Bekijk volle/desktop versie : Baby en borstvoeding



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

23-01-2013, 18:37
Hoi,

Ik heb het gevoel dat ik genoeg moedermelk heb, dat hoor ik aan de slikgeluiden van mijn kindje.
Ik gebruik een tepelhoedje, en dan zie ik vaak dat er nog veel melk in zit. Heb regelmatig toeschietreflexen
en als ik een lange tijd geen bv heb gegeven, zijn mijn borsten erg gespannen en lekken ze zelfs door mijn
zoogcompressen en bh door.
Al met al komt mijn kindje nauwelijks aan. Hij is zo mager dat ik nu zelfs bijvoeding moet geven 2x per dag.
Ben ban dat hierdoor mijn melkproductie achteruit gaat. (heb geen kolf, anders zou ik regelmatig kolven)
Mijn vraag is dus, bestaat er zoiets als magere melk? Heb zoiets van een Marokkaanse kennis van mij gehoord, maar
bij de consultatiebureau werd ik voor gek verklaard toen ik het vroeg.

23-01-2013, 18:48


wat een enthousiaste reacties zeg..

23-01-2013, 18:49

Citaat door Accessoires:
wat een enthousiaste reacties zeg..
Heb geen kindern dus geen idee.

23-01-2013, 18:54

Citaat door Samenvooraltijd:
Heb geen kindern dus geen idee.
hmm, daar heb ik ook niet veel aan. maar toch bedankt voor je reactie

23-01-2013, 19:02


pfff,'het is echt frustrerend als je van iedereen om je heen hoort dat ik mijn kind aan het uithongeren ben terwijl ik veel melk heb.
Ik snap niet waar de probleem ligt. hij eet goed, hij mag zeker een half uur aan mijn borst liggen en daarna nog de andere borst
en alsnog komt ie niet veel aan

23-01-2013, 19:08
Allereerst luister vooral niet naar je omgeving de meeste denken borstvoeding is melk maar weten er verder niets vanaf.

Iets als magere melk is onzin de natuur heeft het zo geregeld dat de melk precies afgestemd is op de behoefte v jou kind.
Ik wil even.het volgende weten:

- hoelang duurt een voeding?

-Hoeveel komt je kleine aan.per week?

- Hoe voelen j borsten na een voeding?

- wissel j per voeding van borst of hoe doe je dat?

23-01-2013, 19:14
Even een aantal weetjes mbt borstvoeding

- Als je de eerste 6 mnd volledig bv geeft dan komt er een beschermlaagje op de darmen dit zorgt ervoor dat je kleine minder kans op allergieeen heeft denk aan astma hooikoorts etc..

- Verkleint de kans op borstkanker

- Je kleine krijgt jouw afweerstoffen mee wat de kans op ziek worden verkleind dit zit niet in kunstvoeding!

23-01-2013, 19:16
De vrouw van mijn broer heeft er bewust voor gekozen haar kinderen niet aan haar tiet te laten zuigen. Best grappig hoe verschillend de keuzes kunnen zijn

23-01-2013, 19:19

Citaat door Medinah_2006:
Allereerst luister vooral niet naar je omgeving de meeste denken borstvoeding is melk maar weten er verder niets vanaf.

Iets als magere melk is onzin de natuur heeft het zo geregeld dat de melk precies afgestemd is op de behoefte v jou kind.
Ik wil even.het volgende weten:

- hoelang duurt een voeding?

-Hoeveel komt je kleine aan.per week?

- Hoe voelen j borsten na een voeding?

- wissel j per voeding van borst of hoe doe je dat?
De voedingen duren echt lang vind ik.
Ik leg hem aan de eerste borst zeker 20 minuten aan, en als ie wil de tweede borst.
twee weken geleden was hij 3140
vandaag is ie 3350 maar hij oogt supermager. De art van de consultatiebureau had ook makkelijke praatjes toen ze op de scherm naar de cijfertjes keek. "Jaa, iets onder het gemiddelde maar het is niet heeel erg blabla." toen ze hem naakt zag, schrok ze zich rot.
Hij is letterlijk vel over been,.

Mijn borsten voelen na een voeding heel zacht, vooral als mijn borsten erg gespannen waren


bij elke voeding, begin ik met de borst waar ik geeindigd ben, dus waar hij het minst van heeft gedronken.

23-01-2013, 19:21

Citaat door HOceima_:
De vrouw van mijn broer heeft er bewust voor gekozen haar kinderen niet aan haar tiet te laten zuigen. Best grappig hoe verschillend de keuzes kunnen zijn
Ik vind dat (als ze medisch geen reden voor heeft) ze haar kind een recht ontneemt. Al het goede, speciaal op hem afgestemde voeding krijgt ie niet. En een moeder wil toch het beste voor haar kind, iets beters dan borstvoeding bestaat er niet voor je kind.

