Bekijk volle/desktop versie : Kleding ontwerpen

Pagina's : [1] 2

01-01-2005, 20:25
Assalamoe 3alaikom allemaal,

Een grote hobby van mij is het ontwerpen van kleding. Ik teken allerlei soorten kledij zoals avondjurken, casual kleding, zakelijke pakken etc. Nu heb ik een punt bereikt waarbij ik meer van deze hobby wil maken. Ik denk, en op aanmerken van anderen, dat mijn ontwerpen potentie hebben. Graag zou ik er dus werk van willen maken.

Hiermee doel ik dan op productie van mijn ontwerpen met als logisch gevolg het verkopen ervan.
Nu kom ik op een aantal vragen waarvan ik hoop dat iemand van jullie me kan verder helpen.

Weet iemand hoe het produceren van ontwerpen in zijn werk gaat. Is er misschien iemand die ook kleding ontwerpt of zelfs de kleding maakt.
Mocht het laatste het geval zijn, is er dan eventueel interesse aanwezig voor mijn ontwerpen.

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

Alvast bedankt!

gr.

01-01-2005, 20:28

Bel Kamalia uit Almere eens op, zij is ook ontwerpster, negaffa enz....
Misschien kan ze je tips geven....

01-01-2005, 23:16
dame? Misschien heb ik het verkeerd begrepen? maar klopt het dat je kleding ontwerpt en wilt produceren? Zo ja,dat zou top zijn! aleen kan ik je één advies geven.. de zaken gaan slecht wat marokaanse kleding betreft: iedereen werkt van huis uit, en als je een studio wilt beginnen moet je eens goed om je heen kijken

safi dat was 't..

02-01-2005, 14:48
Hoi supersoesje,

Nee hoor, je hebt het goed begrepen. Ik ontwerp kleding en wil ze graag in productie brengen.

Overigens maak ik niet alleen Marokkaanse kleren. Sterker nog, over het algemeen zijn het westerse kleding die voor iedereen, dus ook Marokkaanse vrouwen, geschikt zijn.

Verder wilde ik nog kwijt dat ik niet zozeer een studio wil beginnen. Zolang ik maar creatieve ontwerpen kan bedenken en met iemand kan samenwerken die ze wil maken.

Ahlem; weet je toevallig hoe ik in contact kan komen met Kamelia?

Bedankt voor jullie reacties.

gr.

02-01-2005, 15:05

ik ontwerp zelf ook vaak mijn eigen kleding...alleen doe ik het in mijn hoofd omdat mijn tekenvaardigheden helaas niet zo top is.
verder ga ik dan op zoek naar de juiste stof en fournituren..en maak dan een pasmodel..als alles goed zit..maak ik het in het echt.ik verkoop mijn kleding niet.
soms als ik een mooi plaatje zie hierop internet of zo maak ik het na.

dagelijkse kleding verkopen is denk ik geen winstgevende productie.
je gaat eerst ontwerpen..dan op zoek naarstof.dan de patronen maken,dan op zoek naariemand die hetmaakt of je maakt het zelf( kleding maken is tijdrovend...)dan moet je het nog afwerken enz...en dan moet het nog perfect zitten...en hoeveel wil je dan vragen voor een ontwerp..tegenwoordig kun je bij h&m en veel andere winkels superleuke kleding kopen voor een laag prijsje..

ik denk dat je alleen winstkan maken als je islamitische kleding en marokkaanse feestkleding zal produceren(wel moeten het echt moderne aparte jurken zijn)en die dan tegen niet al te hoge prijs verkopen.

02-01-2005, 19:08

Citaat door couturier:
Assalamoe 3alaikom allemaal,

Een grote hobby van mij is het ontwerpen van kleding. Ik teken allerlei soorten kledij zoals avondjurken, casual kleding, zakelijke pakken etc. Nu heb ik een punt bereikt waarbij ik meer van deze hobby wil maken. Ik denk, en op aanmerken van anderen, dat mijn ontwerpen potentie hebben. Graag zou ik er dus werk van willen maken.

Hiermee doel ik dan op productie van mijn ontwerpen met als logisch gevolg het verkopen ervan.
Nu kom ik op een aantal vragen waarvan ik hoop dat iemand van jullie me kan verder helpen.

Weet iemand hoe het produceren van ontwerpen in zijn werk gaat. Is er misschien iemand die ook kleding ontwerpt of zelfs de kleding maakt.
Mocht het laatste het geval zijn, is er dan eventueel interesse aanwezig voor mijn ontwerpen.

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

Alvast bedankt!

gr.
Als je kleiding kan maken weet ik zeker dat er mensen zijn die met stof naar je toe komen en die willen dat je een leuke jurk voor ze maakt of wat dan ook..

Ik zou er zeker werk van maken en het zal zeker goed uitpakken, inshallah...

Veel succes meid..........

