Bekijk volle/desktop versie : Vraagje omtrent huur in marokko



19-01-2013, 01:48
BESTE LEDEN


zit met enkele vragen hoop dat er mensen zijn die me een beetje vooruit kunnen helpen.

stel je wilt je huis in marokko verhuren hoe gaat dat te werk voor een contract op te stellen.
nu ik wil geen huurgeld ontvangen wel de zekerheid dat ik bv na jaren geen problemen krijg door de huurders.
als de woning bv verkocht moet worden.
en ze het pand moeten verlaten zonder tegen te stribbelen (wat vaak gebeurd in marokko)

hoop mischien hier informatie te krijgen.

19-01-2013, 01:50


Je moet even navragen of je met een contract bijvoorbeeld het gezin ook het huis uit kan zetten wanneer jij dat wilt.
Want soms hebben mensen contracten maar kunnen ze moeder en dochter het huis niet uit krijgen, omdat ze nergens heen kunnen.

19-01-2013, 01:59

Citaat door Brandstof:
Je moet even navragen of je met een contract bijvoorbeeld het gezin ook het huis uit kan zetten wanneer jij dat wilt.
Want soms hebben mensen contracten maar kunnen ze moeder en dochter het huis niet uit krijgen, omdat ze nergens heen kunnen.
ja heb dat ook gehoord en zelf meegemaakt in het verleden(we hadden toen geen contract opgesteld)
mevrouw betaalde maanden de huur niet toen we haar wilden buiten zetten was dat een ramp.

het was de bedoeling niet meer te verhuren gewoon het pand verkopen,alleen zou ik er dit keer iemand willen laten intrekken.
voor iemand uit de nood te helpen wel met een contract (voor eigen veiligheid)

19-01-2013, 02:04
Ja, maar is het niet zo dat je bijvoorbeeld een vrouw met kinderen het huis niet uit kan zetten als zij nergens anders terecht kunnen?
Ongeacht een contract of niet?

Een aangetrouwde familie lid van ons huurt een garage bij een vrouw incl contract en zij wil haar garage terug en hij heeft er een winkeltje.
Rechter heeft hem gelijk gegeven omdat er al zoveel werkloosheid in Marokko is en het winkeltje is zijn dagelijkse brood.
Garage bevindt zich onder haar huis, komen allebei uit Marokko.

Daarom zeg ik je, vraag het even echt goed na voordat je daadwerkelijk je huis als goeddoel wilt verhuren.

19-01-2013, 02:08



Citaat door Brandstof:
Ja, maar is het niet zo dat je bijvoorbeeld een vrouw met kinderen het huis niet uit kan zetten als zij nergens anders terecht kunnen?
Ongeacht een contract of niet?

Een aangetrouwde familie lid van ons huurt een garage bij een vrouw incl contract en zij wil haar garage terug en hij heeft er een winkeltje.
Rechter heeft hem gelijk gegeven omdat er al zoveel werkloosheid in Marokko is en het winkeltje is zijn dagelijkse brood.
Garage bevindt zich onder haar huis, komen allebei uit Marokko.

Daarom zeg ik je, vraag het even echt goed na voordat je daadwerkelijk je huis als goeddoel wilt verhuren.
ontmoedig me niet ik wil positief antwoorden.

informeren zal ik zeker doen wil de rechten als verhuurder achterna halen voor ze me iets wijsmaken.

bedankt voor uw reactie!

19-01-2013, 04:35
Succes ermee!

19-01-2013, 04:38
Koop breekt geen huur. Geldt ook Marokko neem ik aan.

19-01-2013, 04:44

Citaat door vaderhartje:
BESTE LEDEN


zit met enkele vragen hoop dat er mensen zijn die me een beetje vooruit kunnen helpen.

stel je wilt je huis in marokko verhuren hoe gaat dat te werk voor een contract op te stellen.
nu ik wil geen huurgeld ontvangen wel de zekerheid dat ik bv na jaren geen problemen krijg door de huurders.
als de woning bv verkocht moet worden.
en ze het pand moeten verlaten zonder tegen te stribbelen (wat vaak gebeurd in marokko)

hoop mischien hier informatie te krijgen.
Hallo. Neem contact op met bank tizjarie. Zij regelen alles voor je. Ze plukken wel een percentage mee natuurlijk. Groeten

19-01-2013, 06:40
in alle gevallen zal de huurder niet uit huis gezet kunnen worden, ongeacht wat er in het contract staat.

Beste oplossing is een vakantie woning van maken, verhuur voor korte duur en dat kan je regelen via je familie of semsar (makelaar)

succes er mee

19-01-2013, 14:00
bedankt voor de reactie's

up