Bekijk volle/desktop versie : Ik wil graag trouwen.., maar



26-01-2013, 14:51

Salem, wilde je zo graag trouwen maar wordt je steeds door bepaalde zaken tegengehouden? Wilde je graag trouwen maar wordt je elke keer verrast door problemen die ervoor zorgen dat je blij werd gemaakt met een dode mus ?
Ben je al eerder verloofd of getrouwd geweest en wil je weer trouwen maar lukt het maar niet?

Als eerste moet je weten dat het exact al bepaald is of je gaat trouwen en zo ja waneer je gaat trouwen en met wie je gaat trouwen. Ook is het al bepaald of je zal hertrouwen.

We willen allemaal die ene perfecte partner, maar zijn we er wel klaar voor om ons leven met degene te delen?

Ben jij er klaar voor? Vaak krijg ik mailtjes van jongeren van 16, 17, 18 die willen trouwen en dan stel ik ze de volgende vraag : ben je er klaar voor ? Besef je dat je een verantwoordelijke keuze gaat maken?

Allah subhan wa taella weet namelijk wel of je er klaar of niet klaar voor bent, indien je er niet klaar voor bent omdat je bepaalde “missies” in je leven nog moet uitvoeren zoals school, werk, huis, geld, geloof, reizen of wat dan ook dan kun je hoog of laag springen maar je zult obstakels tegenkomen tot je je “missies” heb voltooid en dan pas is de weg naar trouwen voor je geopend, hoe graag je het ook wilt.

Trouwen is geen spel, stel je wilt iemand zo graag en degene wilt je ook en jullie willen trouwen, maar de zaken zijn nog niet op orde, je wilt de zegeningen van Allah subhan wa taella ontvangen dan dien je niet het haram te leven, als echte man vraag je haar hand of als vrouw laat je je hand vragen en gaan jullie verloven , al zijn jullie een aantal jaren verloofd, alles is beter dan het haram.

Misschien ben je nog jong, maak dan eerst je school af, echt belangrijk, zoek werk en ga sparen, wordt volwassen, wordt serieus, “how you do anything is how you do everything” , dus als je nu alleen aan het rotzooien bent dan is de kans groot dat je later ook zo wordt behalve als je gaat veranderen.

Je bent niet te oud om te trouwen, velen vechten tegen de klok, vooral vrouwen, ze zijn 23, 24, 25 etc. en ze voelen dat ze NU snel moeten trouwen, o jee vergaat dan de wereld als je op je 30ste niet bent getrouwd?

Laat je ouders maar tegen je zeggen: ga snel trouwen, laat je vriendinnen of andere al getrouwd zijn, waarom ben jij te oud ? Bang om oud te zijn om kinderen te krijgen? Als Allah subhan wa taella wil krijg je zelfs op je 40ste kinderen, dus vecht niet tegen de klok, vecht niet tegen de gedachten dat je al te oud bent. Denk ook niet dat geen enkel man je wil, er zijn genoeg mannen die een vrouw willen die 30+ is.

Voor zij die gescheiden zijn.., jullie zijn puur beproefd, het was bestemd, zeg nooit ik wil nooit meer trouwen, alle mannen zijn hetzelfde, alle vrouwen zijn hetzelfde, nee, ergens loopt hij of zij rond zonder dat je het weet, heb vertrouwen in je Schepper, vergeet je verleden, vergeet de pijn van de scheiding, jij kunt weer inshallah trouwen, je hoeft niet te weten HOE of WANNEER maar heb vertrouwen, geloof me, heb vertrouwen.

Als je geen maagd meer bent door fouten of door een misbruik denk dan niet dat niemand je meer wilt, het gaat niet om je maagdelijkheid maar om je hart, je hoeft niet bang te zijn dat je partner erachter komt en dat het huwelijk wordt afgeblazen want als Allah subhan wa taella wil dan zal Hij alles perfect laten verlopen, heb vertrouwen.

Okay als jij wil trouwen dan moet je het volgende doen:

1. Doe Dua (smeekbeden) , vraag Allah subhan wa taella om iemand die goed voor je is, neem iemand om zijn of haar geloof, om de innerlijkheid, natuurlijk willen we allemaal wel iemand die er goed uitziet, uiterlijk vergaat. het geloof verbind je, voel je niet lelijk of voel je niet dat niemand je wil, geloof me je kunt echt iemand krijgen, vertrouw op je Schepper.

2. Laat het gaan , ga naar school, ga werken, ga geld sparen, ga aan je geloof werken, als jij er klaar voor bent zal Allah subhan wa taella tot de datum en tijdstip degene in je leven laten komen.

Maar er zit een MAAR aan vast, je kunt beproefd worden met valse hoop, pijn, verdriet, leugens, haram zaken , dus weet dat wanneer het moment aanbreekt dat je de dua doet dat alles in werking kan worden gesteld, alles kan mis gaan, het kan stil zijn, mensen komen op je pad die roddelen, alles kan maar weet dat het slechts een test is.

Niemand kan je dwingen om te trouwen en niemand kun je dwingen om met je te trouwen, trouwen is een vrije keuze, indien je ouders je willen laten dwingen om te trouwen met iemand weet dat het haram (verboden) is, het staat ook in de Koran, ze mogen je wel aan iemand voorstellen maar alleen JIJ mag de keuze maken, en soms lijkt iemand niet leuk voor je maar degene zal een zegeningen zijn, en soms lijkt iemand leuk voor je maar degene zal een ramp voor je zijn, wees dus sterk en maak de juiste keuze.

Trouwen is simpel, maar een huwelijk vasthouden en alle zegeningen behouden die Allah subhan wa taella aan je heeft geschonken is zwaar, dus wees sterk.

Als jij nu een relatie hebt terwijl je weet dat dit niet is toegestaan vraag jezelf dit even af : is dit het waard? Als dit serieus is waarom ben ik nog niet verloofd? Waarom ben ik nog niet getrouwd? Wil ik de zegeningen? Heb ik spijt? Hoe kan ik het rechtzetten?

Als jij wilt trouwen onthoud dan het volgende: trouwen is een verbintenis, een verbintenis tussen 2 schepsels van God, een erecode van respect, barmhartigheid, eerlijkheid en liefde , dus als jij vind dat jij er niet klaar voor bent, zorg dan dat je eraan werkt, werk eraan zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Succes !

Insja’Allah to your success![/CENTER]