Groetjes Loubna

02-01-2005, 20:35
Ik hoef niet echt winst te maken met mijn ontwerpen. Het gaat mij er vooral om dat mijn ontwerpen in de praktijk worden gemaakt. Als het daarnaast nog verkoopt, dan is dat een fijne bijkomstigheid.
Ik vind het leuk om te horen dat je je eigen kleding maakt. Als ik het kon, dan zou ik het zeker zelf ook doen. Helaas bezit ik die kwaliteiten niet.
Vandaar ook mijn oproep. Je hebt zeker gelijk wanneer je zegt dat er genoeg leuke kleren zijn voor een laag prijsje.
Toch merk zelf vaak dat het moeilijk is om als moslima mooie kleding te vinden die ook nog eens voldoen aan de islamitische voorschriften.
Of het is te kort, te bloot, doorzichtig, te strak etc.

Dat is vaak ook mijn inspiratie bij het ontwerpen. Kleding die modern maar ook stijlvol is en tevens voor iedereen draagbaar.

Ik had nog wel een vraagje aan je shaheirah: Hoeveel tijd kost het je om een kledingstuk, bijv. een avondjurk, te maken?

en marocloubna, bedankt voor je vertrouwen. DjazakaAllahoe Khairan.

gr.

06-01-2005, 18:15
salam

ik ben geintreseerd. ik kan ze goedkoop laten maken (in het buitenland). indien je meer informatie wenst gelieve je mail adres en je vargen te pm'en. kan ee tijdje duren ben niet zo vaak online.

Citaat door couturier:
Hoi supersoesje,

Nee hoor, je hebt het goed begrepen. Ik ontwerp kleding en wil ze graag in productie brengen.

Overigens maak ik niet alleen Marokkaanse kleren. Sterker nog, over het algemeen zijn het westerse kleding die voor iedereen, dus ook Marokkaanse vrouwen, geschikt zijn.

Verder wilde ik nog kwijt dat ik niet zozeer een studio wil beginnen. Zolang ik maar creatieve ontwerpen kan bedenken en met iemand kan samenwerken die ze wil maken.

Ahlem; weet je toevallig hoe ik in contact kan komen met Kamelia?

Bedankt voor jullie reacties.

gr.

05-01-2007, 23:00
Hey meid,

Ik ben ook helemaal gek op kleding ontwerpen en ik heb ook hele leukeeeee ideeen in me hoofd maar ik kan ze helaas niet op papier zetten, want ben er slecht in. En ooit wil ik een eigen zaak oprichten in de mode branche.Ik draag ook hoofddoek en wil ook graag voor de marokkaanse vrouw met hoofddoek modieuze kleding ontwerpen. En marokkaanse jurken natuurlijk.. wat ik wil is iemand die me jurken op papier kan zetten en zoals jij iemand die mijn jurken en kleding kan maken...

07-01-2007, 21:47
Maak jij ook marokaanse jurken?
Ik zoek namelijke een naaister voor 6 jurken te maken en 3 kinderjurkjes.

Groetjes

08-01-2007, 13:19
je kan toch ook zelf een naaicursus nemen..

verder kan ik je niet helpen, en ik wil nog even zeggen dat ik het echt leuk vind dat jij van je talenten werk wilt maken.

08-01-2007, 19:30
Ik heb hetzelfde Ik kan heel leuke ontwerpen maken maar ik kan zelf geen kleding maken. Dat is toch wel erg belangrijk.
Ik heb het in Marokko geprobeert omdat het daar ook goedkoper is om kleding te laten maken. Maar ze begrijpen dat gewoon niet en zijn ook veels te koppig omdat te doen.
Het is knap frusterend als je iets ontwerpt en je kan het niet uitvoeren en paar maanden later zie je zoiets in de winkel hangen.

Ik kreeg van iemand hier een tip om de kleding eerst in Nederland te laten maken en in Marokko te laten produceren maar ik heb ook niemand gevonden die dat voor me wil doen.

17-01-2007, 14:17

Ja ik weet precies wat je bedoeld. Als je tegen die mensen zegt ik wil me jurk zo hebben met foto of een voorbeeld. Maken ze m juist heel anders.
Dan verzinnen ze een smoesje dat et niet kon met je stof ofzo.

Ik had hele mooie stof laten maken en die jurk is helemaal verpest:-( Maar ja.

Ik kan niks met het ontwerpen van kleding, dus ik open in sept/okt een eigen kledingzaak met behulp van me vader en broers, want ze zijn toch ondernemers en kunnen mij dan helpen. Ik ga dan gewoon modieuze kleding verkopen.

24-03-2007, 11:08
neem een kijkje op
http://www.aziz.nl
Hij is vroeger een buurjongen van mij geweest
zijn ouders wonen bij mijn ouders in de portiek
en wellicht dat hij je een eindje op weg kan helpen

succes en laat het me weten
p.s. mag ik een aantal ontwerpen van je zien of heb je dit liever niet want dan zal ik dit begrijpen

wa salaam

17-06-2007, 18:48
[QUOTE=supersoesje;7870899]dame? Misschien heb ik het verkeerd begrepen? maar klopt het dat je kleding ontwerpt en wilt produceren? Zo ja,dat zou top zijn! aleen kan ik je één advies geven.. de zaken gaan slecht wat marokaanse kleding betreft: iedereen werkt van huis uit, en als je een studio wilt beginnen moet je eens goed om je heen kijken

safi dat was 't..[/QUOTE

ik ben mee eens

Pagina's : [1] 2