23-01-2013, 19:23

Citaat door Medinah_2006:
Even een aantal weetjes mbt borstvoeding

- Als je de eerste 6 mnd volledig bv geeft dan komt er een beschermlaagje op de darmen dit zorgt ervoor dat je kleine minder kans op allergieeen heeft denk aan astma hooikoorts etc..

- Verkleint de kans op borstkanker

- Je kleine krijgt jouw afweerstoffen mee wat de kans op ziek worden verkleind dit zit niet in kunstvoeding!
ik weet het, en zo zijn er nog meeer prachtige feiten over borstvoeding.
Ik zou het zo jammer vinden als mijn melkproductie achteruit gaat door die kunstvoeding

23-01-2013, 19:24

Citaat door Accessoires:
Ik vind dat (als ze medisch geen reden voor heeft) ze haar kind een recht ontneemt. Al het goede, speciaal op hem afgestemde voeding krijgt ie niet. En een moeder wil toch het beste voor haar kind, iets beters dan borstvoeding bestaat er niet voor je kind.
Ze zien er beter uit dan de kindjes die wel ''moeder-melk'' hebben gehad. Sowieso geloof ik niet dat da beter is voor het kind.

Geen medisch reden ze vind het gewoon niet fijn zo da kind aan haar borst.

23-01-2013, 19:30



Citaat door HOceima_:
Ze zien er beter uit dan de kindjes die wel ''moeder-melk'' hebben gehad. Sowieso geloof ik niet dat da beter is voor het kind.

Geen medisch reden ze vind het gewoon niet fijn zo da kind aan haar borst.
ik vergelijk die poedermelk en moedermelk met plofkippen en scharrelkippen.
Plofkippen worden vetgemest met troep tot ze niet eens op hun pootjes kunnen staan, ongeveer hetzelfde als kunstvoeding.
Kunstvoeding wordt gemaakt van koemelk, melk die eigenlijk voor kalveren is bedoeld die binnen een paar maanden even groot als hun moeder horen te zijn.
trouwens, ik ken genoeg baby's die volledige borstvoeding krijgen, en hun baby's zijn gewoon ook lekker mollig.

Ik vind je schoonzus egoïstisch, sorry dak het zeg

23-01-2013, 19:33
Da mag je vinden. Haar kinderen zijn hartstikke gezond en das wat telt. En de meeste doen het enkel om het idee da het aan je tiet zuigt en da schept een band. Do the mat

23-01-2013, 19:42

Citaat door Accessoires:
De voedingen duren echt lang vind ik.
Ik leg hem aan de eerste borst zeker 20 minuten aan, en als ie wil de tweede borst.
twee weken geleden was hij 3140
vandaag is ie 3350 maar hij oogt supermager. De art van de consultatiebureau had ook makkelijke praatjes toen ze op de scherm naar de cijfertjes keek. "Jaa, iets onder het gemiddelde maar het is niet heeel erg blabla." toen ze hem naakt zag, schrok ze zich rot.
Hij is letterlijk vel over been,.

Mijn borsten voelen na een voeding heel zacht, vooral als mijn borsten erg gespannen waren


bij elke voeding, begin ik met de borst waar ik geeindigd ben, dus waar hij het minst van heeft gedronken.
Qua tijd is het wel ong gemiddeld.
Het eerste gedeelte vd melk bestaat vnl uit vocht daarna krijg je pas de achtermelk hierin zitten de vetten waar je kind van moet groeien.
Als de baby niet goed zuigt en de toeschietreflex minder is dan kan het dat het hem veel moeite kost en hij niet aan de achtermelk toekomt dit kan een oorzaak zijn.

Gemiddeld moet een baby de eerste maanden 150-200 gr aankomen per week dus hij zit wel onder het gemiddelde.
Wat was zijn geboortegw?

Aangezien jij echt voor borstvoeding gaat adviseer ik je om via google een lactatiekundige te zoeken die IBCLC is gecertificeerd deze heeben meer kennis dan een gewone.
Zij kijkt mee met een voeding geeft jou tips info een eerste consult wordt vaak vergoed voor 75% afh v j verzekering mr ik zou het hoe dan ook doen kosten zijn ong 150€

Verder zul je de borstvoeding teniet doen doordat je kv geeft.
Huur de Sympony kolf dit is netals de ziekenhuis kolf erg krachtig, je kunt dan ook zien of je veel vette melk hebt.
Ik zou dit morgen nog doen.

Hoe oud is j baby en hoevaak voed je hem? Krijgt hij ook een nachtvoeding?
Voor jou geldt probeer je eten met extra vette roomboter en olie te nuttigen.

Geef niet op meid het is even hard werken en inchallah na 3mnd zal alles vlotter lopen ben echt trots op dames die hier voor kiezen!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6