Bekijk volle/desktop versie : Tips voor stof in huis



25-01-2013, 18:04
Dames,

Ik heb zwarte laminaat in huis en wordt letterlijk gek van de stof die er elke dag op te zien is. Ik stofzuig elke dag en soms meerdere malen op de dag. Dweilen doe ik om de dag en verder stof ik elke dag mijn meubels af.

Elke ochtend bij het opstaan schrik me zelf een hoedje van de laag stof die er weer op de grond ligt. Ben het een beetje zat en heb de neiging om die .... laminaat eruit te halen. Maar dat is natuurlijk niet de oplossing.

Dus vraag ik mij af of er dames zijn die tips hebben hoe ik mijn huis stofvrij kan houden. Ik las ergens op het internet om vloerkleden te gebruiken??

Nou alle tips zijn welkom :-)

25-01-2013, 18:09


Nou als je elke dag dweilt, dan weet ik zeker dat er geen stof te zien zal zijn.

25-01-2013, 18:11
Dweilen is niet goed voor laminaat. ik heb de tip gekregen om dit maar 1 maal in de week te doen.. Maar goed dat vind ik zelf veel te weinig, dus doe ik het om de dag.

Ik heb een tijdje geprobeerd om elke dag te dweilen, maar dat helpt dus ook niet.. Ligt echt niet aan het dweilen

25-01-2013, 18:13
hey meid

de kleur zwart neemt heel snel stof. Ik heb hier meubels staan die zwart zijn en moet elke dag afstoffen omdat je de stof zo snel ziet... pff het komt gewoon door die kleur! dus jij hebt die probleem ook!

25-01-2013, 18:18


Ik ken dat probleem, heb er ook last van.

Ik moet bijna elke dag mijn meubels afstoffen, omdat de meeste daarvan van zwarte glas is.

Dus het minste handafdruk of stof kun je al zien. Het is niet gemakkelijk voor mij omdat ik een baby heb, werken, koken, en dan nog elke dag afstoffen en stofzuigen. Wordt er gek van.

Maar alhmd binnenkort kopen we nieuwe meubels, en dan zal ik heel goede meubels kiezen

25-01-2013, 18:19
Enige oplossing is idd een andere kleur nemen. Het is niet dat je huis vies is meid. Het probleem is met de kleur van die meubels, je ziet er idd heel snel stof op. Ik heb hier ook een hoogglans zwarte kwast waar ik gek van word. Wat betreft je laminaat hoef je niet dagelijks te dweilen. Neem het een keer af met swiffer, dat is makkelijk en je hebt het gevoel dat het schoon is.

25-01-2013, 19:11
Ik woon hier pas een half jaar, dus om nu al nieuwe laminaat te laten leggen is echt geen optie.. En swifferen lukt helaas ook niet
omdat ik laminaat heb met van die groeven erin. soort tegels, zeg maar....

Nou dan moet ik maar blijven stofzuigen hihi..

25-01-2013, 19:28
Heel vervelend als je ook nog alergish voor huisstofmijt bent.
ik zou het echt niet weten meid.

25-01-2013, 19:43
Geen stoffig dekens gebruiken. En je verwarming altijd schoonmaken van binnen, van daar komt de stof.