Bekijk volle/desktop versie : Het verblijf van de Kuffar in het Arabische Schiereiland (o.a "Saudi" Arabië)



Pagina's : [1] 2

26-01-2013, 02:04


[SIZE=3" -->Vraag:[/SIZE]
[SIZE=2][FONT=book antiqua]
Er heeft ons een vraag bereikt van enkele bewoners vanuit het eerbare Al-Qoeds (Jeruzalem), die gaat als volgt:
“Edele Sheikh Hamood ibn ‘Uqla As-Shu’aybi, moge Allah [سبحانه وتعالى] u beschermen. Wat is het oordeel betreffende het verblijf van Joden en Christenen en polytheïsten op het Arabische Schiereiland? En wat is het oordeel over hun verwerving van onroerend goed en woningen? Wordt er niet gevreesd dat hun bezit van onroerend goed een bezetting wordt zoals dat in het verleden is gebeurd en zoals in Palestina?
Voorzie ons van een Fatwa, moge Allah [سبحانه وتعالى] u belonen met het goede.”[/FONT][/SIZE]


Het antwoord:

[SIZE=2][FONT=book antiqua]Alle Lof behoort toe aan Allah, de Heer der werelden, en moge de zegeningen en de vrede rusten op de meest edele der Profeten en gezondenen, onze Profeet Mohammad, en op zijn familie en zijn metgezellen. Vervolgens dit.
De Fuqahaa [Juristen] en ‘Ullama [Geleerden] wiens woord serieus wordt genomen, zijn het er over eens dat het niet is toegestaan dat de Joden, Christenen en Moeshrikeen [polytheïsten] zich vestigen in het Arabische Schiereiland; geen permanente vestiging, noch een tijdelijke vestiging. Er zijn echter enkele ‘Ullama die van mening zijn dat het hen is toegestaan om drie dagen te verblijven in het geval van noodzaak. En het is geen enkele Moslim toegestaan om hen toestemming te geven [om het Schiereiland] binnen te komen om zich er te vestigen, en hierbij bouwen wij op de Sahih Ahadith die over zijn geleverd van de Profeet [صلى الله عليه وسلم] en de bevestigde Athaar die zijn overgeleverd van de Sahabah [رضي الله عنهم].
En tot die bewijzen behoort, Ibn ‘Abbaas [رضي الله عنه] heeft overgeleverd; dat de Profeet [صلى الله عليه وسلم] vóór zijn dood de opdracht gaf tot drie dingen [waaronder]: “Verdrijf de polytheïsten uit het Arabische Schiereiland.” [Sahih Al-Boekhari & Moeslim]
En ook wat is overgeleverd via Aboe Zubayr, dat hij Djaabir ibn ‘Abdillah heeft horen zeggen: ‘Omar ibn Al-Khattab [رضي الله عنه] heeft aan mij verteld, dat hij de Boodschapper van Allah [صلى الله عليه وسلم] heeft horen zeggen: ”Jullie moeten zeer zeker de Joden en de Christenen uit het Arabische Schiereiland verdrijven, totdat er niemand in overblijft dan een Moslim.” [Sahih Moeslim]
En daartoe behoort ook hetgeen wat is overgeleverd via Mohammad ibn Ishaaq, die zei: ”Saalih ibn Kaysaan heeft aan mij overgeleverd, van Az-Zuhrie, van ‘Ubaydullaah ibn ‘Abdillah ibn ‘Utbah, van ‘Aisha [رضي الله عنها], dat zij zei: “Het laatste wat de Boodschapper van Allah [صلى الله عليه وسلم] opdroeg, was dat hij zei: ”Er mogen in het Arabische Schiereiland geen twee religies overblijven.” [Musnad Imam Ahmad]
