Bekijk volle/desktop versie : De vrouw moet de behoefte van haar man bevredigen..



Pagina's : [1] 2

23-01-2013, 20:14
Het is een belangrijke verplichting voor de vrouw om altijd beschikbaar te zijn voor de bevrediging van de behoeften van haar man; en het is voor haar een grote zonde als zijn hem het intieme genoegen dat hij bij haar zoekt ontzegt.

'Abdoellah bin abi Awfa berichtte dat de Boodschapper van Allah zei:

''Bij Degene in Wiens hand Mohammeds ziel is, een vrouw komt niet werkelijk de rechten van haar Heer (Allah) na totdat zij alle rechten van haar man nakomt - zelfs als hij om haar zou vragen terwijl zij op het zadel van een kameel zit, zelfs dan mag zij hem niet ontzeggen.''
(Overgeleverd door Ahmed, Ibn Maadjah en anderen. Door Al-Albaanie geklasseerd als betrouwbaar, Adab oez-Zifaaf p.84)

De vrouw mag niet aarzelen om gehoor te geven aan de oproep van haar man, zelfs als het ongemak veroorzaakt. Dit weigeren is een grote zonde die de vloek van de engelen en de woede van Allah verdient.

Aboe Hoerairah berichtte dat de Boodschapper van Allah zei:

''Als een man zijn vrouw uitnodigt om met hem naar bed te gaan en zij weigert te komen en hij gaat slapen terwijl hij boos op haar is, dan vervloeken de engelen haar tot de ochtend (of totdat hij tevreden over haar is).''
(Overgeleverd door Al-Boecharie, Moeslim en anderen)

Ook heeft Aboe Hoerairah bericht dat de Boodschapper van Allah zie:

''Bij Degene in Wiens hand mijn ziel is, Degene Die in de hemelen is, zal boos op haar zijn totdat hij (haar echtgenoot) tevreden over haar is.''
(Overgeleverd door Moeslim)

24-01-2013, 12:55


Dankjwel voor het plaatsen !

25-01-2013, 02:52
Moge Allah je rijkelijkk belonen voor het delen!

28-01-2013, 17:43
En andersom?

28-01-2013, 20:08



Citaat door HARTJEJOU:
En andersom?
Andersom weet ik niet hoe het zit oughti, eerlijk gezegd heb ik daar niet verder over nagedacht, maar ik ga kijken of ik er InchaAllah een antwoord op kan vinden en dan zou ik het hier plaatsen..

Mochten er broeders of zusters zijn die het antwoord wel weten, plaats het dan hier InchaAllah

30-01-2013, 17:26
Zuster,
In theorie klinkt heel makkelijk. Maar volgens mij is de alledaagse praktijk altijd heel anders. Zo kan ik me voorstellen dat de man misbruik maakt van zijn zogenaamde rechten, door te slaan, dwingen,agressief te worden, de vrouw niet te behandelen zoals het moet..

30-01-2013, 19:45

Citaat door didi1:
Zuster,
In theorie klinkt heel makkelijk. Maar volgens mij is de alledaagse praktijk altijd heel anders. Zo kan ik me voorstellen dat de man misbruik maakt van zijn zogenaamde rechten, door te slaan, dwingen,agressief te worden, de vrouw niet te behandelen zoals het moet..
idd

30-01-2013, 20:33

Citaat door DounyaB:
Het is een belangrijke verplichting voor de vrouw om altijd beschikbaar te zijn voor de bevrediging van de behoeften van haar man; en het is voor haar een grote zonde als zijn hem het intieme genoegen dat hij bij haar zoekt ontzegt.

'Abdoellah bin abi Awfa berichtte dat de Boodschapper van Allah zei:

''Bij Degene in Wiens hand Mohammeds ziel is, een vrouw komt niet werkelijk de rechten van haar Heer (Allah) na totdat zij alle rechten van haar man nakomt - zelfs als hij om haar zou vragen terwijl zij op het zadel van een kameel zit, zelfs dan mag zij hem niet ontzeggen.''
(Overgeleverd door Ahmed, Ibn Maadjah en anderen. Door Al-Albaanie geklasseerd als betrouwbaar, Adab oez-Zifaaf p.84)

De vrouw mag niet aarzelen om gehoor te geven aan de oproep van haar man, zelfs als het ongemak veroorzaakt. Dit weigeren is een grote zonde die de vloek van de engelen en de woede van Allah verdient.

