Bekijk volle/desktop versie : Work-life balance



Pagina's : [1] 2

28-01-2013, 09:06
[ Hoe organiseren jullie de dagelijkse bezigheden? Hoe ziet elk dagje eruit?

Voor diegenen die werken, hoeveel werken jullie per week? Hoe regelen jullie dit met koken, kids, bezoeken familie? Sporten...]

28-01-2013, 09:50


Ja ben ik ook benieuwd naar. Bij mij als volgt:

Mijn man word rond half 9 wakker dan sta ik ook meteen op, snel wat eten en begin dan gelijk met de kleine huishoudelijke taken zoals wasje, strijken (omdat ik elke ochtend strijk heb ik meestal maar 2 overhemden bijv. of een jurkje of iets dergelijks, ik spaar het niet meer op like in the past) daarna bekijk ik wat ik allemaal nodig heb en ga snel boodschapjes doen indien nodig (met een boodschappenlijst, ik mag alleen kopen wat daar op staat werkt financieel super want we hebben een bakje waar elke maand 160 EUR in ligt en meer dan dat mogen we niet uitgeven aan de boodschapjes). Vervolgens rond een uur of 11 12 moet ik meestal wel klaar zijn, en ga ik aan mijn studie.

Rond 14 uur moet ik meestal al de bus hebben gehaald om te gaan werken. Tegen 19 uur ben ik weer thuis, dan heeft mijn man soms gekookt of iets uit de vriezer gehaald (wat ik daar dan in heb gezet zoals soep, loempia's e.d.) of ik heb in de ochtend alvast gekookt). Dan gaan we eten en als we nog familie willen bezoeken doen we dat in de avonduren.

Ik ben heel benieuwd hoe de andere dames omgaan met een druk rooster.

28-01-2013, 10:06
Ik kook op zondagmiddag, dus doe dan vaak soep maken en nog 2 of 3 gerechten. Daarna inrvriezen zo heb ik drie dagen avondeten en hoef ik alleen nog een salade erbij te maken. 1 dag in de week kookt mijn man als hij eerder klaar is met werken.
zaterdag doe ik altijd de grote schoonmaak plus boodschappen voor de komende week.

28-01-2013, 14:12
Ik werk tijdelijk niet. Want anders zag mijn rooster er heel anders uit.
Ik sta rond 06:30 op. Bereid alvast het ontbijt voor mijn zoontjes voor. Maak hun schooltassen in tussentijd klaar. Maak hun om 07:00uur wakker en dan gaan wij ontbijten en kleden zij zich aan. Mijn man werkt in ploegendiensten, mocht hij in de ochtend thuis zijn dan helpt hij een handje mee. Daarna ruim ik de bedden van hun op. En kleed mijn zelf en mijn jongste zoontje aan. En om 08:00uur vertrekken wij van huis naar school toe. Na het afzetten van mijn zoontjes ga ik meestal naar een vriendin of gaan we samen in het centrum ontbijten. Om 12:00uur haal ik mijn zoontjes op en gaan we bij mijn schoonouders die vlakbij school wonen, met mijn zoontjes heen zodat zij hun broodjes kunnen eten. In de lente gaan wij naar het speeltuin tussen de middag. Maar nu het koud is bij mijn schoonouders. Na het afzetten van mijn zoontjes tussen de middag keer ik terug naar huis om op te ruimen en wat te koken. Na schooltijd heb ik 3x per week een drukke schema ivm zwemmen en voetballen van mijn kinderen.

28-01-2013, 14:18


Ik werk maar 3 dagen, dus heb alle tijd van de wereld hamdoelilah. Huishouden doen mijn man en ik samen.

01-02-2013, 09:05

Citaat door Cosmopolitan22:
Ik kook op zondagmiddag, dus doe dan vaak soep maken en nog 2 of 3 gerechten. Daarna inrvriezen zo heb ik drie dagen avondeten en hoef ik alleen nog een salade erbij te maken. 1 dag in de week kookt mijn man als hij eerder klaar is met werken.
zaterdag doe ik altijd de grote schoonmaak plus boodschappen voor de komende week.
Zuster mag ik vragen wat je maakt ajb ? barak allah oe fiek !

01-02-2013, 10:38

Citaat door wafalicious:
Zuster mag ik vragen wat je maakt ajb ? barak allah oe fiek !
ik maak vaak wortelsoep en doe dat in die kleine bakjes en vries dat in en maak vaak een rijsgerecht en laat dat in de koelkast voor de maandag, want dan heb ik een hele lange dag.
en maak vaak 2 soorten pasta sausen en vries dat ook in.
voro de rest heb ik 1x per week een soepdagje met gevulde afbak pistolet's (met erin ei,tonijn,sla,komkomemr enzovoorts)

01-02-2013, 10:45

Citaat door Cosmopolitan22:
ik maak vaak wortelsoep en doe dat in die kleine bakjes en vries dat in en maak vaak een rijsgerecht en laat dat in de koelkast voor de maandag, want dan heb ik een hele lange dag.
en maak vaak 2 soorten pasta sausen en vries dat ook in.
voro de rest heb ik 1x per week een soepdagje met gevulde afbak pistolet's (met erin ei,tonijn,sla,komkomemr enzovoorts)
Praktisch barakaha lah oe fiek voor je tips!

