Bekijk volle/desktop versie : Advies over aangaan huwelijk



Pagina's : [1] 2 3

20-01-2013, 16:23
SalaamAleikoum,

Ik wil graag jullie advies over het volgende. Er is een jongeman die heel graag met mij wilt trouwen. Hij kent mij via zijn zus en heeft het via zijn zus aan mij laten weten. Ik ken deze jongen en zijn familie niet. Zijn zus ken ik van gezicht en heb altijd wel een leuk gesprek met haar als we elkaar tegenkomen. Nou heeft zijn zus het een en ander over hem verteld. Deze jongen heb ik ook gezien en gesproken. Mijn eerste indruk was best positief. Het gaat om een nette jongen, qua geloof zit het goed zit en dat vind ik heel belangrijk. Daarnaast heeft hij ook zijn zaken op orde. Hij werkt en heeft een eigen huis. We hebben de belangrijkste punten besproken en we zitten aardig op 1 lijn en kan het verder goed met hem vinden. Ik ben er wel van overtuigd dat het qua innerlijk goed zit..

Maar nou komt het. Qua uiterlijk is hij niet de knapste en zeker niet iemand waar ik mezelf mee zie/zag trouwen.. Ik ben absoluut niet iemand die alleen op uiterlijk valt of een knappe man moet hebben maar ik mis op dit moment een gevoel wat me net over die streep moet trekken. Ik ben altijd al een twijfelaar geweest maar ik heb nog nooit zo getwijfeld als op dit moment. Ik heb momenten dat ik het zeker weet en denk; ja, dit wordt hem. Maar ik heb ook momenten dat ik overtuigd ben dat hij het gewoon niet is voor mij. Hij geeft me nu echt alle tijd om na te denken maar ik wil hem zeker geen valse hoop geven. Ik heb salaat istighara verricht en hoop echt op meer duidelijkheid want op dit moment weet ik het gewoon niet. Ik wil jullie om oprecht advies vragen. Wanneer weet je nou of iemand de ware is? Wat gaf bij jullie de doorslag?

M3a salaam

20-01-2013, 17:11


Uiterlijk is maar rotzooi. als jij 2 mensen onder 1 dak zet en het zijn 2 goede personen zal er automatisch liefde komen en aantrekkingskracht.

Daar hoef je dus niet druk om te maken. als hij echt een goed hart heeft zou ik er gewoon voor gaan. en dan zal je er later insha allah geen spijt van krijgen.

20-01-2013, 17:20
Ben het mee eens met de reactie van de andere lid. Als zijn. Dien goed is moet je er voor gaan uiteindelijk ga je hem leuk vinden hoe hij is en zijn karakter. En dan onstaat er van zelf liede tussen julliee allaah doet het verdere werk. En onthoud in deze tijd is het moeilijk om een goede jongen die alles op orde heeft en goed is met ze geloof die kom je helaas niet snel tegen. Twojfelen is ook van de saitaan en ik herken mezelf ook in, in jou situatiee ghair inshallaah. Trouwens kijk naar onze ouders die zijn zelfs zonder ewlkaar te hebben leren kennen althans vele en die zijn gelukkig samenzo hoort het je krijgt vanzelf de zegening en genade als je het op het juiste manier doet.

22-01-2013, 17:31

Citaat door MrWajow:
Uiterlijk is maar rotzooi. als jij 2 mensen onder 1 dak zet en het zijn 2 goede personen zal er automatisch liefde komen en aantrekkingskracht.

Daar hoef je dus niet druk om te maken. als hij echt een goed hart heeft zou ik er gewoon voor gaan. en dan zal je er later insha allah geen spijt van krijgen.
Bedankt voor je advies! Ik hoop het insha Allah!

22-01-2013, 17:33



Citaat door Kristalsteentje:
Ben het mee eens met de reactie van de andere lid. Als zijn. Dien goed is moet je er voor gaan uiteindelijk ga je hem leuk vinden hoe hij is en zijn karakter. En dan onstaat er van zelf liede tussen julliee allaah doet het verdere werk. En onthoud in deze tijd is het moeilijk om een goede jongen die alles op orde heeft en goed is met ze geloof die kom je helaas niet snel tegen. Twojfelen is ook van de saitaan en ik herken mezelf ook in, in jou situatiee ghair inshallaah. Trouwens kijk naar onze ouders die zijn zelfs zonder ewlkaar te hebben leren kennen althans vele en die zijn gelukkig samenzo hoort het je krijgt vanzelf de zegening en genade als je het op het juiste manier doet.
Ja twijfel kan inderdaad van shaitaan zijn. Ghair insha Allah!

