Bekijk volle/desktop versie : stupid, stupid, stupid



23-01-2013, 12:35
Ik heb vanmorgen gedoucht, wodo gedaan en fjar gesallie, maar nu wil ik dhor gaan sallie en kom er achter dat ik vergeten ben de grote wodo te doen. Nu is mijn vraag; geldt douchen ook als grote wodo of moet ik die nu alsnog doen.

23-01-2013, 12:37


je moet douchen, weer fajar salli en dan dhoher

23-01-2013, 12:41

Citaat door chof-fiya:
je moet douchen, weer fajar salli en dan dhoher
Echt? Maar ik heb echt uitgebreid gedoucht of gaat het om de handelingen die je moet verrichten bij de grote wodo

23-01-2013, 12:57
Oke, het is dhor. Ik ga maar weer onder de douche staan. Ships man, khad mn haar al gedaan.

23-01-2013, 12:58


Volgens mij zijn juist die handelingen die je weer rein maken voor het gebed. Ik bedoel ik douche ook uitgebreid tijdens mijn menstruatie, maar dat is anders dan gousl. Maar allah ou a3lam.

23-01-2013, 12:58
Je hebt gedoucht en tijdens het douchen de kleine woedoo gedaan of dat ook niet?

23-01-2013, 12:59

Citaat door Kortjakje:
Oke, het is dhor. Ik ga maar weer onder de douche staan. Ships man, khad mn haar al gedaan.
Je hoeft je haren niet meer helemaal over te doen. Gewoon even douche sproei erover zodat het even nat wordt. Dat is alles. Je hoeft ook niet helemaal uitgebreid weer te douchen, gewoon even ritueel woedoe doen en dan rechts en links en je haren, that;s it.

23-01-2013, 12:59
gesallie, gaan sallie

23-01-2013, 13:01

Citaat door JETLI:
Je hoeft je haren niet meer helemaal over te doen. Gewoon even douche sproei erover zodat het even nat wordt. Dat is alles. Je hoeft ook niet helemaal uitgebreid weer te douchen, gewoon even ritueel woedoe doen en dan rechts en links en je haren, that;s it.
En that's dat elke cm van je lichaam in aanraking met water moet komen.
Dus eigenlijk wel opnieuw

23-01-2013, 13:04
het belangrijkste had je niet gedaan en dat is de intentie om gusl te doen tijdens het douchen en alleen al daarom is het niet geldig.
je moet opnieuw gosl doen en opnieuw bidden