Ik ga ook soep maken en invriezen is gezond en met zo'n pistolet is het ook lekker ! Spaghettisaus maakte ik ook met kefta !

Welke soort maak je nog

01-02-2013, 11:08

Citaat door wafalicious:
Praktisch barakaha lah oe fiek voor je tips!

Ik ga ook soep maken en invriezen is gezond en met zo'n pistolet is het ook lekker ! Spaghettisaus maakte ik ook met kefta !

Welke soort maak je nog
ik weet niet of je kids hebt. maar ik ben dus alleen met mn man dan is het koken voor 2 al wat gemakkelijker.
ik maak ook vaak ovenpasta met zalm dat is echt zo klaar je hoeft de pasta niet eens te koken. ik zal zo zeggen welke plus ingedrienten

01-02-2013, 11:11

Citaat door Cosmopolitan22:
ik weet niet of je kids hebt. maar ik ben dus alleen met mn man dan is het koken voor 2 al wat gemakkelijker.
ik maak ook vaak ovenpasta met zalm dat is echt zo klaar je hoeft de pasta niet eens te koken. ik zal zo zeggen welke plus ingedrienten
Yep heb een dochter van 17 maanden ! Baraka lah oe fiek

01-02-2013, 11:13
Ohh wat schattig, en hoeveel dagen werk jij? Ik zit full-time op school. dus heb alleen weekend!

01-02-2013, 11:15

Citaat door Cosmopolitan22:
Ohh wat schattig, en hoeveel dagen werk jij? Ik zit full-time op school. dus heb alleen weekend!
Baraka lah oe fiek ! Momenteel werk ik 4/5de dus maandag ben ik dus en de weekend alhamdoulilah dit tot eind mei inch'Allah!

Vanaf maart gaat Aya naar de kinderopvang 2 dagen en de 2 andere dagen bij mijn moeder inch'Allah!

Wat ik ook ben beginnen doen is veel groenten kopen en die dan snijden en in de vriezer is echt PRACKTISCH !!!

01-02-2013, 11:40


Dat met die groenten is indd erg praktisch!
Dit doe ik sindskort ook. Dan hoef je niet elke keer verse groente te gaan kopen. Want groente zijn gauw al niet meer goed.
Maar wat k dus ook doe doordeweeks is. Je haalt bij de Albert Heijn een zakje van Knorr daar staat opgeschreven: Ovenpasta Zalm.

Wat je nodig hebt:
Prei
Cherry tomaten
Finesse bleu band voor koken (flesje)
Geraspte kaas
Pasta Fussili Tri collore (dus die lange macaroni achtige dingen maar dan gekleurd groen/oranje)
Zalm of Pangasius filet (ikzelf doe altijd Pangasius niet snijden gwn zo laten en dan heel goed kruiden met Pepper,zout en eventueel viskruiden)

Je doet de prei wat aanbakken in olie.
daarna water in de pan en het zakje knor erbij doen.
Dan laten koken.
De pangasiusfille doe je alvast wassen en kruiden.
De pasta in de ovenschaal de Pangasiusfillet erop leggen dan het prei-mengsel eroverheen
dit bedek je met cherry tomaten en eroverheen de geraspte kaas dertig min in de oven. (in die dertig min doe je lekker de dingen die je nog moet doen in huis)
hier kan je twee dagen van eten.

01-02-2013, 11:43
Weet je het is gwn een kwestie van organisatie. maar echt knap van je ook met een kind gwn werken. Echt goed.

01-02-2013, 11:45

Citaat door Cosmopolitan22:
Dat met die groenten is indd erg praktisch!
Dit doe ik sindskort ook. Dan hoef je niet elke keer verse groente te gaan kopen. Want groente zijn gauw al niet meer goed.
Maar wat k dus ook doe doordeweeks is. Je haalt bij de Albert Heijn een zakje van Knorr daar staat opgeschreven: Ovenpasta Zalm.

Wat je nodig hebt:
Prei
Cherry tomaten
Finesse bleu band voor koken (flesje)
Geraspte kaas
Pasta Fussili Tri collore (dus die lange macaroni achtige dingen maar dan gekleurd groen/oranje)
Zalm of Pangasius filet (ikzelf doe altijd Pangasius niet snijden gwn zo laten en dan heel goed kruiden met Pepper,zout en eventueel viskruiden)

Je doet de prei wat aanbakken in olie.
daarna water in de pan en het zakje knor erbij doen.
Dan laten koken.
De pangasiusfille doe je alvast wassen en kruiden.
De pasta in de ovenschaal de Pangasiusfillet erop leggen dan het prei-mengsel eroverheen
dit bedek je met cherry tomaten en eroverheen de geraspte kaas dertig min in de oven. (in die dertig min doe je lekker de dingen die je nog moet doen in huis)
hier kan je twee dagen van eten.
Bedankt vr je tips lieverd

Ik zal eens zien of ze die in Belgie hebben !

Schat mag ik je als tip geven geen pangasius te kopen, wordt gekweekt blijkbaar en niet in nette omgeving

Pagina's : [1] 2