En het is overgeleverd van Aboe Hurayra [رضي الله عنه], dat die zei: “Wij bevonden ons eens in de moskee, toen de Boodschapper van Allah [صلى الله عليه وسلم] naar ons toekwam en zei: ‘Ga naar de Joden.’ Daarop trokken wij er met hem op uit, totdat wij kwamen bij het huis van Al-Madraas. De Profeet [صلى الله عليه وسلم] ging rechtop staan en riep: ‘O Joden, word Moslim, dan zullen jullie veilig zijn!’ Daarop zeiden zij: ‘U heeft de boodschap overgebracht, oh Aboel-Qaasim!’ Hij [de Profeet] zei: ‘Dat is wat ik wil’, waarna hij [zijn oproep] voor een tweede maal deed. Daarop zeiden zij wederom: ‘U heeft de boodschap overgebracht, oh Aboel-Qaasim!’ Vervolgens zei hij [de Profeet] het voor een derde keer, en zei: ‘Weet dat de aarde toebehoort aan Allah en Zijn Boodschapper, en ik wil jullie verdrijven. Dus wie van jullie nog iets van zijn bezittingen vindt, laat hem dat dan verkopen. En zoniet, weet dan dat de aarde toebehoort aan Allah en Zijn Boodschapper.” [Sahih Al-Boekhari & Moeslim]
En deze teksten, en andere die ik hier niet genoemd heb, zijn duidelijke bewijzen dat het niet is toegestaan voor de Joden, Christenen en andere ongelovigen, om te blijven in het Arabische Schiereiland. En dit is, zoals je kunt zien betrouwbaarheid, openhartigheid en duidelijkheid van de betekenis en de regelgevingen. Aangezien het niet mogelijk is deze [bewijzen] aan te vechten door het zwak te verklaren, of er een valse interpretatie aan te geven of te beweren dat het is opgeheven door latere openbaringen. En dat is omdat het is overgeleverd in de Sahihayn [Al-Boekhari & Moeslim], sommige ervan in Al-Musnad, en sommige in de Sunan.
En de ‘Ullama zijn het er over eens dat daar waarover Al-Boekhari & Moeslim het eens zijn, de zekere kennis verklaart, omdat de Oemma het ontvangen heeft met acceptatie en geloof erin. Er is dus geen ruimte om datgene aan te vechten waarover Al-Boekhari & Moeslim het eens zijn. Wat betreft het punt dat het niet mogelijk is hier een valse interpretatie aan te geven: dat is vanwege de uitdrukkelijkheid van de woorden en de duidelijkheid ervan. Het is een heilige tekst over dit onderwerp, waarvan de woorden geen andere betekenis dragen dan de letterlijke betekenis ervan. En bij dat soort teksten zijn de ‘Ullama van Usool en andere ‘Ullama van mening dat het niet correct is er een andere interpretatie aan te geven. Dat van de teksten waarvan het is toegestaan een interpretatie te geven, is dat waarvan de woorden twee betekenissen kunnen dragen, waarna er één van deze twee [betekenissen] als de sterkere wordt verkozen, omwille van een aanwijzing die er mee gepaard gaat.
En wat betreft het feit dat het een wetgevende tekst is die niet kan zijn afgeschaft door latere teksten: Dit is omdat de Profeet [صلى الله عليه وسلم] het bevel en de opdracht gaf om hen te verdrijven uit het Arabische Schiereiland aan het einde van zijn leven, zoals we reeds zagen in de overlevering van ‘Aisha [رضي الله عنها], waarin zij zei:“Het laatste wat de Boodschapper van Allaah [صلى الله عليه وسلم] opdroeg, was dat hij zei: ”Er mogen in het Arabische Schiereiland geen twee religies overblijven.”
Dus als de zaak zo zit, dan bestaat de bewering dat het is afgeschaft door een latere tekst niet, vanwege de kennis over het late tijdstip waarop de Profeet [صلى الله عليه وسلم] dat zei.
Dit is wat er in verband staat met de uiteenzetting over de regelgeving over het verblijven van de Joden en de Christenen op het Arabische Schiereiland, zonder dat zij onroerend goed bezitten aan woningen, boerderijen en landgoederen. En wie meer wenst te weten over deze kwestie, laat hem kijken in mijn boek “Al-Qaul Al-Mukhtar fi Hukm Al-Isti’anah bil Kuffaar.”

