Bekijk volle/desktop versie : Eten en toch blijven afvallen



Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

18-01-2013, 18:04
Yaboubiah Heerlijk Jummieeee.!!

18-01-2013, 18:06


Kip salade

Citaat:



Benodigdheden:
• rucola
• veldsla
• ijsbergsla
• Eikenbladsla
• stukjes tomaat
• stukjes komkommer
• stukjes rode paprika
• stukjes kip
• walnootolie
• peper en zout naar smaak

De kip eerst opbakken in een pannetje met zout en peper. Ik vind het zo het lekkerst omdat je dan de rest van de salade en walnootolie goed proeft. Je kan de kip ook wat met cayennepeper bestrooien, dan wordt het wat pittiger.

18-01-2013, 18:08
Salade met fetta en tomaat

Citaat:



Benodigdheden:
• 2 tomaten in blokjes
• halve fetta blok in blokjes
• basilicum blaadjes
• pijnboompitjes
• olijfolie
• peper/zout

Bak de pijnboompitjes kort in een pannetje tot ze mooi goudbruin zijn. Meng dan alle ingrediënten samen en maak de salade op smaak met olijfolie en peper/zout.

18-01-2013, 18:12
Gevulde courgette

Citaat:



Benodigdheden:
• 1 courgette
• olijven pesto of tomaten pesto
• 2 tomaten in schijfjes
• mozzarella
• basilicum blaadjes
• peper/zout
• olijfolie

Snijd de courgette in de lengte door midden. Laat beide helften even weken in een bak met water. Droog de courgette af en smeer het ligt in met olijfolie en zout. Leg de courgette dan in de grill. Grill de courgette tot je mooie bruine strepen krijgt. Leg de helften dan in een ovenschotel en beleg dit eerst met een laag pesto, dan de tomaat, de mozzarella en kruid het met olijfolie, peper en zout. Laat dit dan ongeveer 20 minuten in de oven staan op 200 graden.

18-01-2013, 18:13



Citaat door Rhaza2010:
Yaboubiah Heerlijk Jummieeee.!!
Ik was zo druk bezig met het plaatsen, dat ik je niet zag haha... Djazaaki Allaahu khayran!

18-01-2013, 18:16
Omelet met aubergine

Citaat:



Benodigdheden:
• 3 eieren
• 2 grote champignons in stukjes gesneden
• 2 bosuitjes in stukjes gesneden
• Mint blaadjes van 3 takjes in stukjes gesneden

Meng de ingrediënten door elkaar en klop het samen met het ei. Bak het daarna in een pan met een beetje olie.

Aubergine
Benodigdheden:
• 6 plakjes aubergine van ½ cm dik
• Peper en zout
• Olijfolie

Bak de aubergine in een pan met flink wat olijfolie (anders droogt de aubergine uit). Het is de bedoeling dat de aubergine lekker wat olijfolie opneemt. Bestrooi er wat zout en peper over. Draai de aubergine af en toe om tot er een lekker bruin kleurtje op komt.

18-01-2013, 18:18
Ovenschotel kip


Citaat:


Een voorbeeld van een basis recept met kip:
Benodigdheden:
• 300 gram kip (drumsticks of filet)
• 2 uien in ringen
• 1 el gember
• 1 tl sumac
• ½ el paprikapoeder
• 1 ½ el ras el hanout
• 1 el kipkruiden
• 1 tl peper

Kruid de kip paar uur van te voren. Meng dit met olijfolie samen en zet de kip dan afgedekt in de koelkast. Er zal wat olijfolie met kruiden los in de bak liggen, maar dat is alleen maar beter. Deze kan je dan zo meteen over de schotel heen gieten, zodat de kruiden over de groenten verspreid is. Qua groenten kan je alle kanten op bijv.:
• 2 grote aardappelen in schijfjes
• 1 grote aubergine in schijven
• ½ courgette in blokjes
• 2 tomaten in schijven
• 1 rode paprika in blokjes
• 1 gele paprika in blokjes
• En ga zo maar door…..
Doe de aardappelschijfjes in de ovenschaal en kruid deze met olijfolie, 1 el patatkruiden/aardappelkruiden. Hier moet je vooral geen zout bij doen, want de in de kruiden zit al zout. Meng dit goed samen, zo wordt de ovenschaal ook meteen ligt ingevet met olijfolie. Doe dan een laag van de groenten op de aardappelen, dan pak je de kip erbij en prop je ertussen. En doe dan nog wat groenten om en over de kip heen. Sprenkel een kleine beetje olijfolie over de bovenste laag en giet er een ½ glas (klein) water bij. Strooi alleen minimum zout over de groentes, echt minimum!
Je kan de ovenschaal met brood serveren, maar ook met rijst en yoghurt. De ovenschotel kan ook makkelijk vegetarisch, ook heerlijk!

19-01-2013, 08:26

Citaat door Rhaza2010:
Welkom meid, bedankt voor de recepten die dip lijkt me heerlijk.
Insahallah gaat het je lukken ik hang nu een weekje op het zelfde gewicht

Ja dat is echt frustrerend. insha Allah komt t goed, je hebt al veel bereikt!
Hoelang heb je er over gedaan zoveel af te vallen?


Citaat door Yaboubiah:
Ovenschotel kip
Wauw meid, jou recepten zien er uit!

19-01-2013, 08:28

Citaat door Yaboubiah:
Maysje, jammie!
Djazaakie-Allah !!

19-01-2013, 10:42
@maysje ik heb er een tijdje over gedaan maar ook stap voor stap.
Ook heb ik veel tussenpauzes genomen zeg maar als we op vakantie gingen of de ramadan.
Maar hmdl het is eraf nu de rest nog!!

@ought_aicha welkom

19-01-2013, 10:43
dit heb ik gisteren gegeten zonder de appelflap was voor me man.
me avond eten!


19-01-2013, 10:44

Citaat door Rhaza2010:
dit heb ik gisteren gegeten zonder de appelflap was voor me man.



Bsa7a a zine

19-01-2013, 10:45


Ben gek op zalm!!! Dus dit wordt mijn ontbijt vandaag Dankzij mijn man omdat ik mijn eigen eten thuis was veregeten die bedoeld was voor werk


19-01-2013, 10:48
Ilham haha, ach wat lief van je man.
Nu kan je ermee ontbijten,lunchen en dineren haha

19-01-2013, 10:50

Citaat door Rhaza2010:
Ilham haha, ach wat lief van je man.
Nu kan je ermee ontbijten,lunchen en dineren haha
Jaaaaa he Doe ik ook en dan pas vanavond weer eten.


Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26