halfjaartje gisten in eikenhouten vaten en je hebt een chardonnay (Alcoholische dranken, kan iedereen zo maken, mist je beschikt over de juiste tools en kennis)

Zeg dat maar tegen no-name. Die denkt dat ze in Marokko enkel de druiven kweken oe safie; alcohol halen ze uit buitenland.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27