22-01-2013, 17:35
Salat Stighara.

22-01-2013, 20:04
Mijn advies: Ga voor een godvrezende man Iemand die Allah vreest zal je nooit pijn doen kent zijn rechten en plichten
En het innerlijk wat daar zal je het de rest van je leven meedoen!!!

23-01-2013, 09:51
Ga indd voor een goed karakter en bovenal een Godvrezend iemand. Als hij Allah oprecht vreest, zal hij jou altijd goed behandelen.

25-01-2013, 23:00
Vaak gaat het niet samen. Dus zowel dat het in en uiterlijk goed zit. Maar stel je voor dat je een knappe man tegenkomt, maar dat het kwa geloof en karakter tegenvalt. Zou je er dan voor gaan? Nee, precies. Uiterlijk is mooi als je die erbij krijgt, maar zonder innerlijk hou je het huwelijk niet lang vast. Dat is toch wat men wilt in een huwelijk, voor altijd met elkaar leven. Ik denk dat ik je een beetje heb geholpen en aan het denken heb gezet.

25-01-2013, 23:14
Ik sluit me aan bij de andere reacties
Er is wel een verschil tussen je niet echt aangetrokken voelen of echt afgestoten worden door zijn uiterlijk
In het eerste geval zal iemand die goed bezig is met het geloof en jou goed behandeld hierdoor vanzelf mooi worden in jouw ogen inshallah
Uiterlijk vergaat maar een goed karakter blijft

26-01-2013, 10:29
Salam dame,

Inshallah gaat alles goed, maar nu ontopic. Je hebt het over een innerlijk waar de meeste dames van dromen, vrijwel perfect, maar dan komt het uiterlijk en dat valt best wel tegen. Dame, mag ik je een ding vertellen, hoe ouder we worden, des te minder ons uiterlijk wordt, maar het komt zelfde voor dat ons innerlijk met de tijd slechter wordt. Als je een goed innerlijk hebt, zul je dat inshAllah altijd meedragen, maar een mooi uiterlijk dat zal op den duur toch wel vergaan. Daarnaast kijkt Allah(SubhnAllah wa thallah) niet naar het uiterlijk, maar naar je hart, het innerlijk. Kies dus voor de man waarvan je vrijwel zeker weet, dat hij je gelukkig zult maken, omdat hij een hart van goud heeft en geloof me als iemands hart goed is, straalt hij dat ook uit. Misschien zul je dat niet meteen merken, maar op den duur zal het echt wel komen. Moge Allah(SubhnAllah wa thallah) je bijstaan en je de juiste keuze maken, Ghair inshAllah.

x

26-01-2013, 10:35
persoonlijk hecht ik niet aaan uiterlijk, maar ik ben dan ook niet mama's mooiste!

Wel ben ik van mening dat als het zo aan je knaagt dat je het niet moet doen. in een huwelijk moet je stappen als je op alles groen licht hebt. wat niet wil zeggen dat je op alles krijgt wat je hartje begeerd. maar wel waarvan je hart zegt.....mwah... daak kan ik mee leven.

02-02-2013, 02:19


Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties. De twijfel wordt elhamdoelilah met de dag minder. Ik krijg alle tijd en ruimte om goed na te denken voordat ik een beslissing neem. Wat voor beslissing ik ook neem, ik wil 1000% zeker zijn van mijn besluit! Ik laat me verder leiden door Allah swt en hoop op het beste insha Allah!

02-02-2013, 12:16
Hij kan zo knap zijn als wie dan ook maar als hij een verrotte karakter heeft wordt hij lelijk in jou ogen echt waar. Ik heb veel mensen gekend en die minder knap zijn maar zodra je hun karakter/innerlijk leert kennen, werden ze mooi in mijn ogen. Leer hem kennen en geef het tijd en je zal insha Allah een goede keuze maken.

02-02-2013, 13:18
salat istichara is je vertrouwen VOLLEDIG in Allaah swt stellen dit doe j dus door het gebed te verrichten dagelijks douae en verder je plannen voortxetten als hij je mekthab is zal alles soepel en vkot verlopen.

Mnl leden kunnen daar dus jou niet bij helpen.
Laat je vader goed navraag doen

Pagina's : [1] 2 3