Bekijk volle/desktop versie : Collega's over Islam op werk



Pagina's : [1] 2 3

15-01-2013, 10:36
Een collega had net een Islamitische vereniging aan de telefoon en die maakte er achteraf een grapje over. Op zich was dat grappig en niet lullig bedoeld, want zoals ik haar ken is dat nog niet iets wat niet door de beugel kan. Maar net had ze het over onderdrukking van vrouwen etc. Ik zeg dat is niet van onze geloof, dus ik kan er niet over praten. Toen had ze het over een burqa en de onderdrukking van vrouwen door bebaarde mannen. Ik hield toen mijn mond, omdat het geen zin heeft om met leeghoofden in discussie te gaan.

Ik ben nu zwaar geirriteerd, wil ze serieus wat aan doen. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen dat ze over mede Moslims zo praten.

15-01-2013, 10:39


het beste is om NIET over jouw cultuur of geloofsovertuiging te praten op je werk. dat is privé. en je kan een hele goede band/relatie hebben met een collega, maar alleen al om hier een discussie/gesprek over te voeren, kun je je zwaar gaan vergissen in een persoon of zo boos worden om hun onwetende gedachten dat je een afkeer krijgt....laat het gewoon en praat er neit over.

15-01-2013, 10:40
Zulke collega's zitten op elke werkplek helaas, ze pikken wat op via de eenzijdige nieuws in NL en denkden dat ze genoeg weten om een discussie op gang te brengen. Het zijn oppervlakige mensen meestal die niet verder kijken dan hun neus lang is. Ik zou haar echt wel op een gepaste manier aanspreken.

15-01-2013, 10:43
Dat gaat hier lastig. In het gebouw werken duizenden mensen en ik ben de enige met een hoofddoek. Ik ben hier een soort van cultureel hoogtepunt volgens mij. Telkens als ik mensen tegen kom, dan hebben ze het over Marokko of iets over onze cultuur en in dit geval ook de Islam. Het is bijna niet te vermijden.

Ik negeer het nu en ik weet dat ze mij er straks apart over wat gaat zeggen, zo tussen neus en lippen door. Ik ga dan gewoon aangeven dat ik graag werk en privé gescheiden hou en dit geval anderen denkwijze op na hou, dus het geen zin heeft om in discussie te gaan.


Citaat door derbsultan:
het beste is om NIET over jouw cultuur of geloofsovertuiging te praten op je werk. dat is privé. en je kan een hele goede band/relatie hebben met een collega, maar alleen al om hier een discussie/gesprek over te voeren, kun je je zwaar gaan vergissen in een persoon of zo boos worden om hun onwetende gedachten dat je een afkeer krijgt....laat het gewoon en praat er neit over.

15-01-2013, 10:43



Citaat door bijenhoning:
Zulke collega's zitten op elke werkplek helaas, ze pikken wat op via de eenzijdige nieuws in NL en denkden dat ze genoeg weten om een discussie op gang te brengen. Het zijn oppervlakige mensen meestal die niet verder kijken dan hun neus lang is. Ik zou haar echt wel op een gepaste manier aanspreken.
daarom kun je dat soort mensen gewoon het best negeren. zij gaan echt niet van gedachten veranderen omdat 1 collega iets anders beweerd.en als het een collega is waar je echt een hele goede band mee hebt en misschien privé afspreekt, kun je dat beter privé na je werk met haar/hem bespreken.

15-01-2013, 10:46

Citaat door Simmie:
Dat gaat hier lastig. In het gebouw werken duizenden mensen en ik ben de enige met een hoofddoek. Ik ben hier een soort van cultureel hoogtepunt volgens mij. Telkens als ik mensen tegen kom, dan hebben ze het over Marokko of iets over onze cultuur en in dit geval Islam. Het is bijna niet te vermijden.

Ik negeer het nu en ik weet dat ze mij er straks apart over wat gaat zeggen, zo tussen neus en lippen door. Ik ga dan gewoon aangeven dat ik graag werk en privé gescheiden hou en dit geval anderen denkwijze op na hou, dus het geen zin heeft om in discussie te gaan.
Ik heb dat ook gehad. ik was de enige moslimmeisje in dat hele bedrijf. het is niet makkelijk, en je krijgt echt van die domme vragen/opmerkingen waar je echt geïrriteerd van raakt...maar ik gaf dan een korte toelichting en liet het gewoonv erder. ook als mensen een andere mening hadden. dan zei ik gewoon altijd 'dat klopt niet helemaal wat je zegt, zoek het maar even op en als je er over wil discussieren prima, doen we straks na het werk'. nou die mensen gaan echt neit de moeite nemen om het op te zoeken...dus je spreekt hem daarna ook niet meer.

15-01-2013, 10:47
Dit is een goeie tip.


Citaat door derbsultan:
Ik heb dat ook gehad. ik was de enige moslimmeisje in dat hele bedrijf. het is niet makkelijk, en je krijgt echt van die domme vragen/opmerkingen waar je echt geïrriteerd van raakt...maar ik gaf dan een korte toelichting en liet het gewoonv erder. ook als mensen een andere mening hadden. dan zei ik gewoon altijd 'dat klopt niet helemaal wat je zegt, zoek het maar even op en als je er over wil discussieren prima, doen we straks na het werk'. nou die mensen gaan echt neit de moeite nemen om het op te zoeken...dus je spreekt hem daarna ook niet meer.