Wanneer hen [Joden, Christenen en de Moeshrikeen] wordt toegestaan om vastgoed te bezitten, dan komen daaruit verscheidene verdorvenheden voort op religieus, sociaal en economisch gebied, waaronder:
De botsing met de heilige teksten die het verbieden dat zij in het Arabische Schiereiland verblijven, want wanneer zij bezit mogen hebben, baant dat de weg voor hun permanente verblijf erin.
Wanneer zij verblijven in hun bezittingen, zullen zij weldra de macht over de Moslims hebben en over hen heersen en hen kwaad berokkenen.
Sommige mensen van het Boek van onder de Joden en de Christenen hebben een historisch streven naar sommige delen van het land, zoals Khaybar, Fidak, Taymaa’, Al-Madinah Al-Munawwarah [Medina] en Nadjraan, en streken in Jemen. Men dient dus te vrezen dat er uit hun bezit van gedeeltes van deze streken een bezetting voortvloeit, zoals zij dat gedaan hebben in Palestina.
Hun bezit van onroerend goed leidt tot een verborgen normalisering van de betrekkingen met de Joden, aangezien het bekend is dat sommige grote bedrijven in Joodse handen zijn.
Dat zij, wanneer zij onroerend goed gaan bezitten, dat zij dan toeristische en sociale bronnen van recreatie zullen eisen, en dit zijn haram [verboden] bronnen van recreatie, zoals chalets, theaters en bioscopen, omdat dat een onderdeel vormt van hun Westerse levensstijl. En zij zullen hun bedrijven exploiteren op haram commerciële manieren, zoals door transacties met rente en het alsmaar uitbreiden daarvan, en het verschijnen van verzekeringsmaatschappijen, in al hun haram soorten.
Bovendien zullen deze buitenlandse bedrijven weldra werken overeenkomstig hun eigen politiek, regels en beginselen, en niet overeenkomstig de Shari’ah. Derhalve zullen ze weldra eisen dat ze uitgezonderd worden van de wetten van de Shari’ah, en zij zullen er naar streven te ontkomen aan de Shari’ah van Mohammad [صلى الله عليه وسلم].
Wanneer deze ongelovigen toe wordt gestaan onroerend goed te bezitten en te investeren in handelsbedrijven, dan zal daaruit een verspreiding voortvloeien van misdaden in al haar soorten, met name de georganiseerde misdaad, de verspreiding van smokkel, de verkoop van drugs, prostitutie en andere zaken.
Tot zover, en we vragen Allah [سبحانه وتعالى] om Zijn Religie te helpen en Zijn Woord de overhand te laten krijgen. Waarlijk, Hij is over alle dingen Machtig. O Allah, zegen onze Profeet Mohammad, en zijn huishouden en metgezellen, en laat de vrede over hen komen.

26-01-2013, 02:16


DE COMMITEE VAN GROTE GELEERDEN HEBBEN HEM VERWORPEN EN HIJ WORD GEKEND ALS EEN KHAARIJIE

The Council of Senior Scholars rejects the "fatwa" of Hamood al-'Uqlaa ash-Shu'aybee...

Earlier today, Fatwa-Online was informed that:

The Council of Senior Scholars in Saudi Arabia considers the "fatwa" of Hamood al-'Uqlaa ash-Shu'aybee in which he spoke about the "al-Qaa.idah" movement of Usaamah ibn Laadin "not worthy of adhering to."

The Council went on to clarify that "Hamood al-'Uqlaa is a graduate from the Faculty of Sharee'ah, and was also previously a teacher at the Ma'had al-'Ilmee (Knowledge Institute) in Riyadh, and then later a teacher at the Faculty of Sharee'ah itself. He then transferred to the Faculty of Sharee'ah in Qaseem where he entered retirement due to his old age, in accordance with the law (of the land)."

