Bekijk volle/desktop versie : Politie Marokko treedt op tegen 'feestdag' Profeet Mohammed (vzmh)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

25-01-2013, 15:23
Vandaag vieren veel Marokkanen de geboorte van de Profeet Mohammed (vzmh).





Hoewel de dag door moslims niet gevierd mag worden staan er toch honderden feestelijke activiteiten op het programma in Marokko. Hibapress meldt dat overheidsinstanties in Tanger hebben opgetreden bij een plek waar feest gevierd zou worden. Voor de Ibn Khaldoun moskee in Souani in Tanger werden twee grote tenten opgezet om daar vandaag een groot feest te vieren ter gelegenheid van de geboorte van Mohammed (vzmh).

De hele week waren vrijwilligers bezig met de voorbereidingen maar die werden woensdag abrupt gestopt toen de regionale commandant langskwam. De commandant nam een groep agenten mee en sprak zijn volledige afwijzing over de festiviteiten uit, meldt Hibapress.

Waarom de agenten langskwamen en of er mensen zijn gearresteerd werd echter niet duidelijk gemaakt maar het moge duidelijk zijn dat in Marokko een ware tweestrijd heerst tijdens deze dag.Daar waar veel Marokkanen van mening zijn dat Mawlid Nabawi niet gevierd mag worden denkt een grote groep dat het wel geoorloofd is.

25-01-2013, 15:51


Misschien moeten we ook lekker biertjes knallen om de geboorte van de Profeet te vieren. Wat onwetendheid wel niet kan doen pfff


25-01-2013, 15:53
Netjes.. Opruimen die handel!!


25-01-2013, 15:54
[video]https://www.youtube.com/watch?v=D_TXO3-zD20[/video]

25-01-2013, 15:55



Citaat door Redactie:
Vandaag vieren veel Marokkanen de geboorte van de Profeet Mohammed (vzmh).





Hoewel de dag door moslims niet gevierd mag worden staan er toch honderden feestelijke activiteiten op het programma in Marokko. Hibapress meldt dat overheidsinstanties in Tanger hebben opgetreden bij een plek waar feest gevierd zou worden. Voor de Ibn Khaldoun moskee in Souani in Tanger werden twee grote tenten opgezet om daar vandaag een groot feest te vieren ter gelegenheid van de geboorte van Mohammed (vzmh).

De hele week waren vrijwilligers bezig met de voorbereidingen maar die werden woensdag abrupt gestopt toen de regionale commandant langskwam. De commandant nam een groep agenten mee en sprak zijn volledige afwijzing over de festiviteiten uit, meldt Hibapress.

Waarom de agenten langskwamen en of er mensen zijn gearresteerd werd echter niet duidelijk gemaakt maar het moge duidelijk zijn dat in Marokko een ware tweestrijd heerst tijdens deze dag.Daar waar veel Marokkanen van mening zijn dat Mawlid Nabawi niet gevierd mag worden denkt een grote groep dat het wel geoorloofd is.
Net zoals mijn neefje in Marokko. Wat een koppig ventje is dat. Ik heb 'm bewijzen gestuurd over het feit dat het niet gevierd mag worden maar nee; hij zegt dat het zijn plicht als moslim is om het vieren. Ik wou 'm zo graag een knal verkopen

25-01-2013, 15:56
Waarom mag dat eigenlijk niet gevierd worden?

25-01-2013, 15:57
Ik ken zoveel mensen die het hier in Nederland ook vieren (uitgebreidt) ik vond het altijd al vreemd want verjaardagen mogen niet gevierd worden.


25-01-2013, 15:57

Citaat door Saliiss:
Ik ken zoveel mensen die het hier in Nederland ook vieren (uitgebreidt) ik vond het altijd al vreemd want verjaardagen mogen niet gevierd worden.

Verjaardag is anders als een geboortedag

25-01-2013, 16:02
@Simcha

Wat is het verschil dan op bijde dagen ben je geboren? alleen andere benaming of zit ik fout zo ja , licht je antwoord toe haha


25-01-2013, 16:04

Citaat door Saliiss:
@Simcha

Wat is het verschil dan op bijde dagen ben je geboren? alleen andere benaming of zit ik fout zo ja , licht je antwoord toe haha

Geboortedag ligt vast dag-maand-jaar. Bij een verjaardag verspringt het jaartal altijd. Geboortedag is historisch, verjaardag is in het heden.

25-01-2013, 16:05
Eindelijk! Rassul Allah heeft twee feestdagen gevierd. Eid Al Fitr en Eid Al 'Adha.


25-01-2013, 16:05

Citaat door Simcha:
Verjaardag is anders als een geboortedag
Tuurlijk niet. Is zelfde in deze want ze vieren het toch elk jaar.

Het heeft zn oorsprong niet in de islam. Pas rond de 4de eeuw hijriya is dit door de sjiieten bedacht. We moeten niet net zoals de christenen zijn die denken de geboortedag van Isa denken te vieren. Islam heeft maar twee feestdagen.

25-01-2013, 16:12


@Simcha
Waarom niet, omdat het geen officieel islamitsche feestdag is , daarvan heb je er maar twee die gevierd mogen worden, offerfeest en zoals hollandse het vaak benoemen ''suiker''feest.


25-01-2013, 16:15

Citaat door Saliiss:
@Simcha
Waarom niet, omdat het geen officieel islamitsche feestdag is , daarvan heb je er maar twee die gevierd mogen worden, offerfeest en zoals hollandse het vaak benoemen ''suiker''feest.

Dat is de reden dat het kennelijk strafbaar is, maar het verteld me nog niet waarom niet.

25-01-2013, 16:18
Ik hoop dat ze dan binnenkort ook iets gaan doen tegen de feestdag van de koning.


Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14