Bekijk volle/desktop versie : Zusters/Broeders, ik heb raad nodig.



22-01-2013, 20:32
Ik ben een moslima en zit in mijn 4e (laatste) leerjaar.
Wat is de meest geschikte opleiding voor een moslima? Ik wil mijn zusters en broeders helpen en niet met de koefaar mee gaan. Sinds er volgens mij geen Sharia rechtbanken in Nederland zijn, lijkt het mij niet verstandig om in een rechtbank te gaan werken en dergelijke.

Tips?

22-01-2013, 20:38



Citaat door ArabicEyessss:
Ik ben een moslima en zit in mijn 4e (laatste) leerjaar.
Wat is de meest geschikte opleiding voor een moslima? Ik wil mijn zusters en broeders helpen en niet met de koefaar mee gaan. Sinds er volgens mij geen Sharia rechtbanken in Nederland zijn, lijkt het mij niet verstandig om in een rechtbank te gaan werken en dergelijke.

Tips?
Asalaamoe 'alaykoem lieve zuster,

Misschien is iets in de zorg een optie.
Onderwijsassistent voor MBO, of een lerarenopleiding voor het HBO.
Dan kan je bijvoorbeeld in Islamitische scholen werken dan heb je niet zoveel te maken met ongelovige of niet moslims.

Ghair InshaaAllaah, verricht Salaat Al-Istikhaara en Allaah Ta'aala zal je InshaaAllaah leiden naar het goede.

22-01-2013, 20:40

Citaat door ArabicEyessss:
Ik ben een moslima en zit in mijn 4e (laatste) leerjaar.
Wat is de meest geschikte opleiding voor een moslima? Ik wil mijn zusters en broeders helpen en niet met de koefaar mee gaan. Sinds er volgens mij geen Sharia rechtbanken in Nederland zijn, lijkt het mij niet verstandig om in een rechtbank te gaan werken en dergelijke.

Tips?
Huismoeder, de beste job die een moslima kan hebben.

22-01-2013, 20:41
Shaykh al-'Allaamah Saalih bin Fawzaan al-Fawzaan

Shaykh al-Fawzaan: Heb je een vraag?

Vragensteller: Ja, o Shaykh, de Belgische overheid verbiedt het dragen van de hidjaab op scholen..

Shaykh al-Fawzaan: Het is aan de moslims om Allah te vrezen en hen niet te gehoorzamen aangaande hun geloofskwesties. Zij moeten zich vastklampen aan hun religie.

Vragensteller:Ja, zij hebben ook in de wetgeving vastgesteld, dat wanneer er een vrouw aangetroffen wordt met een hidjaab dan word zij van school verwijderd en het kan zelfs zo zijn dat het leidt naar haar gevangenschap.

Shaykh al-Fawzaan:xDe school is voor haar niet noodzakelijk, haar religie (dien) wel. Haar religie is noodzakelijk, haar religie is noodzakelijker dan studeren. Hayaak Allaah

Vragensteller: Barakallaah feekoem wa hayaak Allaah.
Bron: nasieha .nl

22-01-2013, 20:51



Citaat door ArabicEyessss:
Ik ben een moslima en zit in mijn 4e (laatste) leerjaar.
Wat is de meest geschikte opleiding voor een moslima? Ik wil mijn zusters en broeders helpen en niet met de koefaar mee gaan. Sinds er volgens mij geen Sharia rechtbanken in Nederland zijn, lijkt het mij niet verstandig om in een rechtbank te gaan werken en dergelijke.

Tips?
ga islam studeren als ik het zo mag noemen en verspreid dan jou kennis onder moslims

22-01-2013, 20:55
Ik was opzoek naar een soort gelijke studie op het mbo die te maken heeft met het geloof etc maar tot nu toe zag ik alleen een HBO
studie theologie, ik moet eerst het MBO doen insha'Allah. Ik wil heel graag de islam bestuderen, maar mijn vraag is hoe begin ik. En sinds ik leerplichtig ben MOET ik wel naar school. Ik zoek een opleiding waarmee ik mijn broeders en zuster kan helpen, ik wil iets kunnen doen voor hun.

22-01-2013, 21:06
Masha'Allah, nee SPW en kinderopvang is niet echt iets voor mij. Dan denk ik toch de handel & administratie richting in en anders een beetje de assistentes in de zorg. Ik zal nog geen er goed over na denken.

23-01-2013, 00:04
Waar liggen jouw interesses? Er zijn veel opleidingen die je kunt doen, maar door aan te geven waar jouw interesses liggen kun je het beste afbakenen.
Citaat door ArabicEyessss:
Ik ben een moslima en zit in mijn 4e (laatste) leerjaar.
Wat is de meest geschikte opleiding voor een moslima? Ik wil mijn zusters en broeders helpen en niet met de koefaar mee gaan. Sinds er volgens mij geen Sharia rechtbanken in Nederland zijn, lijkt het mij niet verstandig om in een rechtbank te gaan werken en dergelijke.

Tips?


Goh, zo een reactie mocht gewoonweg niet ontbreken.

Citaat door Jarirodana:
Huismoeder, de beste job die een moslima kan hebben.

23-01-2013, 00:07

Citaat door Afortunado:
Hoe bedoel je niet met de kuffar meegaan? Als je met kuffar werkt of hun helpt, wat is daar mis mee? Of mis ik iets?
De meest wijze opmerking.

23-01-2013, 00:12

Citaat door ArabicEyessss:
Ik ben een moslima en zit in mijn 4e (laatste) leerjaar.
Wat is de meest geschikte opleiding voor een moslima? Ik wil mijn zusters en broeders helpen en niet met de koefaar mee gaan. Sinds er volgens mij geen Sharia rechtbanken in Nederland zijn, lijkt het mij niet verstandig om in een rechtbank te gaan werken en dergelijke.

Tips?
Pedagogiek. We missen vrouwen die weten hoe een kind in elkaar zit. Nieuwe onderwijsmethodes ontwikkelen om de opvoeding van (islamitische) kinderen hier in Nederland succesvol te maken. Dit is tot nu toe een groot gemis.