The Council added regarding al-'Uqlaa "...that his fataawa are extremely out of focus, especially this fatwa in which he has declared the permissibility of spilling the blood of innocent people."

The Council stressed that "ash-Shu'aybee has no right to pass fataawa, and that he never previously held such a position. It also stressed that the passing of a fatwa is not accepted except from one who is suitably qualified and prepared with complete knowledge of the Sharee'ah and its evidences."

26-01-2013, 02:19
Question: Who is Hamood ash-Shu'aybee and is he from the Kibaar al-'Ulemaa. (major scholars) of Saudi Arabia?

Response: al-hamdu lillaah. Hamood ash-Shu'aybee is not from the major scholars. And he is not from the ahlul-'ilm (people of knowledge) who adhere to the nusoos (the text of the Qur.aan and the Sunnah) and understand it as the scholars understand it and he is not from the ahl adh-Dhikr (people of knowledge). We know him and the people of his land know him O Muslims, and they are more aware of him. It is not as the corrupt media believe. You find them taking his fatwa and those who are similar to him and propagate it and contrive that he is from the major scholars; and if the major scholars themselves pass a fatwa or those who are suitably qualified, you find the corrupt media and in particular those via satellite continue to propagate the fatwa of Hamood ash-Shu'aybee without referring to the fatwa of those who have more right from the major scholars. By doing this, they are conferring upon the ummah that the major scholars are not to be adhered to, rather Hamood ash-Shu'aybee and the likes of him are the ones to refer to for fataawa.

Therefore, the corrupt media are in actual fact opposing the major scholars just as the ignorant ones do.

So you find the irhaabiyoon (the terrorists/mischief makers) are really the enemies of the scholars and their fitnah begins with disrespecting and spreading evil speech about the scholars which subsequently leads them to disrespecting and spreading evil speech about the rulers, thereby achieving their objective from their fitnah.

You will find the scholars have (appropriately) refuted those who have disrespected the scholars and the rulers and spread evil speech about them. In doing so, they have highlighted the corruptness of such people and their total misguidance, and their lack of understanding issues according to the Qur.aan and the Sunnah.

So this man (Hamood ash-Shu'aybee) remains unknown, keeping a low profile until such time that fitnah appears. So at this time he makes himself known. Sadly, that which the Prophet (sal-Allaahu `alayhe wa sallam) has said applies to him (Hamood ash-Shu'aybee) and the likes of him:

((Whoever makes himself apparent at the times of fitnah, then their fitnah will be apparent to them))

Then it is important to understand this, that our aim is not centered around (Hamood) ash-Shu'aybee or other than him, except the success of Islaam and the truth and adherence upon the guidance of our Prophet Muhammad (sal-Allaahu `alayhe wa sallam). By Allaah, if the truth was with him, then we would not have spoken even a word. However, he has passed by the truth and has not adhered to the straight path. Sadly, we have become very used to this of him.

When the Mufti (Shaykh 'Abdul-'Azeez Aal ash-Shaykh) of this land and the Chief Justice of the Supreme Judiciary Council (Shaykh Saalih al-Lehaydaan) had spoken about these issues, it was upon him to fear Allaah and not put himself forward and refute their statements and disrespect them and claim them to be ignorant as we have seen from his fatwa. They are not like this, rather, they are from the ahlul-'ilm (people of knowledge) and the ahlul-fiqh (people of understanding) and they are the ones who judge according to the scales of the Qur.aan and the Sunnah in accordance with the manhaj of Ahlus-Sunnah wal-Jamaa'ah. And they are, inshaa.-Allaah, free from corruption, misguidance and evil.

