Bekijk volle/desktop versie : De Dood..



24-01-2013, 21:31

Een donkere dag, een hevige storm is er..met veel regen..
Zo'n dag is het voor jou.. in jouw gedachten.
Het ergste wat jij hebt kunnen denken is gebeurd..
Een dierbare van jou is overleden, jijzelf bent ontroostbaar en denkt alleen maar wat moet ik nu zonder hem/haar!!
Salatoel Djanaza is gebeden en jouw dierbare is begraven.. en jij zit daar..
Je denkt wat moet ik nu?, wat moet ik zonder die persoon?, Die persoon bracht zonneschijn in mijn leven!!
Jij hebt verdriet om die persoon, maar vergeet 1 ding..
Jouw dierbare die heeft jouw doe'a nodig!! Misschien is het NET jou doe'a die word verhoord!!
Je hebt verdriet ik weet het..maar laat jou tranen vallen voor degene die jou tranen verdient,
Ken je deze zin..
Degene die huilend door het leven gaat zal lachend het paradijs betreden??
Denk aan deze zin... hou je eigen er niet van om je eigen terug te trekken en Allah huilend tevreden te stellen!!
Iedereen zal een keertje dood moeten gaan ook jij.. maar denk eraan dat je nog zoveel goede daden kan verrichten.
Want misschien is het net 1 daad die jou van het hellevuur kan redden!!
Vraag doe'a voor de overledenen!!, jij kan nog doe'a vragen hun niet meer!!
Hun zullen spijt hebben dat ze niet meer doe'a hebben gevraagt bij hun is het nu dit --> wat doet dat toch zo'n zeer!!
Wat doet dat toch zo'n zeer dat ik niet meer doe'a heb gevraagt aan Allah!!, misschien had ik mij dan van dit en dat kunnen redden!!
Een donkere dag, een hevige storm is er..met veel regen..
Zo'n dag is het voor jou.. in jouw gedachten.
Het ergste wat jij hebt kunnen denken is gebeurd..
Een dierbare van jou is overleden, jijzelf bent ontroostbaar en denkt alleen maar wat moet ik nu zonder hem/haar!!

Onthoud dit dan goed:
Vraag doe'a voor degene want misschien kan jij degene redden..jij weet het zelf niet alleen Allah s.w.t weet wat er gaat gebeuren..
En vergeet zelf niet dat jij ook een keer dood gaat, leef daarom niet alleen maar werelds maar denk ook verder!!
Vraag doe'a voor degene want misschien kan jij degene redden..

Niets uit deze gedicht mag bewerkt of verwijderd worden zonder toestemming van degene die het heeft geschreven.
Gedicht geschreven door Zainab Ardjoen.