Bekijk volle/desktop versie : Er klopt IETS NIET!!!



03-01-2005, 16:09
Bij die ramp in azie, die filmpjes zie je tussen de krottenwijken gloednieuwe moskeeen en kerken staan. En die mensen zijn hartstikke arm????? Oftewel er is wel geld voor deze gebouwen maar niet om het volk voedsel en een normaal dak boven de hoofd te geven?

Ook is algemeen bekend dat dit gebied zo ie zo al vaak te kampen heeft met water-overlast...waarom steken ze daar niet geld in, om hun bevokling te beschermen tegen deze soort natuur-ramps?

03-01-2005, 17:23



Citaat door killalot:
Bij die ramp in azie, die filmpjes zie je tussen de krottenwijken gloednieuwe moskeeen en kerken staan. En die mensen zijn hartstikke arm????? Oftewel er is wel geld voor deze gebouwen maar niet om het volk voedsel en een normaal dak boven de hoofd te geven?

Ook is algemeen bekend dat dit gebied zo ie zo al vaak te kampen heeft met water-overlast...waarom steken ze daar niet geld in, om hun bevokling te beschermen tegen deze soort natuur-ramps?
Waarom staan onze steden vol met kerken en kathedralen die gebouwd zijn in een tijd toen de doorsnee burger (met zijn tienen) in een klein houten hokje sliep? Als je, als levenslange arme drommel, eeuwig geluk kan afkopen door je geërfde gouden ring aan één of ander geloof te schenken, dan is de verleiding m.i. heel groot. Nu maar hopen voor hen dat die hemel geen luchtspiegeling is. Eens de gelovigen daar noodgedwongen achterkomen, is het te laat om spijt te hebben.

04-01-2005, 12:49
kerk??? neee kerk zijn ook vernietig kijk maar heel goed

04-01-2005, 12:51
Ik weet niet wie gisteren die reportage over Indonesie in Nova heeft gezien, waarin werd verteld dat de lijken in de buurt van de moskee het eerste moeten worden opgeruimd .
Ook vertelde de iman daar dat volgens het geloof de doden niet mochten worden verbrand, maar dat ze alle overledenen eerst gingen wassen enz, toen de verslaggever vroeg of hij dan niet bang voor het uitbreken van ziektes was omdat dit nog een lange tijd in beslag zou nemen, herriep hij zich op zijn geloof.
Vind dit een beetje onmenselijk in deze omstandigheden.
Maar hij zou "zoeken" en overleggen met de schriftgeleerden of er misschien een uitzondering mogelijk was, hij was er echter bijna zeker van dat dit echter niet het geval is.

04-01-2005, 12:56



Citaat door Braezy:
Ik weet niet wie gisteren die reportage over Indonesie in Nova heeft gezien, waarin werd verteld dat de lijken in de buurt van de moskee het eerste moeten worden opgeruimd .
Ook vertelde de iman daar dat volgens het geloof de doden niet mochten worden verbrand, maar dat ze alle overledenen eerst gingen wassen enz, toen de verslaggever vroeg of hij dan niet bang voor het uitbreken van ziektes was omdat dit nog een lange tijd in beslag zou nemen, herriep hij zich op zijn geloof.
Vind dit een beetje onmenselijk in deze omstandigheden.
Maar hij zou "zoeken" en overleggen met de schriftgeleerden of er misschien een uitzondering mogelijk was, hij was er echter bijna zeker van dat dit echter niet het geval is.
ja dat is waar dode mensen moge niet verbrand
dode mensen hebben gevoel ze wacht tot begraven ,dode mensen zien en horen ons maar we zien hem en horen niet ,ziel zit in lichaamkleding tot begraven

04-01-2005, 13:01
Ja dat weet ik, wat dat betreft is de Islam gelijk aan het Joodse geloof.Geen crematies/wassen en begraven gewikkeld in een witte doek.
Maar ik vroeg me af wat in deze uitzonderlijke situatie belangrijker is, daar de eerste gevallen van cholera al gesignaleerd zijn in die regio.

04-01-2005, 13:38

Citaat door Braezy:
Ja dat weet ik, wat dat betreft is de Islam gelijk aan het Joodse geloof.Geen crematies/wassen en begraven gewikkeld in een witte doek.
Maar ik vroeg me af wat in deze uitzonderlijke situatie belangrijker is, daar de eerste gevallen van cholera al gesignaleerd zijn in die regio.
Maar mensen die daar aan sterven komen ook allemaal in de hemel hoor

04-01-2005, 13:42

Citaat door killalot:
Bij die ramp in azie, die filmpjes zie je tussen de krottenwijken gloednieuwe moskeeen en kerken staan. En die mensen zijn hartstikke arm????? Oftewel er is wel geld voor deze gebouwen maar niet om het volk voedsel en een normaal dak boven de hoofd te geven?

Ook is algemeen bekend dat dit gebied zo ie zo al vaak te kampen heeft met water-overlast...waarom steken ze daar niet geld in, om hun bevokling te beschermen tegen deze soort natuur-ramps?
Kortzichtig!

Wat religie aangaat zijn alle mensen gelijk, zich helemaal de schompers werken voor hun Tempel, Kerk of Moskee. Dat is niet het initiatief van de Geestelijkheid maar van de Mensen zelf, al dan niet veroorzaakt door indoctrinatie.

Zelfs in het meest armoedige land hebben de bewoners wel een gebedshuis gebouwd ondanks de honger en Elende, blijkbaar zijn er mensen die steun denken te hebben vanuit hun religie, daar is toch niets mis mee?

Ik denk dat lokale overheden meer schuld hebben dan de geestelijkheid in deze.

21-02-2005, 22:11

Citaat door Braezy:
Ja dat weet ik, wat dat betreft is de Islam gelijk aan het Joodse geloof.Geen crematies/wassen en begraven gewikkeld in een witte doek.
Maar ik vroeg me af wat in deze uitzonderlijke situatie belangrijker is, daar de eerste gevallen van cholera al gesignaleerd zijn in die regio.
inderdaad. en nu is er alweer een aardbevinbg geweest vanmorgen.