Aboe Hoerairah berichtte dat de Boodschapper van Allah zei:

''Als een man zijn vrouw uitnodigt om met hem naar bed te gaan en zij weigert te komen en hij gaat slapen terwijl hij boos op haar is, dan vervloeken de engelen haar tot de ochtend (of totdat hij tevreden over haar is).''
(Overgeleverd door Al-Boecharie, Moeslim en anderen)

Ook heeft Aboe Hoerairah bericht dat de Boodschapper van Allah zie:

''Bij Degene in Wiens hand mijn ziel is, Degene Die in de hemelen is, zal boos op haar zijn totdat hij (haar echtgenoot) tevreden over haar is.''
(Overgeleverd door Moeslim)
Op het zadel van een kameel?
Dus ook onderweg naar Marokko in een auto neem ik aan?

30-01-2013, 20:34
Een huwelijk is geen zakencontract. Wat jij aanhaalt is slechts 1 van de 1000 aspecten van een huwelijk die trouwens ook zijn voorwaarden kent.
Moge allah ons wijsheid schenken en leiding geven, ameen

31-01-2013, 07:59

Citaat door didi1:
Zuster,
In theorie klinkt heel makkelijk. Maar volgens mij is de alledaagse praktijk altijd heel anders. Zo kan ik me voorstellen dat de man misbruik maakt van zijn zogenaamde rechten, door te slaan, dwingen,agressief te worden, de vrouw niet te behandelen zoals het moet..
Oughti een man mag zijn vrouw niet slaan, maar als vrouwzijnde hoor je je man ook niet te weigeren. Ik zeg niet dat het makkelijk is, ik ben zelf ook getrouwd geweest en er zijn idd mannen die misbruik maken van hun rechten..


Citaat door Mhmd:
Een huwelijk is geen zakencontract. Wat jij aanhaalt is slechts 1 van de 1000 aspecten van een huwelijk die trouwens ook zijn voorwaarden kent.
Moge allah ons wijsheid schenken en leiding geven, ameen
Klopt dat is het ook niet, dit is idd 1 van de 1000 aspecten en zo zijn er nog vele anderen

31-01-2013, 17:31
Vrouw is zwanger(hoogzwanger, moe, geen behoefte aan seks. Wat zegt islam daar over?

06-02-2013, 22:02
Wil ik ook weten? Wat als een vrouw geen behoeften heeft tijdens haar zwangerschap.

07-02-2013, 19:12



Citaat door DounyaB:
Andersom weet ik niet hoe het zit oughti, eerlijk gezegd heb ik daar niet verder over nagedacht, maar ik ga kijken of ik er InchaAllah een antwoord op kan vinden en dan zou ik het hier plaatsen..


Mochten er broeders of zusters zijn die het antwoord wel weten, plaats het dan hier InchaAllah
Hier een h'adieth van onze geliefde profeet Moh'ammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem), om de hoge positie van de vrouw in de Islaam nogmaals te onderstrepen: Aboe Hoerayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft verhaald dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: “De beste gelovigen in het geloof zijn degenen met het beste karakter; en de beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.” (Overgeleverd door Tirmidhi)

Een goede gelovige is altijd beschikbaar voor zijn vrouw.

Insha Allah heb je hier wat aan

08-02-2013, 11:29

Citaat door tama3dort:
Wil ik ook weten? Wat als een vrouw geen behoeften heeft tijdens haar zwangerschap.

Dan maakt ze maar behoefte. Voor een man is het moeilijk hoor gedurende de hele zwangerschap (of maanden) zonder.
Tenzij de vrouw behoorlijk ziek is erdoor en haar gezondheid er onderlijdt. Vaak geen zin hebben kan natuurlijk gebeuren maar vaak weigeren door de zwangerschap is islamitisch niet verantwoord. Intimiteit in de islam is een zeer belangrijk onderdeel, zo voorkom je fitna/ontucht.

15-02-2013, 23:40
Het is wel makkelijker praten, als de vrouw het er moeilijk mee heeft en de man begrijpt het en
die vindt dat ze de tijd er voor moet nemen. Tuurlijk begrijpelijk dat een man moeite zal hebben
maar anders ook. Koun gair

Pagina's : [1] 2