Bekijk volle/desktop versie : Een Andere Kijk Op De Wereld



Pagina's : [1] 2

03-01-2005, 08:23
Ooit heeft iemand gezegd :
x werk - alsof je geen geld nodig hebt,
x dans - alsof niemand naar je kijkt,
x zing - alsof niemand naar je luistert,
x heb lief - alsof niemand je ooit heeft gekwetst,
x leef - alsof het Paradijs hier, op aarde, was.[/font" -->


03-01-2005, 12:24


Mooi in beeld gebracht


03-01-2005, 12:55
geeft te denken...toch?

03-01-2005, 13:04

Citaat door atropos:
geeft te denken...toch?
heel zeker weten. Heel mooi stukkie.

Je hiervan bewust en dankbaar te wezen maak je ook nog een van de mensen die ook aan anderen denken.

Gaviel dankbaar voor iedere dag.

03-01-2005, 13:08


Sorry hoor maar 1% van de wereldbevolking een PC en 80% dakloos, dat geloof ik niet.

03-01-2005, 13:09
EVEN VOOR ALLE DUIDELIJKHEID:

de tekst is niet van mij...hij komt van een kerstwens die ik kreeg...weet niet wie de bedenker is, maar ik wilden hem jullie niet onthouden.

03-01-2005, 13:09

Citaat door atropos:
Indien men de wereld vergelijkt met een dorp van 100 inwoners, rekening houdende met alle bestaande volkeren, dan zou dit dorp bestaan uit :[/font]

[font=Verdana][size=2]57 Aziaten
21 Europeanen
14 Amerikanen (Noord en Zuid)
8 Afrikanen
52 vrouwen - 48 mannen
70 niet-blanken - 30 blanken
70 niet-christenen - 30 christenen
89 hetero's - 11 homo's
6 personen zouden 59% van de totale wereldrijkdom bezitten
6 personen zouden de VS-nationaliteit hebben
80 zouden dakloos zijn
70 zouden analfabeet zijn
50 zouden afhankelijk zijn van iemand anders
1 zou sterven 2 zouden geboren worden
1 zou een PC hebben
1 zou een diploma hebben[/size" -->
Mooi stukje en zeker een interessante benadering. Maar bij sommige cijfers stel ik mij vragen.

80% van de mensen zou dakloos zijn?

1% heeft een PC en slechts 1% zou een diploma hebben? Als er 30% blanken tussen zitten, dan zou slechts een goeie 3% van de blanken een PC of een diploma hebben? En slechts 1 op de 6 Noord-Amerikanen en één op de 21 Europeanen?

03-01-2005, 13:10

Citaat door Hoogervorst:
Sorry hoor maar 1% van de wereldbevolking een PC en 80% dakloos, dat geloof ik niet.
Tja, was een beetje te snel met mijn reactie. Je had het ook al opgemerkt.

't Zal wel om de goeie bedoeling gaan, zeker.

03-01-2005, 13:14

Citaat door newix:
Tja, was een beetje te snel met mijn reactie. Je had het ook al opgemerkt.

't Zal wel om de goeie bedoeling gaan, zeker.

Oh ja is zeer belangrijk.

03-01-2005, 13:17

Citaat door newix:
Mooi stukje en zeker een interessante benadering. Maar bij sommige cijfers stel ik mij vragen.

80% van de mensen zou dakloos zijn?

1% heeft een PC en slechts 1% zou een diploma hebben? Als er 30% blanken tussen zitten, dan zou slechts een goeie 3% van de blanken een PC of een diploma hebben? En slechts 1 op de 6 Noord-Amerikanen en één op de 21 Europeanen?

ik denk dat het wel klopt...kijk maar even na wie allemaal europeaan is tegenwoordig! 'blanken' zijn niet alleen westerlingen...joden, arabieren, mensen uit india en pakistan...allemaal blanken...en in noord-amerika is een zeer grote groep arme tot heel arme mensen...maar misschien is het een goed idee om uit te zoeken of die cijfers daadwerkelijk kloopen...ik ga daar werk van maken.

03-01-2005, 13:19
hopelijk staan er nu weer een paar mensen stil bij het feit dat ze het helemaal niet slecht hebben

maar 1 ding: x leef - alsof het Paradijs hier, op aarde, was.
dat is fout

Leven op Aarde doe je door Allah te aanbieden
Paradijs is na de dood en daar kan je alleen op hopen en bereiken door te leven zoals Allah het ons heeft voorgeschreven

03-01-2005, 13:22

Citaat door chebbaZ:
hopelijk staan er nu weer een paar mensen stil bij het feit dat ze het helemaal niet slecht hebben

maar 1 ding: x leef - alsof het Paradijs hier, op aarde, was.
dat is fout

Leven op Aarde doe je door Allah te aanbieden
Paradijs is na de dood en daar kan je alleen op hopen en bereiken door te leven zoals Allah het ons heeft voorgeschreven

ik vind het een heel goed idee om op aarde te leven als in het paradijs...in het paradijs is iedereen immers gelijk en kennen mensen geen haat en afgunst...lijkt me perfect doel om na te streven in dit aards tranendal!

03-01-2005, 13:31


Ooit heeft iemand gezegd :
x werk - alsof je geen geld nodig hebt,
x dans - alsof niemand naar je kijkt,
x zing - alsof niemand naar je luistert,
x heb lief - alsof niemand je ooit heeft gekwetst,
x leef - alsof het Paradijs hier, op aarde, was.[/font" -->

[/QUOTE]

Ik vind dit wel heel mooi gezegd.
Alleen ik denk dat niemand echt weet hoeveel hij/zij boft.
Pas als je iets naars meemaakt of er gebeurt iets ergs in jouw omgeving, dan pas besef je hoeveel jij altijd heb geboft.
Het is best ironisch, je moet je eerst rot voelen voordat je beseft hoe gelukkig je eigenlijk was.

03-01-2005, 13:34

Citaat door atropos:
ik denk dat het wel klopt...kijk maar even na wie allemaal europeaan is tegenwoordig! 'blanken' zijn niet alleen westerlingen...joden, arabieren, mensen uit india en pakistan...allemaal blanken...en in noord-amerika is een zeer grote groep arme tot heel arme mensen...maar misschien is het een goed idee om uit te zoeken of die cijfers daadwerkelijk kloopen...ik ga daar werk van maken.
Prima dat je die moeite wilt doen! Laat iets weten als je die cijfers kunt bevestigen.

Laat ons zeggen dat er 6 miljard mensen zijn. Dat zou betekenen dat er slechts 60.000.000 mensen een PC zouden hebben (1%) ? Ik denk dat cijfers uit verschillende lijstjes zijn bijeengevoegd. Maar nogmaals, het idee is fris en doet je idd. even nadenken.

03-01-2005, 13:36
...ik heb nog geen exacte cijfers, maar op deze link vind je vast wat info http://www.moveyourass.tv/cnt_blanco.php?id=604

ik ben bang dat die cijfers uit de kerstwens toch niet echt uit de lucht gegrepen zijn...ga nog verder op zoek.

Pagina's : [1] 2