Bekijk volle/desktop versie : Werk hoog geschoold met werkervaring en toch geen baan hebben



02-01-2005, 11:35
Hi mensen,

Ik word helemaal gek: ben hoog geschoold, heb relevante werkervaring en heb de afgelopen 3 maanden 50 sollicitatiebrieven gestuurd. af en toe op gesprek geweest, maar ik kom er niet doorheen: ik word helemaal gek!!!!!!!

Wie zit er in dezelfde situatie, ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen: stuur gerichte en open sollbrieven, sta ingeschreven bij uitzendb, gebruik soms mijn eigen netwerken om ergens op gesprek te komen etc maar de concurrentie is moordend! sta op alle sites met mijn CV etc etc.

Wat kan ik nog doen???????????

02-01-2005, 12:22


Wat voor opleiding heb je dan?

02-01-2005, 13:15
HBO Personeel en Arbeid gedaan, vorig jaar afgestudeerd en gewerkt als trainer bij een commercieel reintegratiebedrijf.

02-01-2005, 13:18
He wat vervelend voor je!!!

Heb je reacties teruggekregen waarom je ze niet op gesprek uitnodigde of waaro m ze je afwezen?

02-01-2005, 13:20



Citaat door haliema1980:
HBO Personeel en Arbeid gedaan, vorig jaar afgestudeerd en gewerkt als trainer bij een commercieel reintegratiebedrijf.
Je had beter kunnen doorstromen naar de universiteit. HBO is tegenwoordig niks. Wezen ze je ook af omdat je een hoofddoek ophad ofzo?

02-01-2005, 14:48
Hoi Haliema,

Er zijn meer mensen die in deze situatie zitten.
Ik heb er ook in gezeten, het is zeer ontmoedigend, maar je moet blijven proberen, niet opgeven en inschallah vind je een baan.

Ik heb honderden brieven verstuurd (je past niet in onze profiel, weinig werkervaring enz...kreeg ik te horen). Soms werd ik uitgenodigd voor een gesprek enz.

En toen kwam het dat ik via via een naam kreeg te horen, een persoon die ik gebeld heb en me vertelde van een vacature. Ik heb gereageerd en werd uitgenodigd......(moeilijk gesprek gehad) maar werd voor de 2e keer uitgenodigd.
Ik kon het gewoon niet geloven, ook zeiden ze dat ze een unaniem besluit hadden genomen, ik was de beste. Dat is dan erg leuk om te horen, maar je kunt het dan gewoonweg niet geloven vanwege al die afwijzingen die je hebt gekregen.

Ik heb 2 vriendinnen die ook in deze situatie zitten, 1 hbo-geschool, de andere MBO-geschoold. Het is een moeilijke periode, voor iedereen.

Je bent nog niet zo lang afgestudeerd en denk dat je op basis daarvan afgewezen wordt. Ze krijgen tegenwoordig zoveel reacties, dat ze het voor het uit kiezen hebben. Maar er komt een dag dat ze je eruit halen en je talenten opmerken, want die heb je vast en zeker.......tot die tijd moet je denken: ze weten niet wat ze missen.

Veel succes meid.

02-01-2005, 15:59
Salam,

Ik zit ook in dezelfde situatie, ben een jaar geleden afgestudeerd, HBO-opleiding en ben sindsdien al bezig met sollicitaties etc, nog niks gevonden, werk nu ergens waar je zelfs met je HAVO aan de slag kan.

Het is heel frustrerend, maar inchallah met wat Sbar komt het ooit goed,

Haliema1980, sterkte en InchaAllah komt het goed!

Groetjes Farah

02-01-2005, 15:59
Salamoe helejkoem,


Salima, ten eerste wil ik zeggen dat ik het erg jammer vind dat je nog steeds niks hebt gevonden. Maar het komt insahallah wel goed.


Maar ik heb een vraagje, zou je het wat vinden om wat voor jezelf te beginnen?
Je hebt gewerkt bij een reintegratie bureau, misschien weet ik wel wat.
Als je het geintresseerd bent moet je het zeggen.


beslema

02-01-2005, 17:20
Hallo Gliloe wat moet ik me daarbij dan voorstellen?

ik heb een jaar gewerkt bij het reintegratiebedrijf (afgelopen vrijdag was mijn laatste werkdag), dus ik ben geen starter op de arbeidsmarkt.

Ik ben diverse sollicitatiegesprekken en zelfs gesprekken met psychologen door gekomen tot aan de derde ronde (bij Unique: zie mijn andere topic), maar dan gaat het op het laatst niet door, omdat een ander nóg beter ih profiel past

02-01-2005, 17:34
Salamoe helejkoem,

Ik ken een jongen die wou beginnen met een reintegratiebureau. Alleen had hij geen ander partner. Ik zat te denken je kunt natuurlijk zelf personeel aanspanen en zelf samen een bureau beginnen. Aan gezien jij de werkervaring hebt in die branche kennen we nog een ander persoon die dat ook heeft gedaan. Misschien is het wel wat om er serieus over te praten.

Ik vraag me dan alleen af:
- Waar kom je vandaan?
- Wat voor functie had je in de integratiebureau?
- Heb je een bepaalde scriptie/verslag over geschreven?


Verder, ik denk dat we niet moeten wachten tot dat we een baan kunnen krijgen? Juist zelf intitatief nemen, en zo verder contacten opbouwen. En misschien dat je later een superbaantje kunt krijgen door de ervaringen in het verleden, toch?


ik wacht op je reactie,



beslema

02-01-2005, 17:35

Citaat door haliema1980:
Hi mensen,

Ik word helemaal gek: ben hoog geschoold, heb relevante werkervaring en heb de afgelopen 3 maanden 50 sollicitatiebrieven gestuurd. af en toe op gesprek geweest, maar ik kom er niet doorheen: ik word helemaal gek!!!!!!!

Wie zit er in dezelfde situatie, ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen: stuur gerichte en open sollbrieven, sta ingeschreven bij uitzendb, gebruik soms mijn eigen netwerken om ergens op gesprek te komen etc maar de concurrentie is moordend! sta op alle sites met mijn CV etc etc.

Wat kan ik nog doen???????????
Hoi Haliema,

Vervelend dat je nog steeds geen baan hebt, blijven solliciteren meid! Waar denk je zelf dat het door komt, geven ze specifieke redenen aan? Jij weet natuurlijk als geen ander hoe je moet solliciteren, met een P&A studie afgerond.
Ik vind het wel balen om jou verhaal te lezen, omdat ik zelf ook P&A heb gestudeerd, en eigenlijk deze week wilde beginnen met solliciteren.

Is de concurrentie echt zo moordend, en op wat voor een soort vacatures heb je allemaal gesolliciteerd. Ik werk nu zelf al, maar wil op zoek naar een andere baan. vertel me ook even waar je vandaan komt, ik weet namelijk ergens wel een vacature in onze organisatie.

Ik hoor van je!

Groetjes,
nadia

02-01-2005, 21:27
Wallah ik kan mij je frustratie zo goed voorstellen. Ik hoop echt voor je dat je Insha'Allah een hele leuke baan gaat vinden.

Ik wens je heeeeeeeel veel succes!!!

Fatiha