Bekijk volle/desktop versie : ''De islam speelt geen rol in mijn rol als burgemeester''



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

27-01-2013, 00:15



Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam zal niet snel een taak weigeren omdat die niet in overeenstemming is met de islam. Dat zegt Aboutaleb vrijdag in een vraaggesprek met het [URL="http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/aboutaleb_islam_speelt_geen_rol_in_ambt_1_709850"][COLOR=#000000]Reformatorisch Dagblad[/URL] waarin hij bij wijze van uitzondering uitvoerig ingaat op zijn religie.[/FONT][/COLOR]
[FONT=Arial]Aboutaleb ziet zichzelf als een serieuze moslim die elke dag de vijf verplichte gebeden volbrengt. Ook houdt hij zich aan de vastenmaand ramadan en eet hij altijd halal.[/FONT]
[FONT=Arial]Zijn religieuze overtuiging staat echter los van zijn functioneren als burgemeester, stelt hij in het [URL="http://www.refdag.nl/achtergrond/onderwijs-samenleving/ahmed_aboutaleb_berberjongen_wordt_burgemeester_1_ 710017"][COLOR=#000000]interview[/URL]. Daarom zal Rotterdam nooit „last” hebben van zijn geloof…

bron:http://www.maghreb.nl/2013/01/26/islam-speelt-geen-rol-in-mijn-functioneren-als-burgemeester/

[/COLOR]

27-01-2013, 01:39


Raar stuk tekst.

27-01-2013, 02:41

Citaat:
''De islam speelt geen rol in mijn rol als burgemeester''
Met andere woorden is hij tijdens zijn werk geen moslim.

27-01-2013, 03:29
zo hoort het !politiek moet los staan van relegie.

27-01-2013, 03:33


Hij is dus een seculier, religie en staat gescheiden, secularisme is zijn religie, een gristelijk niet-Islamitisch concept.

27-01-2013, 06:41
hij zou ook kunnen zeggen: ik ben moslim en islam is mijn geloof. mijn beroep is burgemeester en een ieder die dat niet bevalt heeft pech en kan zich beklagen. goed onderbouwde argumenten kan ik over in discussie treden voor de rest bekijken jullie het maar fijn.

salama

27-01-2013, 08:38
Misschien is dat het gene wat hij verkeerd doet!
Als hij de islam eens mee neemt naar de problemen in Rotterdam zuid ( of was het west??)
Moehiem de islam is vaak de oplossing voor alles.

27-01-2013, 08:45

Citaat door Simssima:
Misschien is dat het gene wat hij verkeerd doet!
Als hij de islam eens mee neemt naar de problemen in Rotterdam zuid ( of was het west??)
Moehiem de islam is vaak de oplossing voor alles.
dat kan je hier in NL niet maken.
voordat je weet krijg je de media, politici over je heen
dat hij als een marokkaan op zo een positie zit is al eigenlijk raar.
als hij zijn geloof de islam erbij gaat halen dan roept hij alleen problemen op zich af.

hij pakt het goed aan
geloof en werk gescheiden houden van elkaar
thuis als moslim bidt hij zij gebeden, eet hij hallal, vast in de maand Ramadan en probeert goed te doen als mens.
op werk moet hij zijn functie goed uitoefenen.

27-01-2013, 08:57
Wie kan aan de rest van dat artikel komen?

27-01-2013, 08:58

Citaat door stranger1001:
dat kan je hier in NL niet maken.
voordat je weet krijg je de media, politici over je heen
dat hij als een marokkaan op zo een positie zit is al eigenlijk raar.
als hij zijn geloof de islam erbij gaat halen dan roept hij alleen problemen op zich af.

hij pakt het goed aan
geloof en werk gescheiden houden van elkaar
thuis als moslim bidt hij zij gebeden, eet hij hallal, vast in de maand Ramadan en probeert goed te doen als mens.
op werk moet hij zijn functie goed uitoefenen.
Hoe kan je geloof wegcijferen om het goede te doen in de ogen van de Nederlanders.
Dat lijkt mij een moeilijk bestaan,

27-01-2013, 09:09

Citaat door Simssima:
Hoe kan je geloof wegcijferen om het goede te doen in de ogen van de Nederlanders.
Dat lijkt mij een moeilijk bestaan,
is het niet

je kan soms dingen doen zonder een naam te geven.

dat is waarschijnlijk de oplossing van zijn probleem.

persoonlijk denk ik dat hij ook niet veel bezig is met de islam
behalve zijn verplichtingen na te komen

27-01-2013, 09:19

Citaat door stranger1001:
is het niet

je kan soms dingen doen zonder een naam te geven.

dat is waarschijnlijk de oplossing van zijn probleem.

persoonlijk denk ik dat hij ook niet veel bezig is met de islam
behalve zijn verplichtingen na te komen
Wij handelen allemaal in de naam van de islam , zie jij ons iedere handeling roepen dat het in de naam van de islam is.(zachtjes fluister je bi ismielah)
Je intenties komen toch van binnenuit, aan het einde van de dag zullen we blij zijn als de problemen opgelost zijn.
Welke middelen er zijn gebruikt is niet belangrijk, wat er toe doet is dat de problemen zijn opgelost.

27-01-2013, 09:29



Citaat door Simssima:
Wij handelen allemaal in de naam van de islam , zie jij ons iedere handeling roepen dat het in de naam van de islam is.(zachtjes fluister je bi ismielah)
Je intenties komen toch van binnenuit, aan het einde van de dag zullen we blij zijn als de problemen opgelost zijn.
Welke middelen er zijn gebruikt is niet belangrijk, wat er toe doet is dat de problemen zijn opgelost.
heb je gelijk in
maar hij kiest er niet voor
respecteer dat dan...

27-01-2013, 09:32
Als een christelijke politicus door een christelijke krant wordt geïnterviewd is het juist een pre als christelijkheid terug te zien is in hun werk. De het binnenvallen van Irak was gewoon een kruistocht voor Balkenende.

Fijn te horen dat Aboutaleb zijn geloof beleefd als een kamerjas.

27-01-2013, 09:44

Citaat door Fhamator:
Als een christelijke politicus door een christelijke krant wordt geïnterviewd is het juist een pre als christelijkheid terug te zien is in hun werk. De het binnenvallen van Irak was gewoon een kruistocht voor Balkenende.

Fijn te horen dat Aboutaleb zijn geloof beleefd als een kamerjas.
hij wilt het zo....dus laat het dan maar zo

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28