26-01-2013, 02:26

26-01-2013, 02:35



Citaat door halimaaaaaaaaa:
Zijn de overleveringen van de Porofeet vrede zeij met hem ook weerlegd door deze mensen?[/SIZE" -->
[SIZE=3][COLOR="#0000CD"]
DE OVERLEVERINGEN VAN DE PROFEET VREDE ZIJ MET HEM ZIJN DE WAARHEID EN EEN OPENBARING VAN ALLAH DE VERHEVENE ALLEEN HET FEIT DAT ONWETENDE HOOFDEN (LEIDERS) GEVRAAGD WORDEN OVER EEN KWESTIE IN DE ISLAM, BRENGT HET RESULTAAT MET ZICCH MEE DAT ZIJ DIE LEIDERS AFDWALEN WAARDOOR ZE ANDEREN DOEN AFDWALEN ZOALS U.

DIT STAAT TEKSTUEEL GESCHREVEN OP GEZAG VAN ABDOELLAAH IBN 'AMR MOGE ALLAH TEVREDEN MET HEN BEIDE ZIJN AMEEN DAT DE BOODSCHAPPER VREDE ZIJ MET HEM ZEI:

"Allah neemt de kennis niet weg door het (abrupt) weg te nemen van de dienaren, maar Hij neemt de kennis weg door de geleerden terug te nemen (laten overlijden). Wanneer er geen geleerden meer zijn overgebleven, zullen de mensen onwetenden als leiders aanstellen. Men zal hen dan vragen stellen waarna zij fatwa’s uitspreken zonder kennis te hebben, waardoor zij afdwalen en anderen laten afdwalen."

Ibn 'Abbaas zei: "Weten jullie hoe de verdwijning van kennis zal geschieden?" Wij zeiden: "Nee." Hij zei: "Door de verdwijning van de geleerden." Het verdwijnen van de geleerden betekent de ondergang van de mensen. Aboe Djanaab zei: "Ik vroeg aan Sa'eed Ibn Djubair: 'O Aboe 'Abdellaah, wat is het teken van de ondergang van de mensen?' Hij zei: 'Het overlijden van hun geleerden.'


De redding van de mensen is verbonden aan de aanwezigheid van de geleerden. Wanneer de geleerden komen te verdwijnen, zullen de mensen ten onder gaan. zo staat het geschreven.[/COLOR]

26-01-2013, 02:41
Asainou2, maar de hadiths zijn er toch? Ben je het ermee eens of niet wat er in die fatwa staat? Dat de fatwa afkomstig is van een geleerde die volgens jou wordt verlopen laten we even links liggen.

26-01-2013, 03:00

Citaat door asainou2:
[COLOR="#0000CD"]
DE OVERLEVERINGEN VAN DE PROFEET VREDE ZIJ MET HEM ZIJN DE WAARHEID EN EEN OPENBARING VAN ALLAH DE VERHEVENE ALLEEN HET FEIT DAT ONWETENDE HOOFDEN (LEIDERS) GEVRAAGD WORDEN OVER EEN KWESTIE IN DE ISLAM, BRENGT HET RESULTAAT MET ZICCH MEE DAT ZIJ DIE LEIDERS AFDWALEN WAARDOOR ZE ANDEREN DOEN AFDWALEN ZOALS U.

DIT STAAT TEKSTUEEL GESCHREVEN OP GEZAG VAN ABDOELLAAH IBN 'AMR MOGE ALLAH TEVREDEN MET HEN BEIDE ZIJN AMEEN DAT DE BOODSCHAPPER VREDE ZIJ MET HEM ZEI:

"Allah neemt de kennis niet weg door het (abrupt) weg te nemen van de dienaren, maar Hij neemt de kennis weg door de geleerden terug te nemen (laten overlijden). Wanneer er geen geleerden meer zijn overgebleven, zullen de mensen onwetenden als leiders aanstellen. Men zal hen dan vragen stellen waarna zij fatwa’s uitspreken zonder kennis te hebben, waardoor zij afdwalen en anderen laten afdwalen."

Ibn 'Abbaas zei: "Weten jullie hoe de verdwijning van kennis zal geschieden?" Wij zeiden: "Nee." Hij zei: "Door de verdwijning van de geleerden." Het verdwijnen van de geleerden betekent de ondergang van de mensen. Aboe Djanaab zei: "Ik vroeg aan Sa'eed Ibn Djubair: 'O Aboe 'Abdellaah, wat is het teken van de ondergang van de mensen?' Hij zei: 'Het overlijden van hun geleerden.'


