Bekijk volle/desktop versie : Getrouwd en een studie



20-01-2013, 19:32
Wie van de dames is getrouwd (met kinderen) en volgt nog een studie? Is het goed te combineren? En hoe zit het met partner/huishouden/familiebezoekjes/feesten?

Ik heb ongelovelijk veel respect voor de dames met kinderen die nog een studie volgen op de HBO of Universiteit.

20-01-2013, 19:49


Dat ligt helemaal aan jouw situatie.

Ik ben moeder en heb altijd gestudeerd naast mijn verantwoordelijkheden als moeder. Het is moeilijk maar niet onmogelijk. Het scheelt dat ik een wetenschappelijke opleiding deed waardoor ik niet verplicht naar elke college moest. Laat ik voorop stellen dat een studie in combi met kids zwaar is. Hoe zwaar ligt helemaal aan jou als persoon, je partner (in hoeverre draagt hij bij aan de zorg, huishouden?), of je daarbij werkt en of je gesteund wordt door partner en familie in je keuze tot studeren.

Wees realistisch en weet dat je eerst je kids en huishouden in orde dient te hebben (bent dan vaak al moe) alleer je in de avond aan je studie kunt beginnen. Maak goede afspraken met je partner zodat hij zo nu en dan kan bijspringen. Zorg voor vaste studiemomenten en leef niet in de illusie dat je denkt dat je best wat studiewerk kunt verzetten als je kids aan het spelen zijn (tenzij je kleine engeltjes mashAllah in huis hebt).

Tot slot: met hard werken verzet je bergen! Investeren in jezelf is nooit verkeerd. Allahie 3awnek.

Supertje

20-01-2013, 19:52
Ik wil ook trouwen en dan beginnen aan een uni opleiding in sha allah twijfel zwaar .

20-01-2013, 19:56
Als ik getrouwd ben zal ik nog steeds studeren maar het lijkt me ontiegelijk moeilijk als je naast je studie nog kinderen en een man zult hebben.
Ik kom nu zelfs tijd te kort maar denk wel dat het mogelijk is zolang je maar een goede planning hebt.

20-01-2013, 20:09


Het is echt te doen. Zolang je gemotiveerd bent. Ik heb nog geen kinderen.