Bekijk volle/desktop versie : help! mijn baby geeft veel over!



18-01-2013, 17:39
mijn dochtertje is nu 5maanden en geeft nog steed veel over.
het is niet enkel teruggeven van melk maar echt overgeven de ganse dag door.
ik ben al verschillende malen veranderd van kunstvoeding, heb rijstebloem geprobeerd, verdikkingspoeder (nitriton), gaviscon na elke voeding, maar echt niets helpt!

wie heeft hier ervaring mee??

18-01-2013, 17:40


Ga naar dokter mens, wat kom je op m.nl advies vragen. Het is je kindje niet een hond

18-01-2013, 17:45
reflux is het niet want gewicht zit goed en heeft geen pijn bij het overgeven.

18-01-2013, 18:47
Mij dochtertje is nu een 1jaar 3maanden, en duurde ook echt lang vanaf haar eerste dag wannneer ze ging braken verslikte zich zo vaak. Was heel moeilijk joh vooral je eerste kindje je eerste ervaring alles is nieuw dat is t moeilijkst. De dokter ging alle shit dat bestond geven maar wollahi t hielp niet. Hij noemde t refltx , maar t was veel erger hele fles die haar gaf , spuugde ze helemaal overhaar heen. Ik werd doorverwezen naar kinderarts en ze viel niets af,dus er was niks ergs zolang ze niet afviel en uitdroogde.

Moeilijke en zware maanden alhamdulahh. Ik sliep haast niet want was bang dat ze zich verslikte en ik erniet bij was, alhamdulah nu rent ze door heel de huis rond en eet ze wat ze eten kan en drinkt ze melk als siroop hihi subhanallaah.T duurde volgens mij tot haar 7de maand. T ging echt vanzelf over.

wasalam,

18-01-2013, 19:14


Reflux? Koemelkallergie? Misschien moet ze speciale voeding hebben van de apotheek?.
Ik zou teruggaan naar de arts hiermee als ik jou was want de hele dag overgeven is niet normaal.

18-01-2013, 20:08
Vaak allergie, laat testen op zowel koemelkallergie als op glutenallergie. Allah ie shefieha.

18-01-2013, 21:01
mijn zoontje spuugde ook gelijk nutrilon standaard.. het blijkt dat hij kma heeft

19-01-2013, 00:24
elke dokter zegt me iets anders. de 1 zegt dat het vanzelf over gaat. de ander zegt dat ik van melk moet veranderen.
zit met m'n handen in het haar. voor diegene die hier ervaring mee hebben weten wat het is. constant kleding veranderen. lakens en dekens blijven niet proper. er hangt constant een zure lucht rond haar.
maar jah ghayr inshallah. dan zal ik maar geduld moeten uitoefenen tot ze eruit groeit.

was er een verschil toen jullie begonnen zijn met vaste voeding (groente- en fruitpapjes)?

19-01-2013, 09:14
me zoontje gaf ook vaak over..van smorgens vroeg tot savonds laat..hij had last van reflux...hij gaf altijd over..z'n kleren waren altijd klets nat, z'n bedje alles....ik zat ook met mijn handen in het haar want niks hielp...uiteindelijk is het pas over gegaan vlak voor hij 1 jaar werd....ghair inchaAllah..ga naar de dokter en eis een onderzoek...

19-01-2013, 13:24
ik zou terug naar huisarts gaan!!!!! je kind heeft reflux!!!!! dat doet hun echt veel pijn ze zijn heel onrustig drinken onrustig spugen meteen alles er weer uit. ik zou echt naar de dokter gaan.

19-01-2013, 14:39
Mijn jongste heeft hier ook last van gehad,vond t heel lastig maar de artsen wouden er niks mee doen omdat ze goed op gewicht bleef......ben toen overgegaan naar volle melk toen ze 7 maanden was en subhanaALlaah sindsdien niet meer overgegeven.

20-01-2013, 11:45
salam oe alaikoem

mijn dochtertje had ook heel lang last van overgeven. alles wat ze at of dronk kwam er ook helemaal uit. de kinderarts raadde mij NAN AR of Nutrillon AR + Voor elke voeding siroop geven en dat hielp. ze gaf wel over maar niet meer zo veel en krachtig. ze is nu 9 maanden en het gaat supergoed ze geeft niets meer terug. ik heb nog van die siroop als je wil kan ik het je geven, ben uit rotterdam.

20-01-2013, 13:27



Citaat door couscous23:
salam oe alaikoem

mijn dochtertje had ook heel lang last van overgeven. alles wat ze at of dronk kwam er ook helemaal uit. de kinderarts raadde mij NAN AR of Nutrillon AR + Voor elke voeding siroop geven en dat hielp. ze gaf wel over maar niet meer zo veel en krachtig. ze is nu 9 maanden en het gaat supergoed ze geeft niets meer terug. ik heb nog van die siroop als je wil kan ik het je geven, ben uit rotterdam.
Is die siroop een geneesmiddel? In dat geval is het niet aan te raden om het te gaan uitwisselen met anderen zonder recept.

22-01-2013, 23:03
ja idd zomaar siropen uitwisselen zou ik ook niet doen maar mag ik vragen welke siroop het is. misschien kan ik het hier even navragen of het bij mijn kind ook zou helpen.

ik zie ook dat vele reacties hier verschillen. ik zal ze allemaal uitproberen en ik hoop dat er iets bijzit dat mijn dochtertje kan helpen.
de artsen onderzoeken haar wel maar zeggen dat het niets ernstig is. ik zie ook aan mijn kind dat ze er niet echt last van heeft. maar zoals ik al zei: niets blijft proper. ik moet haar soms 2x per dag een badje geven. is ook niet leuk voor haar denk ik.

alvast bedankt voor jullie reacties zusters!