De redding van de mensen is verbonden aan de aanwezigheid van de geleerden. Wanneer de geleerden komen te verdwijnen, zullen de mensen ten onder gaan. zo staat het geschreven.[/COLOR][/SIZE]
Deze kan ik vooral op jou toepassen, lees deze overlevering goed:

De Profeet zei:"Voorwaar Allah zal de kennis, nadat hij die jullie heeft gegeven, niet in (één keer) wegrukken, maar hij zal haar van hen wegnemen door de geleerden weg te nemen en daarmee ook hun kennis. Daarna zullen slechts onwetende mensen overbijven, zij zullen om Fatwa's gevraagd worden, waarna zij Fatwa's zullen geven die gebaseerd zijn op hun mening. En daardoor dwalen zij af en laten ze anderen afdwalen. [Bukhari]

Zover ik weet heeft deze Sheikh bewijzen gegeven uit de Soennah, en is dit niet op zijn mening gebaseerd.

Walakin Ghair. Jij mag van jou geleerden Moslims geen Salaam geven. En dan kom je met deze overlevering af.

26-01-2013, 15:01

Waar is Al-Wala Wa'l Bara - Sheikh Mohammad ibn Saalih Al-'Uthaymeen Rahimahu Allah:


الشيخ محمد بن صالح العثيمين - ‫أين الولاء و البراء؟

[video=youtube;IIzzuRrNKUY]http://www.youtube.com/watch?v=IIzzuRrNKUY[/video]
http://www.youtube.com/watch?v=IIzzuRrNKUY




Hoor in deze video van Sheikh Al-Uthaymeen Rahimahu Allah hoe hij aan het begin zijn afschuw uitspreekt over de aanwezig van Nasarah op het Arabische Schiereiland en ook kritiek uit op de Tawageeth, en ten tweede ingaat op zaken zoals zoals de Mu-tamar die werd gehouden in Mekka een paar jaar terug om dichter tot andere religies te komen [Hiwaar Al-Adyaan].

11-02-2013, 09:23
Gelukkig is er hier geen profeet die zegt dat moslims niet in Nederland mogen wonen. Men zou dat zeer onrechtvaardig vinden.
Het zou tegen de elementaire mensenrechten in gaan.

11-02-2013, 09:25

Citaat door forfait:
Gelukkig is er hier geen profeet die zegt dat moslims niet in Nederland mogen wonen. Men zou dat zeer onrechtvaardig vinden.
Het zou tegen de elementaire mensenrechten in gaan.

11-02-2013, 09:32

Citaat door halimaaaaaaaaa:
Wilders heeft geen rechtskracht. De situatie in het niet-islamitische Nederland is daarmee heel wat voorbeeldiger dan die welke jij in Saoedie-Arabie wenst.

11-02-2013, 09:36

Citaat door forfait:
Wilders heeft geen rechtskracht. De situatie in het niet-islamitische Nederland is daarmee heel wat voorbeeldiger dan die welke jij in Saoedie-Arabie wenst.

11-02-2013, 09:39



Citaat door forfait:
Wilders heeft geen rechtskracht. De situatie in het niet-islamitische Nederland is daarmee heel wat voorbeeldiger dan die welke jij in Saoedie-Arabie wenst.
Laten we zeggen Wilders komt aan de macht in NL, en iemand met mijn Ideeën komt aan de macht in Arabië. Er zal geen verschil zijn. Wilders zal ons, de Moslims die de "radicalen" genoemd worden hier niet toelaten. En wij zullen jou types niet toelaten op onze propere gronden. [/SIZE]

11-02-2013, 10:03
forfait ben jij een jood?

11-02-2013, 10:37

Citaat door halimaaaaaaaaa:
Je lijkt Wilders wel.

Pagina's : [1] 2