Bekijk volle/desktop versie : islam & coaching



19-01-2013, 16:27
Innerlijke rust

Is jouw leven momenteel chaotisch? Heb jij momenteel te kampen met grote uitdagingen zoals een scheiding, ziekte,schulden, ruzie, examen stress, of andere zaken? Denk niet dat dit bericht "toevallig" op je pad is gekomen, dit heeft een reden..en deze reden is er om JOU te dienen.
Als eerste moet je weten dat je je momenteel bevind in een beproeving en deze beproeving heeft een begin en een eind . Deze beproeving ziet er van de buitenkant slecht uit maar van de binnenkant bevinden er een aantal zaken.

Deze zaken zijn:

# Nummer 1: Vergeving van je zonden , we maken allemaal fouten en we plegen allemaal zonden. Een beproeving reinigt je zonden, zie het niet meteen als een straf maar zie het als een douche, want je was vol vuil en nu wordt je gereinigd.

# Nummer 2: Je leert een les , beproevingen zijn testen om je iets te leren, wat leer jij momenteel van je beproeving? Open je ogen en je zult zien.

# Nummer 3: Je wordt geleid naar je bestemming , als er obstakels op je pad komen of er dingen verdwijnen dan moest het zo zijn, want dat betekent dat je op de verkeerde pad bent gegaan. De weg die je op bent gegaan leek je gelukkig te maken maar op langere termijn zou het je alleen maar problemen opleveren, daarom wordt je pad belemmerd en wordt je de JUISTE richting opgestuurd.

# Nummer 4: Er is een beloning/gunst op komst , als jij beproefd wordt dan betekent dat er iets groots voor je staat te gebeuren, misschien niet morgen, misschien niet volgende week maar je zult garandeert iets moois voor terug krijgen, Allah subhanahu wa ta'la zal je datgene geven in de omvang van je beproeving, heb je een kleine beproeving dan ontvang je een kleine beloning/gunst, heb je een grote beproeving dan ontvang je een grote beproeving/gunst.

# Nummer 5: Een Teken dat Allah van je houdt. , wanneer Allah subhanahu wa ta'ala van iemand houdt dan zal Hij degene beproeven, Hij zorgt ervoor dat je deze beproeving aan kunt om vervolgens je groots te belonen.

Wees dus niet verdrietig en wees niet wanhopig want wanneer Allah subhanahu wa ta'la je met iets beproefd zal Hij je er ook door heen helpen.


Laten we eerlijk zijn, we willen allemaal gelukkig zijn, maar als jij gelukkig wilt zijn dan moeten alle zaken die jou ongelukkig zouden maken uit je leven verdwijnen, en wanneer ze uit je leven verdwijnen dan zullen de goede zaken in je leven tevoorschijn komen.

Stop met denken dat je vervloekt bent, stop met denken dat je bezeten bent, stop met denken dat dit allemaal een straf is omdat je velen fouten hebt gemaakt. Het leven is een test, de beproeving is je huiswerk en Allah subhanahu wa ta'ala is je Docent, Hij helpt jou om je ultieme doel te bereiken.

Jij bent geenslecht mens, jij bent ma'sa'Allah!
Stop met het denken aan aan wat er allemaal fout kan gaan en start met het denken aan wat er allemaal goed kan gaan, je focust je op rampscenario's die er nog niet zijn, als ik een probleem heb dan vraag ik mezelf het volgende af: "is dit een ramp of is dit een beproeving" ? Een ramp is iets als een tsunami, een aardbeving, een oorlog etc. en een beproeving is een momentopname om je iets te leren. Je kunt angst niet je leven laten domineren, je kunt angst niet de rol van leider in je leven geven, genoeg is genoeg, als JIJ verder in het leven wilt dan moet je 100% vertrouwen op Allah subhanahu wa ta'ala hebben , elke dag gebeuren er overal ter wereld wonderen, mensen met de ergste ziektes werden opeens genezen, mensen met de hoogste schulden kwamen uit de schulden, mensen met de ergste problemen zagen oplossingen, weet je waarom je je ellendig voelt? Omdat je je alleen FOCUST op het probleem, je staat ermee op en je gaat ermee naar bed, als jij je alleen focust op het probleem en blijft klagen is het alsof je onbewust zegt: "ya Allah ik geloof niet echt dat U mijn probleem kunt oplossen" , terwijl Hij van jou die 100% vertrouwen wil, de oplossing komt altijd met 4 zaken:

Nummer # 1: vertrouwen
Nummer # 2: geduld
Nummer # 3: hoop
Nummer # 4: actie

Start met het vertrouwen op je Schepper, wees geduldig, heb hoop en onderneem actie.

Misschien denk je dat ik makkelijk praten heb maar ik weet waar ik het over heb, ik ben persoonlijk hamdoelilah uit onmogelijke situaties gekomen en de eerste keer toen Allah subhanahu wa ta'ala mij verloste van een probleem dacht ik: "gelukkig is het goed gekomen", de tweede keer dacht ik": "dit is toeval", de derde keer dacht ik "hmm zou het toch zo zijn?" Maar de vierde, vijfde, zesde etc. keer kon ik niets anders dan 100% vertrouwen hebben. Hoe vaak ben jij gered door Allah subhanahu wa ta'ala , hoe vaak heeft Hij je eerder geholpen, waarom zou Hij je nu niet weer helpen?

Het wordt tijd voor jou om te kappen met je ellendig te voelen, je bent geboren om te leven en niet om te OVERleven, dus verander je gedachten want je gedachten zal je gevoel veranderen, en wanneer je gevoel veranderd zullen je acties veranderen, en wanneer je acties veranderen zal het resultaat ook veranderen.