Bekijk volle/desktop versie : Card national laten vervangen door een pas? klopt dit??



27-01-2013, 02:02
Ik heb begrepen dat je de oude kaart moet vervangen door een pas, klopt dit? want mijn oude kaart is nog niet verlopen pas in mei 2013

klopt het dat je ook een tijdelijke brief mee krijg als bewijs dat de aanvraag nog in behandeling is? want heb al geboekt

kan iemand me helpen, mocht je er iets van weten laat het dan weten

gr. Leila

27-01-2013, 06:46


Dit klopt heb er verder niets aan toe te voegen. Je hebt antwoord gegeven op je eigen vragen. Ook al verloopt je pas in mei je moet hem alsnog vervangen. En ja je krijgt een papiertje mee daarmee kun jr naar Marokko

27-01-2013, 14:37
Klopt. Dat is al een tijdje zo.

28-01-2013, 04:04
ik hoorde namelijk heel wat anders, dat de pas vervangen kan worden totdat je andere kaart ongeldig is en gewoon gebruik kan maken tijdens het reizen?? weet iemand hiervan

28-01-2013, 08:45


nee is niet zo dat je het pas kunt vervangen als de andere ongeldig is.
je kunt je pas nu al vervangen. Ik heb mijn pas vervangen terwijl er nog jaren geldig was.
En ja je krijgt idd bewijs waarmee je marokko binnen komt.
Het duurt volgens mij 8 weken voordat je de nieuw pas krijgt.

In marokko deze vervangen duurt 10 dagen.

greetzzzz

08-02-2013, 01:59
Klopt niet reis nog steeds met de oude kaart dus geen pas. Men zegt wel dat je het MOET vervangen, maar zolang de kaart geldig is, kan je ermee reizen!!!

09-02-2013, 00:08

Citaat door Leila27jr:
Ik heb begrepen dat je de oude kaart moet vervangen door een pas, klopt dit? want mijn oude kaart is nog niet verlopen pas in mei 2013

klopt het dat je ook een tijdelijke brief mee krijg als bewijs dat de aanvraag nog in behandeling is? want heb al geboekt

kan iemand me helpen, mocht je er iets van weten laat het dan weten

gr. Leila




als je een Marokkaanse paspoort hebt dan heb je deze papiertje niet nodig (laissez passer) , la carte nummer staat in je paspoort .

Heb je geen Marokkaanse paspoort , en je bent eerder in Marokko geweest met je Nederlandse paspoort , controleer ergens laatste bladzijde of je een nummer tegenkomt (stempel of met de hand geschreven) , deze nummer die gebruiken ze altijd om jouw gegevens op hun computer naar voren te halen . Heb je een nieuwe Nederlandse paspoort en geen Marokaanse paspoort , dan kan je jouw lacarte nummer aan hun geven en dan halen ze jouw gegevens ook mee naar voren , Douane gaat misschien een beetje zeiken.................maar zeik maar lekker terug , laat ze maar wennen aan de nieuwe generatie die wel zijn rechten kent
de Laissez Passer is een achterhaalde idee die onze ouders (onwetend) ons geleerd hebben en de consulaat verdient hier geld aan .