Bekijk volle/desktop versie : 'Marokkaans elftal was moreel helemaal gesloopt'



23-01-2013, 12:30
Bondscoach Rachid Taoussi haalt via een omweg keihard uit naar Gerets.





Taoussi sprak aan de vooravond van de wedstrijd tegen Kaapverdië tegenover de media over de staat van het nationale team. 'Ik erfde een team dat een morele vernietiging doormaakte', zo liet Taoussi geen ruimte over voor speculaties. 'Dit is een team dat bang is in de laatste paar minuten. Op het psychologische vlak zijn spelers ook bang om in de aanval te gaan uit angst voor fouten.'

Taoussi ging verder: 'Ze dachten (tegen Angola) onbewust dat een punt nog altijd beter is dan nul. Dit is een team in opbouw met een gemiddelde leeftijd van 24,5 jaar en zijn zich nu bewust van hun verantwoordelijkheid om het Marokkaanse volk geluk te schenken. We bouwen het team langzaam op en ik denk dat we goed zijn begonnen tegen Angola'.

Tot slot herinnerde hij het publiek er nog even aan dat Marokko sinds 2006 niet verder dan de eerste ronde kwam. Vanavond kan tegen Kaapverdië een grote stap richting de geliefde tweede ronde gezet worden.

23-01-2013, 12:36


Het team is gemiddeld 26.2 jaar en niet 24.5.

23-01-2013, 13:01
De fans ook, trauma. Komt nooit meer goed dit.

23-01-2013, 14:26
als maar niet gebeurdt als Algerije vandaag

algerijnen die hebben tunesiers helemaal zoek gespeld en met een zodag schot op doel verliezen ze...

marokko moet opassen


23-01-2013, 21:48


Het valt me wel op dat tunesie vaker het geluk heeft dat marokko niet heeft


24-01-2013, 09:17
Jongens ik kan jullie wat dingen vertellen, Marokko mist gewoon ervaren spelers zoals , Zairi , Sektioui , Hadji kharja , Chamakh , Sinouh,

Als je naar zairi nog kijkt is het nog steeds zo fenomeen , hij is sterk aan de bal, heeft skills, voor de mensen die hem niet volgen... Zairi staat bekend als beste speler van marokko allertijden, jammer dat Taoussi hem niet selecteerde want hij is nog steeds actief als prof voetballer hij is pas 30 jaar.


24-01-2013, 09:52
[QUOTE=issam-maroc;113144023]Jongens ik kan jullie wat dingen vertellen, Marokko mist gewoon ervaren spelers zoals , Zairi , Sektioui , Hadji kharja , Chamakh , Sinouh,

Als je naar zairi nog kijkt is het nog steeds zo fenomeen , hij is sterk aan de bal, heeft skills, voor de mensen die hem niet volgen... Zairi staat bekend als beste speler van marokko allertijden, jammer dat Taoussi hem niet selecteerde want hij is nog steeds actief als prof voetballer hij is pas 30 jaar.

Mongool