Bekijk volle/desktop versie : Senor Vicente del Bosque es el mejor professor en la historia del futbol



19-01-2013, 00:58
Senor Vicente del Bosque es el mejor professor en la historia del futbol




19-01-2013, 01:05


http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/item/del-bosque-messi-zal-altijd-de-beste-zijn

Del Bosque: "Messi zal altijd de beste zijn"

Vicente del Bosque, bondscoach van de Spaanse nationale ploeg, heeft geen twijfel wie maandagavond de Gouden Bal van 2012 gaat winnen: Lionel Messi.

Cristiano Ronaldo en Andrès Iniesta maken ook kans op de prijs. Del Bosque denkt dat zij kansloos zijn. "Messi zal altijd de beste zijn, ook al zou hij zonder Xavi en Iniesta moeten spelen. Als je Messi op straat zou laten voetballen, dan zou hij iedereen dollen", voorspelt Del Bosque in de Spaanse pers.

Waar Messi kans maakt op de Gouden Bal, is Del Bosque in de race om trainer van het jaar te worden. De Spanjaard concurreert met José Mourinho en Josep Guardiola. Del Bosque benadrukt in El Pais het belang van zijn gehele staf. "Ik ben niet zo dom om te denken dat ik zonder hen een prijs zou kunnen winnen. Een beste trainer aanduiden lijkt mij een onmogelijke opdracht."





http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/209383/del-bosque-twijfelt-niet-messi-beter-dan-ronaldo/

Del Bosque twijfelt niet: "Messi beter dan Ronaldo"

Vicente del Bosque wil zijn vingers wel branden aan de discussie over wie er nu beter is: Lionel Messi of Cristiano Ronaldo? De voorkeur van de Spaanse bondscoach gaat uit naar de dribbelaar van FC Barcelona.

"Ik vind Messi een betere speler dan Ronaldo", laat Del Bosque weten aan Punto Pelota. "Hij is een jongen die het spelletje op straat heeft geleerd. Zijn dribbels, goals en houding op het veld zijn ongeëvenaard. In mijn ogen verdient hij die prijs."

De strijd om de gouden bal, die wordt uitgereikt aan 's werelds beste speler, lijkt ook dit jaar weer te gaan tussen Messi en Ronaldo. Del Bosque geeft weinig om dit soort 'trucjes'. "Ik houd niet van die uitverkiezingen. Het is een marketingtrucje", aldus de Spanjaard, die wel gewoon zijn prijs komt ophalen als hij verkozen wordt tot beste trainer. "Als ik win, accepteer ik de prijs wel. Ik wil de FIFA niet boos maken."



19-01-2013, 01:09
Ewajah kijk als messi algerijns was en ik ben Marokkaans zou ik weer zeggen dat Ronaldo de beste is van de wereld..

same thing..

19-01-2013, 01:10
Ik weet niet waarom je emoticon laat zien..want Del Bosque blijft een madridista..

19-01-2013, 01:27



Citaat door Realmadrid12:
Ewajah kijk als messi algerijns was en ik ben Marokkaans zou ik weer zeggen dat Ronaldo de beste is van de wereld..

same thing..
Del Bosque is Spaans en Messi is Argentijns? En wat maakt het uit waar hij vandaan komt,. Al kwam hij uit Kwazulu Natal.