15-01-2013, 10:51
Ik zei net tegen haar dat mensen zonder kennis niet moeten praten. En dat mensen met een beetje info (zonder de bronnen te hebben nageslagen) de geleerde komen uithangen. Toen waren ze stil en gingen ze heel dom doorpraten, zo van jaa ik accepteer geen onderdrukking. Niet wetende dat zij onderdrukt worden.


Citaat door bijenhoning:
Zulke collega's zitten op elke werkplek helaas, ze pikken wat op via de eenzijdige nieuws in NL en denkden dat ze genoeg weten om een discussie op gang te brengen. Het zijn oppervlakige mensen meestal die niet verder kijken dan hun neus lang is. Ik zou haar echt wel op een gepaste manier aanspreken.

15-01-2013, 11:18
Haha. Zwaar irritant. Mijn vriendin had dat ook. Ze zei tegen haar: had ik maar een man.


Citaat door Saynout:
Laatst nog één thenayd ah moet je hoofddoek dragen van je man?

Ik dacht:''moet en man?'' Maysikka mijn man dan

En daarvoor een keer hadden ze het over uithuwelijken ofzo zegt er één: ''ja dat komt nog veel voor.''

15-01-2013, 11:49
ik werk in een bedrij waar alleen maar hollanders zijn, ik ben letterlijk de enige met hoofddoek maar Alhadmulilah noooit maar dan ook noooit heeft iemand een grapje over Allah gemaakt of de islam zwart gemaakt ofzo! en ik zou dat nooooit accepteren ik word al woest als ik er alleen al aan denk hoe ze onze heilige Allah beledigen laatstaan als ze het recht voor me neus zeggen
en ten tweede is discriminatie en dat soort zwaar verboden op werk we hadden laatst een training gehad en daar hadden ze het ook over .. + ik kan me gebeden verichten op werk dus ALHADMULILAH!

15-01-2013, 11:55
Als het je echt niet lukt om je mond erover te houden en ze beginnen over onderdrukking van de vrouw.

Dan moet je even beginnen over de cijfers in Europa op het gebied van vrouwen die nog altijd minder verdienen.
Al die flauwe moppen over vrouwen en dat ze minder waard zijn, enige recht van een vrouw is het aanrecht is niet verzonnen door de baardmannen noch wordt dit gepredikt in de moskee.


En dan afsluiten met gaan jullie daar maar eens een discusie over voeren, want vrouwen klagen daar over.
Zolang die burqas zich niet melden met klachten hoeven we ook niet over ze na te denken!!!

Vervolgens heel droog achter je laptop kruipen en doen alsof er niets aan de hand is.

15-01-2013, 11:59

Citaat door Simmie:
Een collega had net een Islamitische vereniging aan de telefoon en die maakte er achteraf een grapje over. Op zich was dat grappig en niet lullig bedoeld, want zoals ik haar ken is dat nog niet iets wat niet door de beugel kan. Maar net had ze het over onderdrukking van vrouwen etc. Ik zeg dat is niet van onze geloof, dus ik kan er niet over praten. Toen had ze het over een burqa en de onderdrukking van vrouwen door bebaarde mannen. Ik hield toen mijn mond, omdat het geen zin heeft om met leeghoofden in discussie te gaan.

Ik ben nu zwaar geirriteerd, wil ze serieus wat aan doen. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen dat ze over mede Moslims zo praten.
pff ik kan daar echt niet tegen, eerst wilde ik het nog wel eens negeren maar dat doe ik niet meer. Gewoon meteen aanpakken die handel. Het allerbelangrijkste is ook dat je kennis hebt, zodat je weet waar je over praat en dit ook kunt onderbouwen.

15-01-2013, 12:00



Citaat door derbsultan:
Ik heb dat ook gehad. ik was de enige moslimmeisje in dat hele bedrijf. het is niet makkelijk, en je krijgt echt van die domme vragen/opmerkingen waar je echt geïrriteerd van raakt...maar ik gaf dan een korte toelichting en liet het gewoonv erder. ook als mensen een andere mening hadden. dan zei ik gewoon altijd 'dat klopt niet helemaal wat je zegt, zoek het maar even op en als je er over wil discussieren prima, doen we straks na het werk'. nou die mensen gaan echt neit de moeite nemen om het op te zoeken...dus je spreekt hem daarna ook niet meer.
Het is altijd veel leuker om positieve aandacht te krijgen, maar vergeet niet dat ook negatieve aandacht, aandacht is. Probeer het positief te benaderen. Het kan jou ook veel hassant bezorgen. Het is namelijk de perfecte mogelijkheid om da3wa te verrichten. Zij weten niet beter, dus het is aan jou om het kort toe te lichten. Maar ze nieuwsgierig en vertel ze over onze prachtige dien. Je hoeft je niet te verdedigen, dus discussies hoef je niet aan te gaan.

15-01-2013, 12:02
ik heb wel een paar collegas die afentoe met vragen kwamen van hoe zit dat nou maar die maken niet van die domme grappen ze3ma ze waren gewoon heel nieuwschierig en ik beantwoorde hun vragen op een nette respectvolle manier, maakte dingen heel duidelijk wat ook de reden is als iets ons verboden is ! dan hebben ze een hele andere kijk erover en gaan dan niet zo snel vooroordelen

15-01-2013, 12:07
http://www.youtube.com/watch?v=gjyPsMz-kpc

[video=youtube;gjyPsMz-kpc]http://www.youtube.com/watch?v=gjyPsMz-kpc[/video]

Misschien helpt dit.

Pagina's : [1] 2 3